{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.972 visninger | Oprettet:

Min hund er bange for sin ejer. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en tæve på 4 mdr, der er bange for mig. Der er adrg sket hende noget, kun kommet tl at råbe af hende, men stoppede med det da jeg fandt ud af man ikk måtte. For 14 dage siden skulle vi desværre af med den anden hund vi havde, og efter det, blev hun bange, og vl kk komme når man kalder på hende. Jeg har brug for hjælp til det her, for kan ikke holde u´d at se på det, for det gør utroligt ondt.. Er der nogen der ved vhrofro hun er sådan, og om det vil ændre sig..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er bange for sin ejer.
  • #1   22. feb 2006 4 mdr. er jo igen alder for en lille hund.
    Og hvis hun hele tiden har haft en størrer hund, som hun har været knyttet til, og denne ligepludselig forsvinder ud af hendes liv, så er det en brist for hende.

Hun er ikke bage fordi du har råbt af hende, det har vi alle gjort på et tidspunkt.
    Men du må vise hende alt det kærlighed du kan i form af at side meget hos hende, nusse, kæle og snakke meget med hende, self. uden at ynke hende.
    Hun er ikke så gammel, hun skal nok komme på toppen igen, han skal lige have opbygget et nyt tillidsforhold, eller forstærtket det hun har til dig - det skal nok gå, bare brug alt dit overskud på hende.

• #2   22. feb 2006 Enig med Jeniki.

• #3   22. feb 2006 Beklager alle de stavefejl:o)

• #4   22. feb 2006 Tusind tak for svarene. Det er jeg rigtig glad for.
    Det vil jeg prøve så, var bare bange for at hun måske altid ville være sådan fordi hun alligevel var blevet 4 mdr..

• #5   22. feb 2006 lav en masse tillidsøvelser...med hende....
    vis hende at du er noget godt, og trygt.... anskaf dig en af de der små poser til godbidder, og hav den på dig...
    prøv at have så LIDT dominerende adfærd ( ingen øjenkontakt, ned på hug og siden til...ansigt vendt væk..... små øjne....smaskelyde osv. )
    og så forvendt lidt ad gangen....

Lykke

• #6   22. feb 2006 .......nemlig, ned på hug og vend siden til hende, både når du kalder hende ind og når du sidder ved hende. Gør hvad du kan for at undgå direkte og stirrernde øjnkontakt, lav smalle missende øjne når hun kigger dig i øjnene og også en lang smal mund og slik dig evt. lidt om munden, stille og roligt.

Brug din krop så meget som muligt og din stemme så lidt som muligt, ignorer de fejl hun laver og ros-ros-ros med lys stemme hver gang hun laver noget godt

• #7   22. feb 2006 nemli Karina...

Lykke

• #8   22. feb 2006 vind hendes tillid med godbider og kom ned i hendes højde underkast dig for hende. jeg syntes også det lyder til at hun måske blev passet på af den store og nu skal klarer hele verden selv. og for en hvalp er verden meget stor.

• #9   22. feb 2006 Man råber aldrig til en hvalp, der er så følsomme, og deres psyke er slet ikke udviklet.

Det kan gi en varig skade. At hunden trygger sig hver gang der bliver talt højt eller råbt.

Nu skal den lødtes, og det kan tage utroligt langt tid, før hvalpen overvinder dette.

Ud at lege med den, brug lidt høj stemme, og ta så god og pænt imod hvalpen, når den kommer ind til dig - du skal helt ned på knæ, ned hvor der er kontakt. og dette bliver du nød ti at gentage en rum tid.

Så hvalpen får tilliden tilbage.

Held og lykke.

Kommentér på:
Min hund er bange for sin ejer.

Annonce