{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Hvad kan en hvalp tåle? {{forumTopicSubject}}

Jeg har været meget konservativ med hvad jeg har fodret min hvalp med (blanding af mops og griffon, 5mdr og 2½kg) og hun har stort set kun fået sit tørfoder. Hun spiser det nogenlunde men synes ikke det er super spændende. Jeg har ikke en idé om at hun skal have mine rester e.l. men hun må gerne få en gulerod eller et lille ben i ny og næ.

Hun virker umiddelbart ikke så mave-sart - hun har haft lidt tynd mave en gang siden jeg fik hende.

Hvad er jeres erfaringer, holdninger, hvornår kan man begynde at give lidt spændende goodies og har I anbefalinger til hvad man kan give?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan en hvalp tåle?
  • #1   19. jun 2009 For Kia`s vedkommende har hun fået kogt kylling fra hun var 9 uger som godbider til træning. Nu hvor hun er 4 mdr. får hun lidt af hvert. Dog kun som godbider.

• #2   19. jun 2009 Jeg har altid givet min hund alt muligt - lige fra hun var 8 uger. Man skal passe på med kun at fodre med tørfoder, da det for nogle hunde kan give en sart mave senere i livet.
    Start med blide ting som kylling og fisk. Som godbidder er jeg selv stor fan af indmad, men det skal du introducere stlle og roligt, da det kan være hådt for maven.

• #3   19. jun 2009 Hun har også fået kogt kylling og pølse som guffer til træning og små bitte stykker ost...

Men nogle siger det er godt med gulerødder for tænderne? Eftersom bisserne er ved at blive skiftet og klør helt vildt pt, ville det jo være super om hun kunne få det?

Siri: Hvordan behandler du så indmaden?

• #4   19. jun 2009 Jeg begyndte også lige fra starten (8 uger) med at introducere forskelligt mad for min hvalp: ben, råt, stegt og kogt kød, pølse, rå kylling og fisk (fisk skal dog helst have været frosset først), forskellige slags tørfodder og godbidder samt frugt og grønt. De eneste gange hun har haft dårlig mave og kastede op, var de 2 gange hun havde stjålet nogle store poser slik og ædt det hele inkl. karamelpapir, tyggegummi o.s.v.

• #5   19. jun 2009 mine får alt mulig som smagsprøver, tomat, agurk, kød....ja alt hvad der sådan lige falder os ind

jeg giver også hvalpene (er opdrætter) smagsprøver af forskelligt.

Fannys livret er tomat, hvorimod råt kød er addddd. hun er 5½ månede

• #6   19. jun 2009 Mynte har lige siden jeg fik hende fået diverse gode ting og sager - det har været alt lige fra rå ben, diverse rester, godbidder og tyggeting.
    Vi har også bevidst haft hantet en del små poser med smags prøver på forskelligt foder hun har fået, for at hun skulle finde ud af foderet ikke nødvendigvis altid er det samme.

• #7   19. jun 2009 Jeg koger indmaden, skærer den ud i godbidsstørrelser og giver dem en kort tur i ovnen (5-10 minutter).Så er de dejligt bløde indeni, men knapt så klamme at røre ved:)

• #8   19. jun 2009 Super, jeg vil stille og roligt prøve lidt nyt og spændende så. Har lige givet hende en lille gulerod og hun ser totalt cute ud, sidder og sutter på den som var det en sut smiley

• #9   19. jun 2009 Min erfaring med Vito, er at han får dårlig mave af at få det samme foder i lang tid... så vi skifter lidt mellem de forskellige mærker, alt efter hvilke hans bedst kan lide. Som godbidder får han alt muligt hundeguf og menneskemad, dog i begrænsede mængder smiley

Kommentér på:
Hvad kan en hvalp tåle?

Annonce