Hvalp bider {{forumTopicSubject}}
Hej har haft min lille hundehvalp nu er over en uge, og han er en virkelig sød hund 70% af tiden haha
Han som alle hvalpe, napper og bider i ALT. Men det er ligesom han fortrækker at bide i mig og min familie. Nok fordi at han får opmærksomhed fra det. Jeg har læst mange mange træningsmetoderne, angående at bare ignorere ham- afled ham og giv et legetøj- hyle- tappe på næsen.
Jeg er klar over det ikke sker på uger at den lærer hvad den må bide i og hvad den ikke må bide i.
Og jeg plejer også og ignorere den når den boderne i mit bukseben fx. Der stopper jeg bare op, og ignorere, og så når han slipper går jeg videre.
Men så til mit store spørgsmål. Han har en tendens med og bide RIGTIG hårdt. Som i han bider mig og andre i min familie til blods, og det er altså virkelig hårdt og ignorere fordi at det gør simpelthen så ondt. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med det, for det klart når der kommer et par spidse hvalpetænder lige og borer sig ind i din ankel, at du får den naturlige reaktion og skuppe dyret væk.
Hvad kan jeg gøre i forhold til det med at han bider alt for hårdt. Og hvilken metode benyttede i med jeres hvalp.
Tak på forhånd.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
jan 2015
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 340
Den med at hyle højt har jeg brugt et par gange på mine forældres lille terrorist. I virkeligheden nok mest for at få afløb for mit eget hysteri, frem for at komme til at råbe en masse ting på fransk derudover kan jeg så lykkeligt meddele at terroristen idag er lidt over et år, og hun bider nu kun ved selvforskyldt leg. Koldt vand i blodet, det skal nok blive godt
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Hvalpen skal have outlet for sin energi via leg, men det skal ikke være via bideleg. Tilbyd den noget andet.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Jeg er ikke enig i at hunden ikke må lave bide lege. For mig skal hunden lave alt hvad den finder sjov med måde. Den skan lære hvad den skal bruge sine kræfter på. Det skal selvfølgelig ikke stå alene.
Og med det mener jeg selvfølgelig ikke at det skal forgå med hænderne eller fødderne. Få dens opmærksomhed over på noget legetøj som den finder sjov.
mar 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Det er en schæfer hvalp, så han er en af de racer der bider meget. Men det er ligesom han er ligeglad med møblerne, og sit legetøj. Vi prøver og lave lidt lydighedstræning, og går en masse ture så han får oplevet en hel masse.
sep 2017
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 378
Som mange siger: indlær ordet nej. Og giv hvalpen noget andet at lege med, når den vil bide i jer.
Og så træk vejret meeeeeget dybt Hvalpe bider. Både pga tænder der klør og pga leg (de har jo ingen hænder at bruge - så tænderne er deres “hænder”). Det stopper og man er IKKE en dårlig hundeejer, fordi man er lidt frustreret over en adfærd
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 79 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.425
Når de falder til ro roser jeg heeeelt stille, og slipper dem - og SÅ laver vi noget andet.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.166
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.453
Spred hans mad ud i haven og lad ham søge efter det, så bruger han noget af al hans energi på det.
Og et godt råd, så meld dig til noget hundetræning, det vil i begge to have godt af.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.453
Det virkede også på Taliban da hun var lille.
Hvis der var hylende ulve i tv, så stoppede hun med alt hun var i gang med og hylede med dem i tv'et.
jan 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 80
Tålmodighed - det går over
Hvalp bider