10 uger gammel - 3./4./5. hjem.... {{forumTopicSubject}}
Ved godt at dette emne har været oppe at vende flere gange men må lige høre jer andre der også lurer annoncer engang imellem !
Jeg synes at der i øjeblikket er ekstra mange Amstafflignende små hvalpe på 8-12 uger der allerede har været hos adskellige "ejere" i deres korte liv..
Jeg er en af de hoveder der sidder og kigger annoncer for sjov, og ser da mange Amstaff og Amstaffwannabe's til salg som unge - Men det plejer at være fra de i hvert fald er 5 mdr gamle..
Men lige nu er der flere 8-12 ugers hvalpe til salg som har været smidt rundt flere gange og med totalt latterlige salgsgrundlag også..
Er det mig eller er tendensen bare ekstra slem nu ?
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 232 Svar: 4.193
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
At man ikke har sat sig rigting ind i hvad det vil sig at holde hund.
Det er sjovt, når hvalpen, gør alle de mærkelige ting som en hvalp nu gør, om det så er af den ene eller anden race/blanding.
Men sætter man ikke opdragelsen i sytstem, så er de unoder ikke længer sjovt, som hvalpen gør.
hvalpen begynder måske at ødeligge ting. og det bliver ejeren træt af og opgiver at gøre noget ved hvalpen, og evt. giver den videre til en ny familie,
Her forsætter hvalpen med at ødelægge ting, og så ryger hvalpen igen til et nyt sted.
Som ejer skal man kende de 3 K'er
KÆRLIGHED
KRAV
KONSENKVENS.
Og det skal være ligeligt fordelt.
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 267
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.056
En hvalp er jo sød og sjov, og man kan jo næsten ikke undgå at falde for den når man tager ud og kigger.
Men når så den kommer hjem så viser det sig at sådan en skal luftes en milliard gange om dagen, hvis ikke man vil vaske gulve i det uendelige. Den bider osse, ødelægger måske noget osv.
-så er det sgu ikke sjovt, for man troede jo at sådan en hvalp bare var søøøød og ikke andet end det.
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 119 Svar: 756
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Idéen om en hund er sjov...
Men fatter bare ikke at nogen mennesker tager så ugennemtænkte beslutninger over levende væsner..
Bliver til stadighed chokeret over folks tankegang.. Selv efter så lang tid på HG...
Jeg synes egentlig ikke at der er noget særligt fedt ved at ha' hvalp..
Selvfølgelig ser de nuttede ud og laver bøvede hvalpeting, men så er der heller ikke mere at komme efter *G*
De skider og pisser over det hele.
Bider i alt og alle ( Hvis man er uheldig )
Æder hundelorte på gåturene
Kommer i adskellige trodsalderperioder
O.M.A ...
Jeg nyder at min hund er blevet voksen nu og meget mere harmonisk i sin 'hjerne' *G*..
Ikke at jeg IKKE har nydt hende som fjollet hvalp ! Jeg nyder hende bare mere nu !
Men ja, alle burde være klar over disse ting.. Men det kan man jo sige herfra og til juleaften, der vil stadig være mange idioter der fatter hat af at levende dyr kan ikke undgå under brug og smid væk mentaliteten 'vi' har idag. !
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Altså har folk bare for mange penge eller hvad?!
10 uger gammel - 3./4./5. hjem....