{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Indbilsk Gravid {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen,

Jeg har et spørgsmål om en 4 årig tæve ( dansk svensk gårdhund) Det er min svigerforældres.

Stort det hver gang hun er i løbetid bliver hun indbildsk gravid og er udviser aggressiv adfærd overfor deres hanhund. Hun bliver ekstremt stresset og bliver meget bedrøvet. ( Sterilisation er ikke en mulighed lige nu, jeg har opfordret til det, men de er bekymret for narkose)

Er der noget man kan gøre eller give hende for at det går væk?

PFT Hilsen Annelise

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indbilsk Gravid
  • #1   16. jun 2009 Man kan give tæven en sprøjte der stopper den falske drægtighed ret hurtigt (ikke for fremtiden, men her og nu). Mener det hede galastop eller sådan noget.

-men som sagt er det ikke en løsning der hjælper på sigt. Efter næste løbetid vil hun altså sandsynligvis blive falsk drægtig igen, og jeg ved ikke om der evt er bivirkninger ved at sprøjte med dette gentagne gange.

Uanset ville jeg bestemt råde til at sterillisere for tævens skyld, hvis hun har det så slemt hver gang.
    Narkosen er jo sjældent noget man ligefrem behøver at panikke over. Self KAN det gå galt, men så tit gør det det altså ikke.

• #2   16. jun 2009 Jeg mener at der er noget, der hedder Galastop? Som skulle hjælpe. Men fortæl lige dine svigerforældre at hvis de ikke steriliserer nu, så skal de leve med den slags resten af hundens liv. Og det bliver jo ikke mere sikkert at få hunden i narkose, når den først bliver ældre. Tværtimod:)

• #3   16. jun 2009 Okay tak, hun ved godt det med sterilisation, men hun er bare så nervøs for det narkose. Så det kan jeg ikke lave om på, og jeg respektere også hendes holdning til det, selvom jeg nok havde gjort det.

• #4   16. jun 2009 Ja, jeg havde ikke tøvet 5 sekunder med at sterilisere. De ender sq da med at blive SÅ trætte af det bøvl??

• #5   16. jun 2009 Iben: Okay var slet ikke klar over at det kan gå så galt, så det vil jeg klart fortælle hende. Det er hende selv der har bedt mig om at spørge jer kloge mennesker, da hun selv er ved at være træt af at se Mille så trist. smiley

• #6   16. jun 2009 en anden mulighed er at lade hende få et kuld hvalpe... det hjælper mange gange men andre gange gør det selvfølgelig ikke så det er også en mulig udvej der måske ikke gør nogen forskel alligevel... tal med dyrlægen om det også omkring narkosen og de risici det medføre

• #7   17. jun 2009 Lærke -det er en skrøne at det skulle hjælpe. Derudover er det da en lidt tåbelig grund til at sætte hvalpe til verden.
    -hvalpe kræver øje planlægning, vurdering af om forældredyrene er egnede osv osv... Ikke noget man bør gøre, som kur for falsk drægtighed

• #8   17. jun 2009 Galastop gives i dråber i 5 - 6 dage og derefter er det ovre, og det med et kuld hvalpe er en skrøne som Michelle skriver.

Kommentér på:
Indbilsk Gravid

Annonce