{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

hvad kan din hund tilbyde ? {{forumTopicSubject}}

Ovenstående fatter jeg altså ikke.
Når folk spørger omkring avl kommer det spørgsmål ALTID og jeg fatter det ikke.

Så er der nogle der kan forklare mig det ?

Altså at hunden er sød, rar, rask og alt det der ikke nok ? smiley

- jeg må hellere lige tilføje at jeg ikke har nogle planer om hvalpe, jeg er bare nysgerrig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad kan din hund tilbyde ?
  • #2   17. jun 2009 Ifølge mig, skal hunden tilbyde:
    - Godt sind
    - Godt helbred
    - Være tjekket for sygdomme

For mig, betyder det ikke vitterligt meget, om den er renracet eller ej, for at være helt ærlig. Så længe der er taget forholdregler omkring racer med åndedrætsproblemer, og andet.

• #3   17. jun 2009 Lise - HAR UDSTYR TIL SALG ! - det var også de ting jeg tænkte på, men igen så synes jeg at det er logisk at de ting er i orden inden man begynder at avle - så tænkte der var noget andet også smiley

Louise S - den er kigget igennem, det var den der fik mig til at tænke på denne tråd smiley

• #4   17. jun 2009 Camilla.. ja men der står jo det hele... specielt i de sidste indslag.. synes jeg..

• #5   17. jun 2009 udgangspunktet må være at afkommet skal være bedre end forældrene -altså at hver generation af en forbedring af den forhenværende.

Altså skal hunden, udover at være rar og have et godt helbred, osse leve godt op til racestandarden, evt have gode brugsegenskaber osv.
    At den er sød og rar er ikke rigtig nok, det er der jo dælme mange hunde der er, uden af den grund at være egnet til avl.

• #6   17. jun 2009 Jamen, min hund har:
    - godt helbred (er tjekket)
    - godt sind
    - God afstamning
    - DKK stamtavle

MEN hun er for spinkel i forhold til racestandarden og har derfor ikke opnået den præmiering, hun skal have for at avlsgodkendes, så derfor har hun ikke umiddelbart noget specielt at tilbyde.

• #7   17. jun 2009 Camilla: Det er vel oftest i forbindelse med avl af hunde man har svært ved at se blive afsat at spørgsmålet kommer - inde for visse racer (især amstaffen) er markedet oversvømmet med hvalpe og de er efterhånden svære at komme af med - derfor skylder man racen OG evt. fremtidige hvalpe at overveje grundigt hvorfor man vil avle... smiley

• #8   18. jun 2009 min hund er brugsprøvet ! det siger noget om hende og hendes sind og samarbejdsvilje. hun er udstillet og lever mere end til fulde op til racens krav da hun er en af de højst præmieret tæve i sin race nogensinde ! hun er dyrlægetjekket. Hendes forældre og flere af hendes halvsøskende har igennem avl vist at de giver hvalpe der er racetypiske både psykisk og fysisk ! Derfor skal hun også anvendes til avl.
    Der ud over har jeg en dejlig familiehund som jeg holder af og netop det ønsker jeg give mine hvalpekøbere ved at få hvalpe på min tæve

• #9   18. jun 2009 Kort og godt noget ekstraordinært som vil gavne racen på sigt.

Da jeg har en tavleløs hund kommer avl jo selvf. slet ikke på tale men ville ikke avle på trods af tavle og finde papirer såfremt hunden ikke gennem avl kunne bidrage med noget til racen som de mange andre hunde der indgår i avlen ikke kan ...

Kommentér på:
hvad kan din hund tilbyde ?

Annonce