Hvalp til bornholm, over sverige?? {{forumTopicSubject}}
Hvordan er reglerne når en hvalp på under 12uger skal til bornholm. Vi køre gennem sverige.
Hvalpen er chipmærket, fået sin føste vacination + ormekur.
Jeg har været inde og læse på http://familieferiebornholm.dk/hund
1.
Jeres hund/kat skal være ID-mærket med microchip eller en klart læselig tatovering.
2.
Jeres hund/kat skal have en dyrlægegodkendt ormekur, som dækker bændelorm, inden indrejsen til Sverige. I den forbindelse skal jeres dyrlæge underskrive en attest. Attesten kan I downloade her: Dyrlægeerklæring
3.
I må maksimalt opholde jer 4 timer i Sverige.
4.
Jeres hund/kat må ikke forlade bilen under opholdet i Sverige.
5.
Når I kører over Øresundsbroen - eller ankommer med færgen til Helsingborg - skal I aflevere en såkaldt "Ejererklæring" om jeres hund/kat ved toldstationen. Toldstationen ligger henholdsvis umiddelbart efter betalingsanlægget på Øresundsbroen og på færgehavnen i Helsingborg.
(Hvem er ejeren, er det opdrætter eller??)
6.
Ejererklæringen kan I alternativt aflevere on-line på de svenske toldmyndigheders hjemmeside: (link fjernet) inden at I rejser hjemmefra. Så behøver I ikke at stoppe ved toldstationen, idet de blot kan køre direkte over Øresundsbroen til færgehavnen i Ystad. Tryk på "Indførselsanmeldelse", når I kommer ind på siden. Bemærk, at siden herefter er skrevet på dansk, således at det er nemt at udfylde blanketten.
Hvalpen er født 17 april.09
Nogen der har erfaring med dette projekt...
jun 2009
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 3 Emner: 155 Svar: 478
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 68 Hunde: 9 Emner: 73 Svar: 1.462
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 68 Hunde: 9 Emner: 73 Svar: 1.462
Du skal gå ind på den hjemmeside der anbefales i denne tråd og jeg tror kun at der er nødvendig med en ormekur, men jeg er ikke sikker
Hvalp til bornholm, over sverige??