{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

10 uger gammel - 3./4./5. hjem.... {{forumTopicSubject}}

Ved godt at dette emne har været oppe at vende flere gange men må lige høre jer andre der også lurer annoncer engang imellem !

Jeg synes at der i øjeblikket er ekstra mange Amstafflignende små hvalpe på 8-12 uger der allerede har været hos adskellige "ejere" i deres korte liv..
Jeg er en af de hoveder der sidder og kigger annoncer for sjov, og ser da mange Amstaff og Amstaffwannabe's til salg som unge - Men det plejer at være fra de i hvert fald er 5 mdr gamle..

Men lige nu er der flere 8-12 ugers hvalpe til salg som har været smidt rundt flere gange og med totalt latterlige salgsgrundlag også..



Er det mig eller er tendensen bare ekstra slem nu ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  10 uger gammel - 3./4./5. hjem....
  • #1   9. jun 2009 Jeg har det ligesom dig.. Jeg har godt set hvor mange "smid ud" hunde der er til salg lige for tiden. Tror ærlig talt at de fleste af de hunde har nogle ejere der ikke har været klar over hvor meget sådan en race kræver og når den så bliver kønsmoden så bruger man smid væk metoden.

  • #2   9. jun 2009 Jeg tror og har på fornemmelsen,....

    At man ikke har sat sig rigting ind i hvad det vil sig at holde hund.

    Det er sjovt, når hvalpen, gør alle de mærkelige ting som en hvalp nu gør, om det så er af den ene eller anden race/blanding.

    Men sætter man ikke opdragelsen i sytstem, så er de unoder ikke længer sjovt, som hvalpen gør.

    hvalpen begynder måske at ødeligge ting. og det bliver ejeren træt af og opgiver at gøre noget ved hvalpen, og evt. giver den videre til en ny familie,

    Her forsætter hvalpen med at ødelægge ting, og så ryger hvalpen igen til et nyt sted.


    Som ejer skal man kende de 3 K'er
    KÆRLIGHED
    KRAV
    KONSENKVENS.

    Og det skal være ligeligt fordelt.





  • #3   9. jun 2009 Jeg tror- udovre jeg er enige med jer- men også at mange unge mennesker får "kastet" disse hunde i nakken, <for derefter at sælge dem til højere pris...- for at tjene penge, for hovedet går man jo med under armen....!! - mange af disse såkaldte amstaffs er priserne jo skruet helt sindsygt op, trods de hverken næsten har chip, vac eller noget som helst... så trist.....

  • #5   9. jun 2009 Uha man skal simpelthen lade være med at sidde og læse de annoncer. Man bliver skide sørgelig og man kan ikke "redde" dem alligevel.... Det er kun til at få ondt i hjertet af.

  • #7   9. jun 2009 Jeg tror ret meget på Sørens forklaring (og Babetts osse -men mere tild e lidt ældre hunde)

    En hvalp er jo sød og sjov, og man kan jo næsten ikke undgå at falde for den når man tager ud og kigger.
    Men når så den kommer hjem så viser det sig at sådan en skal luftes en milliard gange om dagen, hvis ikke man vil vaske gulve i det uendelige. Den bider osse, ødelægger måske noget osv.
    -så er det sgu ikke sjovt, for man troede jo at sådan en hvalp bare var søøøød og ikke andet end det.


  • #8   9. jun 2009 jeg syntes det er mange hunde race der må dette igennem min liva hun havde haft 4 hjem inden os og hun var ca 10-11 uger gammel det er så trist og allerde der ødelægger man hunden en af livas hvalpe hun blev solgt for 3 uger siden ca og hun har skiftet hjem for en uge siden en rigtig sød moden dame købte hende herfra men magtede alligevel ikke opgaven med en lille hvalp åh det gør så ondt men ved at hun nu er kommet til et ældre ægtepar der er rigtig glad for hende det er jo så skønt kh sanne

  • #10   9. jun 2009 Vil give jer ret i hvad de fleste af jer skriver..
    Idéen om en hund er sjov...

    Men fatter bare ikke at nogen mennesker tager så ugennemtænkte beslutninger over levende væsner..
    Bliver til stadighed chokeret over folks tankegang.. Selv efter så lang tid på HG...

    Jeg synes egentlig ikke at der er noget særligt fedt ved at ha' hvalp..
    Selvfølgelig ser de nuttede ud og laver bøvede hvalpeting, men så er der heller ikke mere at komme efter *G*
    De skider og pisser over det hele.
    Bider i alt og alle ( Hvis man er uheldig )
    Æder hundelorte på gåturene
    Kommer i adskellige trodsalderperioder
    O.M.A ...
    Jeg nyder at min hund er blevet voksen nu og meget mere harmonisk i sin 'hjerne' *G*..
    Ikke at jeg IKKE har nydt hende som fjollet hvalp ! Jeg nyder hende bare mere nu !

    Men ja, alle burde være klar over disse ting.. Men det kan man jo sige herfra og til juleaften, der vil stadig være mange idioter der fatter hat af at levende dyr kan ikke undgå under brug og smid væk mentaliteten 'vi' har idag. !


  • #11   10. jun 2009 Suk, nu er der en Amstaff hvalp som ikke engang er 9 uger endnu, der sælges pga at den 17 årige "ejer" skal flytte i lejlighed og ikke må ha' hunden med..

    Altså har folk bare for mange penge eller hvad?!


Kommentér på:
10 uger gammel - 3./4./5. hjem....

Annonce