1.602 visninger
|
Oprettet:
Hunde SLÅS hele tiden. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en tæve på 2½år og har været single i alt den tid jeg har haft hende. Nu har jeg så fundet mig en kæreste der også har en hund, en tæve på 1½ (et gadekrys af jagthundetypen) og den og min hund SLÅS konstant... Nu har de været sammen 2 gange 3 dage i træk og det er blevet lidt bedre men ikke meget. Der er kamp konstant. Hvad pokker kan man gøre for at få lidt fred. De er jo nødt til at lære at gå sammen. Er det bare at lukke øre og øjne og lade dem klare det selv??
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.431
Prøv at lade dem mødes på neutral grund, og gå tur sammen (i snor) så de vænner sig til hinanden. Lad dem først være sammen når de kan acceptere hinanden på gåturene.
Tæver der slås for alvor slås til døden... Bogstaveligt talt....
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 413
Vores hund og vores nabos hunde slås også. Det er alle 3 hanhunde men de er ved at finde ud af hvem der skal være alpha og det kan godt lyde voldsomt og hårdt. Men vi lader dem tage kampene.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 41
Håber virkelig vi kan få dem til at enes så de ikke skal leve hvert deres liv.
jun 2006
Og der er naturligvis altid undtagelser....
Louise jeg håber jeres hunde kan lære at enes
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.461
I har som ejere et ansvar for at sætte grænser.
jun 2006
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.070
Det lyder jo ikke som om de virkelig har set sig sure på hinanden e.l. men at det "bare" er når din kærestes hund bliver for overgearet og ikke accepterer at der siges fra.
Lade dem klare det selv, ville jeg ikke hverken turde eller synes var rimeligt, hvis de slås for alvor.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 41
Men vi prøver også at stoppe den når den dutter og generer hende men så lægger min selv op til det og så leger de fint 5 minutter for de går i flæsket på hinanden igen. Ved ikke om jeg helt skal stoppe dem i at lege/snakke/være i samme rum eller om det bare vil gøre det bedre.
Jeg har aldrig haft problemer med at min ikke kunne enes med en anden hund og den møder mange hunde generelt.
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 413
De har halen høj og det er mest leg. Det er den måde vi har set de finder pladsen på.
Hunde SLÅS hele tiden.