{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Køb af hund. {{forumTopicSubject}}

Min kæreste´s ven´s søster har idag været ude at kigge på en fransk bulldog, bagefter ringede de til mig for at få evt. råd om køb af hund.
Den hund de har været ude at kigge på er en 2 årig fawn fransk bulldog hanhund. De skal af med ham da han ikke kan med deres ældre hanhund ( af samme race ) De har 5 franske ialt og avler på dem.
De vil have lov til at bruge ham til avl 2-3 gange mere ( mens hun ejer ham )
Han skulle være sund og rask. Han kommer fra polen og nogle papirer skulle vidst stadig være dernede ( selvom de efter sigende har haft ham i et år.... )
Han koster 5000
Det var det jeg lige kunne forstå af det hele men har bedt om at se hunden og har givet dem nogle råd ang. hvad de skal kigge på f.ek.s.

- Bed om at få en dyrlæge til at give hunden et sundhedstjek ( betalt af sælger )
- Vær extra opmærksom på underbid, luftveje, eksem og knoglebygningen.
- Få 100 % styr på hvad disse papirer fra polen indebærer.
- Få hunden på prøve i en uge inden i beslutter jer for at se om der er evt. adfærdsproblemer m.m.

Men hvis i har nogle gode råd må i meget gerne skrive dem der, også selvom de ikke er relateret til præcis denne hund da hun skal ud og lede efter en ny, evt. en hvalp, hvis hun ikke vælger ham her. Og der er kun tale om franske bulldogs.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hund.
  • #1   10. aug 2006 Jeg ville ikke købe den hundså længe papirerne ikke er i orden, mendet undre mig at de vil bruge den til alv så længe papirerne ikke er i orden, det burde jo ike kunne lade sig gøre, hvis de avler med papirer på hundene

• #2   10. aug 2006 Rie : pigen der skal købe hunden ved ikke så meget om papirer osv. og kunne ikke helt huske det... og kom med den berømte sætning : jeg skal jo ikke bruge papirerne til noget så det er ikke vigtigt for mig.......
    Måtte lige fortælle at papirer kan være vigtige.

Men jeg fortalte hende også at havde hunden papirer så skulle hun have dem i "hånden" inden at hun gav nogle penge, da man tit hører om papirer fra polen der aldrig aldrig kommer frem.

Historien lyder for mig lidt muggen, men jeg ved ikke nok om det til at kunne danne mig en mening endnu... har tænkt på at selv kigge på hunden og snakke med ejer som en potentiel køber.

• #3   10. aug 2006 Kisser : det ville jeg heller ikke selv, men da pigen/kvinden ikke gav mig særlig meget info om det vigtige i handlen ( kunne ikke huske halvdelen af det ) ved jeg ikke helt om jeg har forstået alle tingene rigtigt.

• #4   10. aug 2006 Nej jeg ville holde mig laaaangt væk fra den hund det kan godt være den er mega sød, men det er den næste hun finder helt sikert også

• #5   10. aug 2006 Solva : de skal ikke "bestemme" over hunden, de skal have en klausul i kontrakten hvori de får lov til at bruge hunden til avl 2 eller 3 gange. Det ses tit indenfor handel med avlere.

• #6   10. aug 2006 Rie : nogle gode råd jeg kan give hende i søgen efter en hund ?

• #7   10. aug 2006 hov... har lige fundet hunden på dba. http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45772706

• #8   10. aug 2006 Pyha du har jo selv skre´vet det vigtigste ned kan jeg se.. Men hun burde købe en hvalp det får hun mest ud af, man ved aldrig hvad man får når man køber en voksen hund

• #9   10. aug 2006 En parring koster omkring 6000 kr så de er ude på at tage ..... på køber, det er 18000 kr de er jo kloge nok de slipper for at betaler foder og dyrlæge og hvad der ellers følger

• #10   10. aug 2006 Rie : jeg ved ikke om hun vil have en hvalp. Tror egentlig gerne at hun vil have en voksen hund så hun "slipper" for hvalpe træningen.

Kan sagtens følge dig mht. til parringen osv. Ville bestemt også mene at hun skal have et bestemt beløb for en parring da 5000 kr er normal pris for at fransk uden tavle.
    Men regner med at selv tage derud og tage en snak med dem og så tale med pigen bagefter når jeg har dannet mit eget indtryk.

• #11   10. aug 2006 Ja kan godt forstå hun helst er fri for det der tisserri osv. måske hun så bare vendte til der dukker en anden voksen hund op hvor alt er i orden

• #12   10. aug 2006 Rie : Har skrevet til ejer af den franske om at evt. komme ud og se hunden og snakke med dem... kan se de har en fransk ,kan se de også har en tæve til salg på dba også..... hmm..... Vil sikkert råde hende til at lade være med at købe den men vil gerne møde dem så jeg bedre kan give hende råd om hvad hun skal undgå og hvorfor dette ikke ville være en god handel.... lyder godt nok mere og mere lusket....

• #13   11. aug 2006 MGP : Læs nu hvad jeg skriver......hun HAR været ude at se på hunden og lyder faktisk meget ivrig for at købe hunden. Derfor vil jeg gerne ud og se hunden og stedet og tage en snak med dem, så jeg bedre kan forklare hende lige nøjagtig hvad der er i vejen med den handel, det er lidt svær at fortælle hende hvad der er galt med den handel når hun ikke selv har fackts på plads.

Kommentér på:
Køb af hund.

Annonce