581 visninger
|
Oprettet:
indbilsk gravid {{forumTopicSubject}}
efter at vors zally har været i sin første løbetid er hun blevet falsk gravid og blevet mærklig ha nogen været ude for det samme og er der nogen der gider at stemme på vores udfordringe på forhånd tak mvh zally
sep 2005
Følger: 50 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 112 Svar: 1.221
aug 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 78
Jeg døjer lige nu med samme problem! Du kan hos dyrlægen få en recept på noget, der får styr på hormonerne. Det er begyndt at hjælpe hos os, men hun har tabt to kilo og er blevet temmelig agressiv - ikke over for os - men vores andre dyr.
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 161
sep 2005
jul 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 199
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.122
Ydermere er der jo risikoen for livmoderbetændelse, som nogle dyrlæger mener bliver øget markant hos tæver der ofte har været falsk drægtige.
Så jeg ville til enhver tid sterilisere min tæve, hvis den ikke skulle bruges i avl (og hun bliver det selvfølgelig når hun har fået sit sidste kuld).
aug 2004
Min tæve hører til dem, der er hårdt ramt. Og det er ikke rart at se på og heller ikke rart for tæven, for hun aner ikke hvad der foregår. Hun tror, hun har hvalpe. Hun lægger mælk til, bygger rede, udviser social og plejende adfærd, slikker på ting, bygger rede, går ikke for langt fra "hvalpene". I mit tilfælde, er hvalpen min bluse og gud nåde at trøste den, der render med den. Hun beskytter den med liv og sjæl, derfor udviser hun også en temmelig agressiv adfærd overfor de øvrige medlemmer af min zoo. Hun spiser ikke, vil ikke i haven er i det hele taget meget forandret og utryg. Jeg vil ikke byde min tæve det igen, så jeg sterilisere hende. Det skal man gøre 4 mdr efter løbetid. Man gør det ikke imens den er pseudo-drægtig, for så risikere man, at symptomerne varer ved alligevel.
Det skal lige understreges, at det er langt fra alle tæver, der har det ligeså voldsomt som Freia. Så lad være med at føle, at i er nødt til at sterilisere. Nogle lever ganske fint med det. Det her har bare taget overhånd.
Håber, du kan bruge mit råd,
Malene.
sep 2005
aug 2004
I hesteverden kan man af og til afhjælpe adfærdsproblemer med at trække et føl på den. Men som Marie siger, går den ikke hos hunde. Det er et tilbagevendende hormonelt problem og er ikke noget der kan afhjælpes ved et kuld hvalpe.
indbilsk gravid