{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Stor hund + Lejlighed :) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Er der nogen herinde som har en stor hund men samtidig bor i Lejlighed smiley ?

Tænker på hvordan i f.eks. klare trapperne da jeg har hørt at hunden ikke selv må gå op og ned af trapperne det første år smiley

Racerne jeg tænker på er Grand Danois, Muskelhunde som f.eks. Amstaff, Boerboel, Rottweiler og lignende racer smiley

Gid vi boede i et Rækkehus med have smiley men gør vi jo ikke smiley

Mvh.

Henrik

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor hund + Lejlighed :)
  • #1   9. jun 2009 Sådan en smart elevator er der bare ikke her hvor vi bor smiley Der er istedet for en del trapper smiley 2 sal også smiley

Får nok ikke lige løftet en GD op af de trapper smiley hehe

• #2   9. jun 2009 Jeg bor på 5. med min amstaff..

Jeg har heldigvis elevator!

de må ikke gå på trapper de første 18 mdr. og det ville jeg ikke kunne klare overhovedet.
    Hvis vi en sjælden gang er et sted med trapper, kan jeg kun bære hende nogle trin, så hun skal selv gå.

Det er helt klart noget man skal tage med i overvejelserne..

Udover det er der ikke rigtig nogle problemer med at have hund i lejlighed, når blot man er opmærksom på at der er MEGET renderi under renlighedstræningen. Man kan ikke bare lukke hunden ud i haven når den skal tisse..

• #3   9. jun 2009 Ja det er et værre brøvl men sådan er det jo og bo i Lejlighed, hvilket jeg ikke bryder mig om at bo i :s

Men det er ikke lige forbi Rækkehusene hænger på træerne herover i København :s

Må nok droppe tanken om en stor hund smiley

• #4   9. jun 2009 Nu er det ikke for at være led, men du er jo en fyr, så du kan vel sagtens bære en hund som en amstaff?
    Af og til er jeg ved nogle trapper som hunden er bange for, f.eks de på DSB-stationer, og så må jeg bære hende. Og det kan jeg godt, og jeg har ganske lidt muskelmasse smiley

• #5   9. jun 2009 havde en border og en amstaff i lejlighed

har trapper i lejligheden og bar dem de første par uger, så lærte de selv at tage turen op og ned af trappen, og så har jeg ikke båret dem længere

• #6   9. jun 2009 Janne H.

Og det har de ikke taget skade af smiley ?

Kan nok godt løfte hunden men tvivler på at jeg får en Grand Danois f.eks. båret op på anden sal smiley

• #7   9. jun 2009 Hmm -en amstaff vejer hvad? Omkring 25-30 kg? Det burde da kunne lade sig gøre at bære det første års tid.
    Jeg bærer da en 20 kg aussie op og ned af trapperne til 1.-salen fordi hun ikke tør gå turen selv (selvom hun nu er ved at have fået taget mod til det)

Men med en GD e.l. kan det absolut blive et problem

• #8   9. jun 2009 Hehe ja en Grand Danois ville jeg nødig bære rundt på smiley

Men tvivler på at Andelsforeningen giver tilladelsen til at vi anskaffer os en stor hund og især ikke en Muskelhund pga. alt det i medierne :s

• #9   9. jun 2009 Tja -der er vel et sæt husregler der skal følges. Hvad siger de om hunde?

• #10   9. jun 2009 Michelle:

Har faktisk ikke spurgt dem af, men ifl. min kæreste så må man kun have små hunde her, men jeg vil tage kontakt til en fra bestyrrelsen og høre om jeg ikke kan få en liste med de racer de ikke vil give tilladelse til, så kan jeg jo se hvilke af dem jeg har kig på er med på den liste....

Men jeg arbejder på at finde et andet sted og bo sammen med kæresten, gerne et sted hvor andre ikke skal bestemme hvilken race vi vil elske smiley

• #11   9. jun 2009 Luna's selverklærede kærlighed, Tyson, er en rottweiler og de bor på 2. sal uden elevator. De bar ham op og ned, så længe de kunne.. Og så er det at gå forsigtigt og i snor op og ned selv

De har ingen problemer. Han er lige blevet 6 år

• #12   9. jun 2009 det første 1½ år boede vi også i lejlighed med koda. på 2 sal.
    han gik også selv op og ned. må indrømme at dengang anede vi ikke at det var usundt for hunden!!
    Idag fejler han dog ikke noget...

• #14   9. jun 2009 Hvis ikke det absolut skal være midt i København.......så er der ledige rækkehuse til leje her...... prøv at kikke her:......:O)

(link fjernet)

• #15   9. jun 2009 En boerboel er en fantastisk dårlig idé i tæt bebyggede områder. Det er en af de ultimative vagthunde, og den egner sig bedst til et hus laaaangt ude på landet, hvor selv posten ikke gider komme.

Havde AST på 1 sal. Aflivet grundet HD inden han blev 3 år. Om det var pga trapperne vides ikke (det var sikkert genetisk, men det er umuligt at vide)

• #16   10. jun 2009 Søster Mcfluff:

Lyder ikke godt at du måtte aflive hunden smiley

Ja Boerboel'en er jo en af de bedste Vagthunde har jeg fået af vide herinde og har jeg kunne læse mig til.

Syns dælme det er svært at finde den rigtige race smiley

• #17   6. jul 2009 ... Vi har boerboel i rækkehus, og så længe hunden er vokset op med det betyder det intet at der kommer mange mennesker forbi hver eneste dag.. Det har i begge tilfælde med vores hunde taget toppen af deres vogten fordi de har vist at her bor andre end den og os, og fremmede mennesker også færdes i nærheden.

• #18   7. jul 2009 Okay smiley

Super at høre smiley

Kommentér på:
Stor hund + Lejlighed :)

Annonce