{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af "ældre" hund
  • #1   19. jun 2009 vi havde en tæve på 4 år en hanhund på 2 år da vi fik en på 9mdr, det gik fint.

• #2   19. jun 2009 At have jævnaldrene hunde KAN give problemer med rangordenen - men det kommer lidt an på deres køn.

• #3   19. jun 2009 Fordel : hunden er renlig og kan nogle kommandoer..
    Man kan se hvordan den er.. Det er svært at vurdere hvordan en hvalp vil udvikle sig mentalt.. Man ved om den kan være alene hjemme

Ulemper : Du kender ikke dens fulde historie og kan derfor heller ikke vide hvad der kan gøre den utryg eller måske ligefrem aggressiv.
    Selv om sælger er omhyggelig med at fortælle om hunden så vil der være noget man ikke tæker over at få sagt fordi man kender hunden og oplever en given adfærd som naturlig.

Hunde af ca. samme alder har oftere kampe end hunde med større aldersmæssig forskel...

• #4   19. jun 2009 Jeg kender nogen med en tæve på 15 mdr og en hanhund på 13 mdr... De ryger i hovedet på hinanden flere gange om dagen...

• #5   19. jun 2009 vores gravhund på 6 år og schnauzeren på 1 1/2 år kan også ryge i totterne på hinanden.....

• #6   19. jun 2009 Okay.. De to jeg har nu er tæver og fungerer fint sammen. Den 3. jeg gerne ville have skal også være en tæve..

• #7   19. jun 2009 Fordel: ingen hvalp smiley
    Ulempe: hundens evt. fortid.

• #8   19. jun 2009 Tanja : Op til 5 gange om dagen, hvor man er nødt til at være to voksne til at skille dem ad ??

• #9   19. jun 2009 tina og alex...
    nej nej ikke så slemt, men de kan ryge i totterne på hinanden, men kan som regel stoppe dem ved at råbe nej... det var bare mere for at sige mine kan også finde på det, bare i mild grad....alle hunde der bor sammen blir vel lidt uenige i ny og næ smiley
    det sker dog sjældent at jeg må hen og fjerne den store hvis han har fået lagt hende nedog holder hende fast, men der er aldrig sket nogen skader.

• #10   19. jun 2009 Sådan nogle kampe er rædselsfulde, og selvom man træffer sine forholdsregler mht. aldersforskel er der ingen garanti for, at hundene bliver bedste venner.

Punktum og Lanka hadede hinanden som pesten, og der var 7 års forskel. Vores to drenge har derimod aldrig haft én eneste konflikt, selvom der kun er to måneder imellem dem. I starten bestemte Qimmit fordi han var ældst og størst. Men pludselig en dag, da vi kom hjem med Aqui fra en udstilling, smed han sig ikke for Qimmit, men blev istedet stående med rejst hale og knejsende nakke. Qimmit kiggede kort på ham, og gik så sin vej, og siden den dag, har Aqui haft højest rang. Fuldstændig uproblematisk...

• #11   19. jun 2009 Tanja ..
    Så er jeg mere rolig :o) For det er efter min mening temmelig uholdbart som de har det..
    Det jeg ville sige var nu også mere at en af hvert køn ikke giver garanti for ro i flokken..

• #12   19. jun 2009 Der er 5 år mellem min han og tæve..
    De er bestemt ikke bedste venner, men de tolererer hinanden...
    Problemet her er jeg næsten helt sikker på skyldes raceforskellene... de er alt for forskellige - en bulldog type og en hyrdehund

• #13   19. jun 2009 jeg havde ikke holdt det ud hvis det var flere gange om dagen, så havde jeg nok skilt mig af med den ene... willum og tessi kan ikke undvære hinanden idag...

• #14   19. jun 2009 Tina og Alex N

Det tror jeg, du har helt ret i. Vores problemer bundede helt klart også i, at en spidshund/terrier ikke taler sammen sprog som en packhound... Jeg synes sjældent folk har de store problemer, hvis de har to hunde af samme race. Medmindre det altså er racer, der generelt har tendens til samme-køns-aggression.

• #15   19. jun 2009 Jeg foretrækker selv hunde omkring 1 års alderen netop fordi jeg kan se hvordan den er mentalt i forhold til min behov for en brugshund.
    Og selvom hvalpe er nuttede synes jeg ikke jeg får mindre glæde af mine hunde, der er mindre "surt arbejde" forbundet med at anskaffe sig en unghund.

• #16   19. jun 2009 Rico (hvid schæfer) er 8 og Nanoq (spidshund) på 7. Hende har jeg kun haft i 2½ år, men de er meget glade for hinanden, selvom hun gerne vil bestemme.

Min forrige tæve, som var 8 år ældre end Rico og schæfer/spids dominerede ham ikke og accepterede ham fra første dag. Han var 13 mdr., da han kom til os.

• #17   19. jun 2009 jeg har to tæver med 8 måneders mellemrum, og der er absolut ingen problemer..

Kommentér på:
køb af "ældre" hund

Annonce