924 visninger
|
Oprettet:
Nogen der ved noget om dette? {{forumTopicSubject}}
Min stedsøn' kammerat har en hund, som han fik passet. hos nogen bekendte. så vidt jeg lige har fået fat på så gik kammeraten og de bekendte hen og blev lidt uvenner. det rasultereret så i at de bekendte på en eller anden måde fik hunden registret i deres navn. og solgte hunden.
Nu har min stedsøn's kammerat fundet frem til hvor hans hund er... efter 5 mdr.
Hvilken rettigheder har han? Hunden står jo ikke i hans navn, men han har aldrig overdraget den til dem der nu har hunden. Og har heller ikke skrevet under på ejerskifte papir ang. dansk hunderegistre.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.121
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 72
Men jeg forklare dem, at det kan de jo ikke når det ikke er hans hund på papir. men jeg forstår heller ikke hvordan man bare kan lave ejerskifte om, uden at snakke med den tidligere ejer?
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
jun 2009
Hvordan kan sådan noget lade sig gøre?
jun 2009
Og det er blevet lavet om da de ikke har kunne få fat på ham.
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
At de så omregisterer den uden hans tilladelse og underskrift, ja det vil jeg da betegne som dukumentfalskneri..
jun 2009
jun 2009
Men ville det sige at hvis han ringer til dansk hunderegistre så ville de kunne lave det om igen. og han ville kunne hente hans hund uden problemer?
jun 2009
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 129
Til at starte med fik jeg atvide at vi skulle gå rettens vej. Og det var politiet der fortalte mig det.
Altså jeg vil ikke råde jer til bare at gå ned og hente hunden. Men finde ud af om den har det godt der hvor den nu er og om det kan betale sig at gøre sig meget arbejder ud af at få hunden igen. den har jo været ved sit nye hjem i 5 måneder nu.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Man skal bare underskrive på tro og love, at tidl ejers underskrift ikke er muligt at indhente og så omregistrerer de den alligevel.
Men nu er det sådan at reg-navnet i DHR ikke er = ejerbevis. Det bliver regnet med, hvis det kom til en retssag om ejerskabet. Men ligeså gør andre faktorer: hvor bor hunden nu, hvem har betalt hunden, hvem har betalt dyrlægeregninger, hvem har evt stambog, hvis navn står i sundhedsbog/pas osv
-altså burde han, hvis han har alle dokumenter på hunden, kunne få hunden tilbage, da den jo faktisk er blevet stjålet (har han meldt den stjålet i sin tid, for ellers står han vel ikke så godt nu).
Men spørgsmålet er som om det er til hundens bedste hvis den har det godt hvor den bor nu. Det skal man vel osse overveje
jan 2007
Han kan gå gennem politiet (hunden er jo stjålet), eller han kan køre en sag på det.
jun 2009
jan 2007
Men prøv evt at kontakte en advokat, og få ham/hende til at se på sagen, og om der er noget at gøre
jun 2009
jun 2009
Og nu har han fundet ud af hvem der har hunden. og hvor den befinder sig.
Det var af denne grund at jeg oprettede denne tråd, da jeg ikke ved hvad man gøre i sådan en situation. Han vil jo gerne havde hans hund tilbage.
Skal lige siges at hunden er 4 ½ år gammel. så vi alle ved at det ikke er en lille hvalp vi snakker om.
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.112
Som mange af de andre siger, så snak med en advokat. Alt efter hvad i har af indkomster i hjemme kan i måske tage advokat-hjælpen. Personligt er jeg mest til dem da jeg mener de går mere op i deres arbejde da de har en del de skal ha bevist overfor dem selv.
Håber i finder en løsning.
Nogen der ved noget om dette?