Efter sterilisering?? {{forumTopicSubject}}
I tirsdag fik jeg min border collie steriliseret, da jeg hentede hende ved dyrlægen fik jeg at vide hun SKULLE have en skærm på hvis hun ikke ville lade sit sår være. Tirsdag sov hun hele dagen så der havde hun den ikke på før end jeg lagde hende i seng. Onsdag havde hun den på hele dagen da hun ikke ville lade såret være, men dette resulterede i at såret blødte lidt hele tiden da hun baksede sådan med at få skærmen af. Jeg ringede til den dyrlæge som havde opereret hende, hun sagde atter at skærmen skulle blive på. Torsdag morgen kunne jeg ikke klare at se min hund såp forvirret mere og ringede til Bygholm dyrehospital og snakkede med dem, de sagde jeg bare kunne pille skærmen af, de gav hverken skærm eller plaster på når de sendte hunde hjem, at hun gerne måtte slikke dig i såret for at holde sig ren. I år eftermiddags begynder det så at væske, være lidt rød og så ud til ikke at hele ordentligt og jeg gav hende atter skærmen på. Men dette resultere i en meget forvirret hund, det er jo hendes natur at vaske sig.
Så er det jeg tænker, hvad har i andre gjort og ikke gjort?
På fredag skal vi til dyrlægen og have fjernet hendes sting.
På forhånd tak.
Trine
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
det er rigtigt at hun bare vil holde det rent, men hun piller i stingene og gør det værre.
da Gaia blev steriliseret i sidste måned fik hun en skrøm, som vi brugte på gåture.
Når jeg var hjemme sagde jeg bare nej hvis hun ville slikke sig, og når jeg ikke var hjemme fik hun en t-shirt på!
Du tager en helt almindelig tee og klipper huller til bagbenene. Så binder du den sammen på ryggen. Jeg fik tippet herinde, og det er supernemt og hunden vænner sig nemt til det! Jeg lavede knuden på bagsiden med en hårelastik
dec 2008
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Men hvis det er rødt og væsker meget, ville jeg da kontakte dyrlægen igen.
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 299
Hmm jeg bliver sku forvirret når de siger på dyrehospitalet at hun gerne må slikke i det bare ikke det bliver for meget...
Det der med den t-shirt forstod jeg vist ikke helt...
Når vi går tur og leger i haven har ejg ikke skærmen på da hun ikke gør det der. Jeg siger også nej osv. men det er som om hun får sådan nogle rag og farer rundt fordi det genere hende på en eller anden måde. Nåt hun skal sove eller er alene hjemme har hun hele tiden haft skærmen på...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Jeg ville ikke lade hende slikke i det. Det kan rykke noget i stingene osv, og det tror jeg altså ikke er godt
apr 2006
Men hvad med bakterier fra haven osv???
dec 2008
Så klipper ud huller nederst til bagbenene, og giver hunden blusen på som alm. Altså, hovedet gennem huller, forben gennem ærmerne. så binder du den op bagpå, så den ikke hænger.
Det forhindrer hunden i at komme til såret, så det kan hele, men det er nemt for den at acceptere fremfor en skærm, som ikke alle hunde er glade for.
http://www.facebook.com/home.php#/photo.php?pid=2596477&id=719837587
Jeg har ikke nogle billeder hvor hun står op, men sådan her brugte vi den. Knuden er lige der hvor billedet stopper.
dec 2008
Det aftalte vi jeg skulle gøre hvis der var noget ved det.
apr 2006
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 130
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Jeg vil tro baderingen ikke forhindrer hunden i at slikke på maven.. Men måske gør den det så besværligt at hunden kun gør det kortvarrigt..
Min hund kunne feks. godt nå det sår hun havde på forbenet, men slikkede kun kortvarrigt, fordi det var anstrengende pga baderingen..
Du kan se billeder i mit fotoalbum, men det er grimme billeder.
Hun havde til gengæld ingen interesse i såret efter sterilisation, så hun havde hverken skærm eller badering på der...
apr 2006
I dag sprang min hund sår så op og dens tarme faldt ud. Dyrlægen finder et hul i bughulen inden under huden, ikke der hvor såret er sprunget op, så hun skære den endnu mere op og får den samlet igen. Så nu kæmper min lille hund for bughulebetændelse osv... Den værste oplevelse i mit liv...
Så nu har den hel dragt på samt krave...
apr 2006
Takker mange gange...
Efter sterilisering??