{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Har fået falske oplysninger
  • #1   12. jun 2009 Er der tavle på hunden?

Og en kontrakt hvori der står at hunden er købt som udstillings- og avlshund?

Har du set sundhedsattesten på hvalpen inden køb?

Kan du svare ja til de 3 ting, så kan du få hjælp af din klub (hvor du har tavlen), hvis ikke, så er det bare ærgerligt for dig desværre..

• #2   12. jun 2009 har du en kontrakt?

• #3   12. jun 2009 Og du kunne ikke selv se at hunden har underbid ??
    Er der tavle på hunden? Hvor ?
    Har du en købskontrakt ?

• #4   12. jun 2009 Kunne du ikke se underbidet da du besøgte hunden?

• #6   12. jun 2009 er der intet nævnt i sundhedsbogen?
    tag evt. kontakt til den dyrlæge der har tilset hvalpen og hør om sælger er gjort opmærksom på det.. har du ikke set hvalpen inden køb?

• #7   12. jun 2009 Et underbid er jo heller ikke ensbetydende med, at den ikke er sund og rask - men blot at den ikke er udstillingsegnet. Så medmindre du har kontrakt, som specificerer betingelserne for købet - så kan du ikke gøre så meget.

• #8   12. jun 2009 Mener du at du som køber ikke vil levere hunden tilbage, eller at sælger ikke vil tage hunden tilbage?
    Er sælger regristeret i et forbund? I så fald ville jeg kontakte denne.

• #9   12. jun 2009 ville da heller ikke blive sur fordi min chihuahua havde underbid, syntes skam det ser sødt ud, og hvis man alligevel ikke vil udstille, så går det jo smiley

• #10   12. jun 2009 hunden er jo sådan set sund og rask ! hun har bare underbid og kan hun leve et normalt liv uden at bidet generer hende så er dette ikke en fejl på en familiehund iflg. købeloven! Købeloven giver dig ikke ret til at levere hunden tilbage pga. af bidfejl, hvis du kun har købt den som familiehund. Har du tilgengæld købt hunden med avl og udstilling for øje og hunden har stambog er situationen en helt anden, der skal opdrætter give nedslag i prisen. Dette gælder KUN hvis du har en skriftlige købsaftale hvori det specifikt fremgår at du har købt hunden til avl og udstilling og at der også fremgår af den købsaftale, hvordan evt. fejl og mangler blever refunderet.

• #11   12. jun 2009 Hvis der ikke ligger en købsaftale i begge har underskrevet kan du intet gøre!!

Derfor køb med tavle, og underskrevet købskontrakt. Grundet jeg siger med tavle er, at der vist er nogle regler for opdrættere og kenneler gennem DKK... Men self. er det let at være bagklog.

Men er det ikke lige meget med underbid, hvis hunden ikke er med tavle, og derfor ikke skal bruges i avl eller på udstillinger?

• #12   12. jun 2009 Jeg sys også det er lidt ... hmm, at levere hunden tilbage pga. underbid. Men hvis du skal udstille kan jeg self godt se problemet

• #13   12. jun 2009 Har du ikke nogle billeder af din hund?

• #14   12. jun 2009 Min hund har et kæmpe overbid, og der fik jeg da et klækkeligt afslag i prisen, selvom jeg IKKE skal bruge hunden til udstilling og avl.

Det mener jeg enhver seriøs opdrætter bør gøre, da hunden jo har en fejl. (min hund har DKK tavle)

• #15   12. jun 2009 Kim & Marlene E - godt spørgsmål. Kunne godt tænke mig at se hunden nemlig.

• #16   12. jun 2009 Min veninde købte en chi med underbid og fik 5000 kr i afslag på prisen.

• #17   12. jun 2009 Kim & Marlene E - hvor meget vejer din han egentlig siden du ikke kan bruge ham til avl?

• #18   12. jun 2009 Rikke: præcis et ordenligt afslag skal man da have......

• #19   12. jun 2009 Ann-Sofie N - vi er ganske enige! smiley ..
    ville aldrig gå af med den pga underbid. eller overbid for den sags skyld.

• #20   12. jun 2009 Kim & Marlene E - hvis hun vil have den returneret, er jeg da næsten sikker på, at jeg ville have købt den smiley kræver bare billeder og tavle.

• #21   12. jun 2009 Rikke

Det ville jeg, men min næste bliver også købt med henblik på udstilling/avl (hvis den bliver godkendt), så er der ingen grund til at købe en med fejl fra start.

• #22   12. jun 2009 Sys faktisk det er forkasteligt at dyr ikke betyder mere for en, og at man ikke vil have den pga. over- eller underbid.
    Ja, måske får jeg nogen over næsen, men sys det er skammelig

• #23   12. jun 2009 Søster - jeg har ikke planer om udstilling smiley eller avl for den sags skyld. Bare en hyggehund.

• #24   12. jun 2009 Camilla . - du får ikke en over næsen af mig!! smiley enig.

• #25   12. jun 2009 hvis hunden er købt med henblik på udstilling så er det da klart man ikke vil have en med fejl fra starten... på den anden side, hvis man køber en hvalp med henblik på udstilling så er tænderne det første man tjekker... eller det første man burde tjekke

• #26   12. jun 2009 Rikke, det var dejligt :o)

• #27   12. jun 2009 * Everything .... * - jeg mener da at man nærmest kan se, at den har under/overbid. De hunde jeg har set med det har da været tydeligt.

• #28   12. jun 2009 Helt enig Rikke - også derfor jeg skriver det "første man bør tjekke"

Dermed sagt at det skal man dælme som hvalpe køber kigge efter hvis det betyder noget

• #29   12. jun 2009 Enig med Rikke, det er ikke så let at hjælpe/råde trådstarter med noget, når der ikke bliver svaret på om hunden har tavle, og om der er lavet kontrakt. For hvis der ikk er tavle på den, kan man mildest talt ikke gøre en s***

• #30   12. jun 2009 Hvis du har kontrakt på den er købt som avlshund så kan du sikker få en anden mod og levere hunden tilbage, eller få refution i prisen . Men er den købt som familie hund er der ingen garenti for underbid og andre småting. Hunden er jo ikke syg men har skønhedsfejl.

• #31   12. jun 2009 * Everything - avl, udstilling eller ej, jeg havde taget et kig på tænderne uanset hvad.

• #32   12. jun 2009 Det er jo muligt hvalpen er blevet leveret ubeset....
    Men så er man sgu også selv ude om det

• #33   12. jun 2009 Rikke - ja det havde jeg også, jeg skal slet ikke lade være... Men mange glemmer sådan noget når de står med den nuttede lille hvalp som de må få med hjem

• #35   12. jun 2009 Kim og Malene :o) - det sys jeg er et fint svar!
    Man skal tænke sig lidt mere om når man er ude og kigge på en hund.

• #37   12. jun 2009 Pigebarnet er off line.......

• #38   12. jun 2009 Det, der må være lektien er, at hvis man ikke selv har den store indsigt i, hvordan en given race skal se ud og være, så må man insistere på inden køb at tage hunden med til en dyrlæge (for egen regning), der kan give en en bekræftigelse af, at hunden er som den skal være.

Jeg synes ikke der er nogen skam i at erkende, at man ikke kan se, hvordan en korrekt tandstilling skal være på en given race.

Resten er sagt - kontrakten afgør, om du kan gøre noget.

• #40   12. jun 2009 Sig mig hvor er trådstarter...?
    Hvorfor lave en tråd, og så hoppe af eller ikke svare.
    Men der er måske en forklaring.

Min veninde har også en hund med underbid, den lever ganske fint med det. Så med mindre det var meningen at den skulle bruges til avl eller udstilling.
    Hvis der ellers ikke er problemer, så ville jeg da ikke levere den tilbage.

• #41   12. jun 2009 Måske det drejer sig om en af de mange 'billige' hunde uden papirer?
    For her kan jeg godt forestille mig et scenarie hvor sælger ikke vil tage hunden tilbage. Underbid er jo ikke en fejl man ikke selv kunne ha opdaget, og så tror jeg ikke man har den store returret rent juridisk.

• #42   12. jun 2009 Sikke mange gæt...

• #46   12. jun 2009 Jeg har sendt en PB til trådstarter... Håber hun kommer ind og deltager nu

• #47   12. jun 2009 Underholdende tråd og meget lang diskussion uden et eneste indlæg fra trådstarter smiley

• #48   12. jun 2009 Vil da også meget gerne høre fra trådstarter snart.

• #49   12. jun 2009 Nu er underbid ikke dødeligt *GG*
    Lilly har det og hun er skam stadig sund og rask ;D

• #50   12. jun 2009 Hej . Tak for alle de dejlige indlæg. !! smiley den er uden stamtavle, men med underbid. giver sådan noget problemer senere hen? og er det noget, der kan ses? - ville det ikke være fair at sælger gav et evt. afslag i prisen, eller???

• #51   12. jun 2009 og nej, der stod nemlig intet i sundhedsbogen og sælger fortalte mig, at den ingen skavanker havde :S

• #52   12. jun 2009 et underbid er vel heller ikke en "skavank" kun hvis den skulle bruges til udstilling osv... men nu den ikke har stam tavle skal den jo ikke udstille..

• #53   12. jun 2009 Underbid er som sådan heller ikke noget sundhedsskadeligt - hvad mente din dyrlæge? de er som regel de bedste til at vurdere om det er noget der kan få konsekvenser for din hvalps fremtid

• #54   12. jun 2009 Hvad har du givet for ham/hende??

Carlo har også et lille underbid, men han er da skøn alligevel. smiley han har selv skiftet alle sine tænder uden problemer, og han æder som en tærsker, tygger pinde, og alt hvad han kan få fat i, han har tavle, men han skal ikke udstilles eller avle, når han har fejlbid. Vi fik ham til halv pris pga. den lille skavank:-) kunne aldrig drømme om at skille mig af med en hund pga 'skønhedsfejl'

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #55   12. jun 2009 Malene T

Det var da godt, at du alligevel dukkede op i din egen tåd *S*

Underbid er totalt ligegyldigt hos en "kæle"-hund, som du vel har købt?

Hos en avlshund, der er det et STORT problem, som sælger selv burde ha set/sælgers dyrlæge burde ha noteret i papirene, køber burde ha set (hvis køber hentede hvalpen).

Opdrætte skal du jo ik, så hvorfor ik bare nyde drengen ?

Go vind til hvalpen og dig *S*

• #56   12. jun 2009 Det lyder nu besynderligt det ikke er skrevet i hvalpens sundhedsbog?
    Jeg har kun kendskab til ALT kommer til at stå der.

Men underbid er arveligt - det kan springe en generation over men vil altid findes på linien - så derfor er det ikke ønsket på hunde med saxebid.

• #57   13. jun 2009 Jeg synes da bestemt, at der bør være et afslag i prisen, når hunden er solgt uden fejl, men alligevel har fejl.

Det har ikke noget at gøre med, at den er en kælehund, synes jeg - man betaler for en vare (og i denne sammenhæng er en hund en vare) og så skal man også have den.

Men igen - det afhænger en del af, hvad der står i købskontrakten

• #58   13. jun 2009 Det er mere om man kan se den . på trods af den er købt som 'hyggehund' vil jeg jo stadig gerne have en hund
    af 'normalt' udseende smiley så kan det ses?

• #59   13. jun 2009 Malene - Min veninde har en chi med underbid, han er lidt over et år, man kan godt se at han har underbid, men jeg syntes kun det gør ham mere charmerende, det er overhoved ikke sådan, at tænderne stikker ud af munden på ham, slet ikke. han er så kær med underbid.

• #60   13. jun 2009 tror det kan gå begge veje, har hørt at det kan rette sig lidt op ved tandskift eller også kan det blive lidt værre, vi kan slet ikke se at Carlo har et lille underbid, kun hvis du trækker læberne op, så går de underste tænder lige op over de øverste:-)

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #61   13. jun 2009 Malene T

Hvad har du givet for din chi? Er den med tavle?

Hunden er jo stadig den du forelskede dig i, underbid eller ej. Der er jo ingen problemer tilknyttet et underbid, med mindre man vil opdrætte, hvilket igen leder mig hen til mine spørgsmål længere oppe *S*

Nyd du bare din dejlige vuf *S*

• #62   14. jun 2009 Den ser da også "ordentlig" ud selvom den har underbid!!

Hvor gammel er hunden?
    Er den blevet leveret, siden du ikke har opdaget et underbid ved besøg af din hvalp hos sælger, inden køb?

Hvis du er så sippet, at et et lille underbid kan gøre du ikke synes den ser "normal" ud, skulle du havde overvejet at købe med tavle, og givet de tusinde kroner mere. Når du køber uden tavle, er der ingen garanti for en lille skønhedsfejl, og derfor vil der ikke blive kompenseret for sådan. hvorpå havde du købt en med tavle, ville du have kunnet få et afslag i prisen, og var endt på den pris du sikkert har givet for din nuværende hund!

Er det helbredsmæssige problemer vil du self. kunne komme til bage til sælger uanset (forhåbentlig) tavle +købskontrakt eller ej.

• #63   14. jun 2009 der er noget jeg ikke forstår... hvis du går så højt op i at hunden ser 'normal', burde du så ikke selv have fanget det underbid, da du ser/henter hunden?

• #64   14. jun 2009 Jeg forstår ikke, hvorfor det er sippet at ville have det, man har betalt for..

Jeg synes ikke der er noget som helst sippet i det - tværtimod. Det er helt naturligt.

Og ja, trådstarter er også blevet misinformeret ved købet - noget man dog som køber må kalkulere med. Sælger vil af med sin vare....

Så Jeg synes faktisk det er HELT rimeligt, at hun føler sig snydt. Og urimeligt at hun bliver tiltalt på den måde i denne tråd.

• #65   14. jun 2009 CH

Hvis man er uerfaren hundekøber og vil undgå små skønhedsfejl, så må man skam sætte sig ind i de forskellige mål på racen, og vælger man at købe uden tavle, må man også vide det er ens eget ansvar at kigge efter skønhedsfejl, da det ikke er udseende opdrætter af racer uden tavler, kigger efter, da det jo siger sig selv, ikke er "udstillingsmennesker" der køber af dem. Men nok mere sundheden (forhåbentlig).

Hvad med poter har de den "rigtige" ovale form?
    De rigtige mål til dens meget kompakte, lette rektagulære krop?
    Har halen den rigtige føring?

Kan altså ikke forstå når man køber en hund uden tavle eller købskontrakt, man senere brokker sig! Man har købt billigst muligt, uden det store forarbejde i sundhed, da det jo er svært at undersøge hvis man ikke kender generationerne.

Jeg har selv en FB uden tavle, lagde hendes ører sig eller andre SKØNHEDSFEJL, der må vise sig EFTER jeg havde fået hende hjem, er da på eget ansvar!! igen det helbredsmæssige, er noget andet, da dette OGSÅ er opdrættere uden tavle, ansvar!

• #66   14. jun 2009 Ina - en ting er at være uerfaren køber, en anden ting er, at blive kaldt sippet - og stå model til alle mulige andre hentydninger som vi ser i denne tråd.

Ja, man skal selv sørge for at tjekke i hoved og ende - men at bliver kaldt sippet fordi man gerne vil have den vare, man rent faktisk har købt, det synes jeg er lidt far fetched...

• #67   14. jun 2009 Jo men hvis man vil spare penge, og køber man den uorginal vare, må man også være forberedt på eventuelle fejl... Bruger man en masse penge på at få den orginale vare, vil man også regne med at få den "ægte" vare. Eller blive informeret hvis der en fejl, o dermed få afslag af købsprisen. Som så vil ligge på samme niveau, som hvis man køber den uorginale vare.

Men oki sippet er nok et forkert ord at buge, undskylder hvis det opfattes som bebrejdelse. Men en dumhed hun helt selv kun kan stå til ansvar for, og ikke bebrejde sælger, for ikke vil tage tilbage. Da hunden jo er sund og rask helbredsmæssig.

• #68   14. jun 2009 Ina, det, jeg protesterer imod er alle de intentioner, som trådstarter bliver lagt i munden. Det er ikke så få i denne tråd.

Det eneste, der i bund og grund er relevant er, at hun har købt en vare, er i bund og grund blevet misinformeret, har ikke selv søgt relevante oplysninger, og står derfor nu med håret i postkassen - afhængigt af, hvad der står i kontrakten.

Det er alt, vi ved... Og egentlig det eneste, vi behøver at forholde os til

Hverken til om hun vil spare penge, om hun er sippet eller andet i den retning.

• #69   14. jun 2009 Hvis man køber en "modehund" uden tavle er det for at spare penge, det siger lidt sig selv. Man kender risici som gen fejl, sygdomme længere ude, blandinger generationer længere ude osv. Hvis man vælger som jeg selv jgorde at købe Chi, mops, FB (i mit tilfælde en FB) uden tavle, er det da self for at spare de 14000 og "kun" betale 9000. Og ja så får man hvad man får. Og det kan hun ikke gøre noget ved, lig meget hvor meget hun spørger om hjælp. Hendes hund er sund og rask. Hvis hun ikke kan acceptere et underbid, må hun sælge hunden, og købe en anden. Sælger af Chi har intet ansvar i dette tilfælde!!

• #70   14. jun 2009 hvorfor går det dig på hunden har underbid?
    du havde vel højst sandsynligt ikke selv opdaget det hvis ikke det var fordi en dyrlæge havde fortalt dig det?

et underbid er ikke sån lige at overse smiley hvis man ved hvad det er man kigger efter når man køber en chi.

du har valgt at købe den uden tavle, dvs. du ikke har intentioner med at være seriøs avler og udstille etc.

kan ikke helt se problemet?

en hund med underbid er skam sund og rask smiley

• #71   14. jun 2009 Min hund har et overbid, der er MEGET stort. Og NEJ, det kunne jeg ikke selv se, da han var otte uger gammel.

For hulans, hvorfor dog formode så meget i stedet bare at forholde sig til det faktum, at trådstarter blev fejlinformeret, havde ikke selv set at hunden havde underbid og nu gerne vil vide, hvordan hun skal forholde sig?

Det er jo sådan, at vi har en købelov. Og hvis der står et i kontrakten og hun har fået noget andet, så har hun krav på at få refunderet sine penge.
    At hunden ikke har tavle betyder i den forbindelse ingenting - det handler ene og alene om den aftale, der er indgået ved køb.

• #72   14. jun 2009 Maria, sådan har jeg nu ikke læst det.

Men sippet fordi, man gerne vil have erstatning for, at hunden har underbid. Sippet fordi, man ønsker en hund, der ikke har fejl.

• #73   14. jun 2009 Jeg er enig med CH - jeg kan godt følge jer andre, men sagens kerne er at hun ikke har fået hvad hun har betalt for. Man kan så diskutere om det er muligt at se et underbid når man ikke har den store erfaring med at se efter den slags (det har en dyrlæge jo, så det er ikke underligt at de ser noget en førstegangskøber ikke gør) og i al fald er det ikke ok at sælger ikke er til hjælp når der foreligger dokumentation fra dylle. Hvis nu hunden havde haft skab neller viste sig at være døv eller blind ville folk måske have været af en anden mening, men købelovsmæssigt er det fuldstændigt det samme om hunden har underbid, var en forkert race, var syg eller noget andet - køber har RET til at tilbageføre købet uanset hvad sælger eller vi andre mener om det.

Og i alle tilfælde er det bedre at levere hunden tilbage til sælger (hvor den er vokset op) mens hvalpen stadig er helt lille end det er enten bare at sælge den videre til en ny eller vente med at klage til den er ældre og overbiddet er blevet værre. Tænk sig at være nødt til at beholde en hund med en skavank man ikke ønsker bare fordi HG synes at det er "sippet" eller snobbet eller koldt eller ondt at man ønsker en hund uden fejl fra start. Min reaktion ville ikke være køn hvis man prøvede at presse mig til at sige ja til noget jeg ville være utilfreds med i 10-15 år, og det er hellere ikke fair overfor hunden.

• #74   14. jun 2009 Søster - hele dilemmaet er jo så at hun IKKE kan levere den tilbage, fordi sælger ikke vil godtage det.
    Og rent juridisk tror jeg ikke der er noget at komme efter - og så har man 2 muligheder, enten at beholde den, eller sælge den videre.

• #75   14. jun 2009 Når der ikke er underskrevet kontrakt eller foreligger andre papirer på hunden må man vel gå ud fra at den er "købt som beset" og så er der ikke juridisk belæg for at få nogen form for erstatning eller lade handlen gå tilbage, desværre. Der er jo ikke tale om alvorlige eller skjulte fejl og mangler.

Malene - Du skriver længere oppe: Det er mere om man kan se den . på trods af den er købt som 'hyggehund' vil jeg jo stadig gerne have en hund
    af 'normalt' udseende smiley så kan det ses?

Kan du selv se det? Hvis ikke kan andre sikkert heller ikke, med mindre de kigger den grundigt i munden ligesom dyrlægen gjorde.

Held og lykke med din lille vaps, den er jo uden tvivl sød alligevel.

• #76   14. jun 2009 Marsvin

Ja, det fangede jeg godt, men hun angribes jo fordi hun ønsker at levere hunden tilbage og det er det jeg er uenig i at folk skal blande sig i. Om det juridisk kan lade sig gøre uden kontrakt tager jeg ikke stilling til, men det er ikke fair at kalde folk navne fordi de ikke ønsker en hund med fejl.

• #77   15. jun 2009 jeg har så misset at nogen er blevet kaldt navne?

Men uanset hvad, så er det blevet køber en 'dyr' lektie over hvad man selv burde have gjort inden.

Det er nok de færreste der kan sige sig fri for den slags lærestreger her i livet, men summa summarum er stadig at man egentligt kun kan sparke sig selv over skinnebenene over sin egen dumhed.

Og nej, jeg er bestemt ikke selvhellig - jeg har min egen fair share af selvforskyldte blå mærker, hvor jeg burde ha vidst bedre... men så ku jeg sgu bare tage og lære det.

• #78   15. jun 2009 Marsvin - du sætter tingene MEGET enkelt op.

Det er også nemt, når man ikke er den, der står i situationen.

Jeg synes nu nok, man kan tillade sig at sparke opdrætteren over benet for at misinformere - i langt højere grad end at sparke sig selv. (Hvis altså opdrætteren kendte til fejlen)
    Og nej, jeg synes heller ikke, det er DUMHED at misse et underbid. Det er altså ikke så enkelt, som du stiller det op, hvis man ikke har erfaring.
    Og erfaring har man ikke som førstegangshundekøber. Der får man sin dyrlæge indover - som trådstarter har gjort.

Det burde ikke være sådan, at man skulle lære nogen lektie, når det kommer til fejl på en hund.

Der er jo ikke nogen tvivl om, at køber vi et spisebord, og vi finder et hak i et af benene flere dage efter vi har hentet det - så kører vi da tilbage og får det byttet.
    Og her taler vi jo altså ikke om dumhed, fordi man ikke har set hakket i forretningen eller den første dag hjemme.
    Og der er heller ingen diskussion om, at bordet skal erstattes.

En hund er en vare i DK. Hverken mere eller mindre.

• #79   15. jun 2009 jamen det ER da enkelt.

Køber har ikke fået hvad hun har forventet - men har samtidigt ikke selv været obs på hvilke fejl hun ikke ville ha med hjem, og fået sikret sig returret.

Så kan man klandre sælger alt det man vil... det er bare ikke sælger, der står med håret i postkassen nu.

• #80   15. jun 2009 Charlotte, alt afhænger af kontrakten.

Hvis man køber en DKK hund og der står på kontrakten at den er solgt som udstillingshund og man siden finder en medfødt fejl, der fratager den muligheden for at udstille, så kan man få erstatning. Erstatningens art fremgår af kontrakten - ofte er det et gedigent nedslag i prisen eller at få en anden hund.

• #81   15. jun 2009 Marsvin - du snakker om DUMHED....

Hvem er DUM?

I mine øjne ingen af dem.

Ja, det er køber, der står med problemet, medmindre der er lavet en kontrakt, som sælger kan holdes op på. Dette har vi endnu ikke fået at vide.

• #82   15. jun 2009 Igen - alt afhænger af kontrakten.

Vores hund er købt som familiehund, men vi fik penge tilbage på grund af overbid og kryptorchisme.

• #83   15. jun 2009 En fejl er en fejl - størrelsen på bidfejlen er ikke relevant.

Ingen kunne se på vores hund dengang, at overbiddet var så massivt (og i øvrigt også kan få konsekvenser senere i livet).

• #84   15. jun 2009 Jeg siger ikke ikke at nogen ER dum.. hverken køber eller sælger.
    Man kan snildt gøre noget dumt uden at VÆRE dum.

• #85   15. jun 2009 Marsvin - Du har fuldstændig ret i, at man ikke behøver at være dum for at gøre noget dumt.

Men ordet har en klang, der ikke er særlig konstruktiv.

I øvrigt - jeg synes heller ikke nogen af dem, har begået dumheder.
    Fejl, måske - det skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke har set hvor markant et underbid hunde har, men bestemt ikke dumheder.

• #86   15. jun 2009 Charlotte - igen, det handler om, hvad der står på kontrakten, og det ved vi ikke ;o)

En fejl er en fejl - om den er stor eller lille. Om der ydes erstatning for fejlen er helt og holdent et spørgsmål om, hvilken aftale man har indgået.

Nej - i dette tilfælde tror jeg heller ikke, der ydes nogen former for erstatning, men da vi ikke ved OM der er kontrakt, og HVAD der står på den, så er det kun et gæt.

Resten af dit indlæg er jeg 100% enig i ;o)

• #87   15. jun 2009 Sippet og dum er navne. "Skammelig" er så en adjektiv, men blev brugt om trådstarter. Brug evt søgefunktionen hvis du ikke vil læse alle indlæggene igennem.

Vi er da enige i at det er køber der står med håret i postkassen og at hun er ualmindeligt ringe stillet uden kontrakt, men for hulen da hvor burde sælger have en dårlig smag i munden - hvem insisterer på at en hvalp af eget opdræt SKAL blive i et hjem hvor det er uønsket? (og det har køber al mulig ret til at synes i dette tilfælde - hun tog trods alt hunden til dylle for egen regning og fik den tjekket for noget som sælger ikke gjorde)

Ved nærmere eftertanke er det måske alligevel bedre at køber vidersælger hunden end at aflevere den tilbage (hvis ikke hun vælger at beholde hunden) - den sælger er jo ikke fem potter pis værd at behandle køber (og hund) på den måde.

• #88   15. jun 2009 Charlotte - hvorfor dog lægge trådstarter intentioner i munden på den måde?

• #89   15. jun 2009 Er HELT enig, Søster!

• #90   15. jun 2009 Charlotte, vi skal huske på, at man kun kan handle ud fra de informationer, man har.

Ingen af os ved, hvilke råd trådstarter har fået af dyrlægen, og heller ikke hvilken info om hundens underbid som det ser ud nu.

Der er kommet SÅ mange gæt på, hvorfor trådstarter spørger som hun spørger, men vi ved faktisk meget lidt om, hvordan det hele er foregået. Hvad hun har fået at vide af lægen, hvor slemt underbiddet er - og så videre.

Vi ved ikke, hvad trådstarter ved - og jeg synes det er en rigtig dårlig ide at gætte. Ihvertfald hvis det er debat og dialog, man ønsker.

• #91   15. jun 2009 Charlotte - kærlighed er egentlig slet ikke et issue som jeg ser det.

Det ved vi heller ikke noget om - tror kun trådstarter har lavet to indlæg her i tråden, så ingen ved, hvordan hendes indstilling rent følelsesmæssigt er.

Og når det kommer dertil, så er vi jo forskellige - og for dem, hvor det er vigtigt at hunden er fejlfri er det jo om at få den videre til et andet hjem i en fart.

(Skulle jeg bruge en hund til udstilling eller avl, så ville jeg også have sendt hunden tilbage - selvom jeg holdt af den. Det skal jeg heldigvis ikke, så jeg har ikke brug for at lave den prioritering)

• #92   15. jun 2009 charlotte

så enig med dig!

trist at se hvordan en lille hund kan blive så "uønsket" pgr. af dens udseende.

Man må jo formode at køber har syntes godt om hvalpen og dens udseende dengang hun købte den?

• #93   15. jun 2009 CH

nu ved du jo heller ikke om hun skal bruge den til noget andet end hyggehund vel?

• #94   15. jun 2009 Fru A - hvordan kan det være relevant for nogen af os?

• #95   15. jun 2009 fordi du skriver flg:

(Skulle jeg bruge en hund til udstilling eller avl, så ville jeg også have sendt hunden tilbage - selvom jeg holdt af den. Det skal jeg heldigvis ikke, så jeg har ikke brug for at lave den prioritering)

• #96   15. jun 2009 Der er en grund til, at det står i parantes ;o)

Kommentér på:
HJÆLP! Har fået falske oplysninger

Annonce