{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.580 visninger | Oprettet:

Hunde SLÅS hele tiden. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en tæve på 2½år og har været single i alt den tid jeg har haft hende. Nu har jeg så fundet mig en kæreste der også har en hund, en tæve på 1½ (et gadekrys af jagthundetypen) og den og min hund SLÅS konstant... Nu har de været sammen 2 gange 3 dage i træk og det er blevet lidt bedre men ikke meget. Der er kamp konstant. Hvad pokker kan man gøre for at få lidt fred. De er jo nødt til at lære at gå sammen. Er det bare at lukke øre og øjne og lade dem klare det selv??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde SLÅS hele tiden.
  • #1   14. jun 2009 Kommer an på hvor voldsomt de slås...
    Prøv at lade dem mødes på neutral grund, og gå tur sammen (i snor) så de vænner sig til hinanden. Lad dem først være sammen når de kan acceptere hinanden på gåturene.

    Tæver der slås for alvor slås til døden... Bogstaveligt talt....


  • #2   14. jun 2009 Jeg ville også tage dem ud på neutral grund så de kan lære hinanden at kende.
    Vores hund og vores nabos hunde slås også. Det er alle 3 hanhunde men de er ved at finde ud af hvem der skal være alpha og det kan godt lyde voldsomt og hårdt. Men vi lader dem tage kampene.


  • #4   14. jun 2009 Vi har haft dem med ved vandet og der slås de også. Hans hund er total teenage og damp agtig. Den har ikke været vant til at have andre hunde at lege med så den kan godt være ret hård ved min. Den møffer og dutter hende hele tiden med næsen og fræser ind i hende med 100km/t og legebidder hende i nakken hele tiden. Jeg kan godt forstå min siger fra. Men når den anden ikke giver sig og det bare kører op i en spids så er det godt nok lidt svært. Der er ingen der har bidt hul endnu og de kan da også lege store dele af tiden. Men synes godt nok der er mange kampe.

    Håber virkelig vi kan få dem til at enes så de ikke skal leve hvert deres liv.


  • #5   14. jun 2009 Forskellen er bare at hanhunde stopper når en overgiver sig og de har fået etableret en rangorden... Det gør tæver ikke... Hvis de slås.. Sådan rigtigt slås, og ingen skiller dem ad, så er det med dødelig udgang.

    Og der er naturligvis altid undtagelser....

    Louise jeg håber jeres hunde kan lære at enes


  • #6   14. jun 2009 Må jeg foreslå, at din kæreste stopper sin hund inden det kommer så vidt, at din må sige fra. Når din kal lege sammen noget af tiden, er det jo ikke helt håbløst, men de skulle jo gerne have et positivt indtryk af hinanden, og det lyder som om, det er ved at blive ødelagt i øjeblikket.

    I har som ejere et ansvar for at sætte grænser.


  • #7   14. jun 2009 Tror det vil være en fordel at gå ind og fortælle din kærestes hund hvilken opførsel, der er acceptabel, og hvilken, der ikke er... Det er ikke rimeligt at din hund skal klare de konflikter selv... Hjælp hende dog

  • #9   14. jun 2009 Som de andre siger, så må du hjælpe din hund ved at sige fra på dens vejne, inden det når at køre op i en spids.
    Det lyder jo ikke som om de virkelig har set sig sure på hinanden e.l. men at det "bare" er når din kærestes hund bliver for overgearet og ikke accepterer at der siges fra.

    Lade dem klare det selv, ville jeg ikke hverken turde eller synes var rimeligt, hvis de slås for alvor.


  • #10   14. jun 2009 Nej det kan jo ende med at det ikke kommer dertil men det håber jeg godt nok ikke. For det vil da være virkelig besværligt til når vi formodentlig nok flytter sammen på et tidspunkt.

    Men vi prøver også at stoppe den når den dutter og generer hende men så lægger min selv op til det og så leger de fint 5 minutter for de går i flæsket på hinanden igen. Ved ikke om jeg helt skal stoppe dem i at lege/snakke/være i samme rum eller om det bare vil gøre det bedre.

    Jeg har aldrig haft problemer med at min ikke kunne enes med en anden hund og den møder mange hunde generelt.


  • #11   14. jun 2009 Det skal siges at vi holder konstant øje med dem og stopper dem når det bliver alvor.
    De har halen høj og det er mest leg. Det er den måde vi har set de finder pladsen på.


Kommentér på:
Hunde SLÅS hele tiden.

Annonce