{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der ved?
  • #1   13. nov 2012 Jeps, man kan intet med en kuperet hund. Så meget for at se "smart" ud...

  • #2   13. nov 2012 Den skal ikke bruges til nogen form for konkurrence.. det blev der slet ikke talt om XD men tak for jeres indput


  • #3   13. nov 2012 Må jeg spørge hvorfor du vil have en kuperet?

    Var det ikke sjovere med en dansk opdrættet Dobermann, du også kan bruge på træningspladser?


  • #4   14. nov 2012 Jeg vil mene det vigtigste er, at sørge for at få alle papirer på at den er lovligt kuperet.
    Ved ikke lige hvad der ellers er af krav.

    Men bare lige vær opmærksom på, at flere og flere træningspladser begynder at udelukke de kuperede dobermann. En ting er at man intet kan "bruge" den til konkurrence- og udstillingsmæssigt, men når man så heller ikke en gang kan gå til træning med den ret mange steder, så vil jeg anbefale at tænke dig om en ekstra gang smiley

    Men må give dig helt ret i - En dobermann er nu smukkest når den er kuperet smiley


  • #5   15. nov 2012 Jeg vil for altid prøve at snakke folk fra at købe hund i udlandet hvis de ikke har 150% styr på hvilke linier og hvad kennelen står indefor om dyrene har det godt osv.
    Når det så er sagt, så siger jeg altid til mine hvalpe købere at de skal komme og møde tæven til kuldet og os selvfølgelig, fordi det er så vigtigt, (især med en race som dobermann) at man kan med tævens temperament, for hun præger hvalpene så meget, kan man ikke med hende skal man ikke købe hvalp efter hende.
    På samme tidspunkt ser du os hvordan hundene lever, er de sky når der kommer fremmede, er de sociale, venlige, imødekommende og legesyge.
    Du ser os om de bare er pakket væk i en stald eller om de er en del af familien.
    ALT dette her kan du ikke se ved at du finder nogen hvalpe fra udlandet "bare fordi de er kuperet".
    Så kommer andet problem, du ved ikke om den tæve de fortæller dig om hun virkelig er mor til de her hvalpe, og om hun er sammen med dem.
    Det tredje er at du kan kun vælge din hvalp ud fra et billede, og hvem siger du for en hvalp du har set på billederne, for det kan du ikke se når du står med den i dine arme.
    Mine hvalpe købere for altid lov til (i samarbejde med mig) at være med til at vælge lige præcis den hvalp der passer til deres familie, jeg er jo kun interesseret i at "mine" babyer for et blivende hjem smiley
    Dette kan du heller ikke, du er nød til at stole 100% på det her menneske som du ikke kender.

    Så er der alle de regler der omkring inførelse af hund til dk, der skal man søge om tilladelse i fødevarestyrrelsen, der er en masse papire der skal udfyldes af både dig og opdrætteren og dyrlæger og fra nogen lamde som feks Serbien der skal hvalpen være 7 måneder før den må komme ind i landet, og når den så endelig er kommet til DK ( hvor du har mistet hele dens hvalpetid) så skal du os betale told af hunden.
    Og hvis du så gerne vil træne med den på et tidspunkt alligevel, så er der stort set ikke nogen træningspladser hvor de vil have kuperet hunde længere.

    Jeg syntes ikke det er det værd, "bare" fordi man vil ave den med et bestemt udseende..

    Tænk grundigt over det inden du tager din beslutning.

    Har du fundet en kennel du ville have en fra???



  • #6   15. nov 2012 Rigtig godt skrevet smiley

  • #9   12. dec 2012 ja der er mange rigtig gode udlandske kenneler uden tvivl.

    Men som du os selv ved Sne Dronningen- er IS kold. _ Aka Eva (med ALT din viden om racen) så skal man passe på selvom man for en hund fra en anerkendt kennel, der kan gå rigtig meget galt før man har sit nye familiemedlem i sine arme og det er det jeg vil frem til.


Kommentér på:
Nogen der ved?

Annonce