{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

ARGH er sur :@ {{forumTopicSubject}}

Undskyld mit vredes udbrud :s

Naima og jeg gik ned i gården, så hun kunne komme ud og tisse osv. så kommer der en Gartner gående og larmer lidt, det er også fair nok, Naima reagere og kigger efter ham, hun får øje på ham og hun er helt rolig, lige indtil manden går forbi vores havelåge og åbner skraldespanden med et ordentlig bang, Naima bliver mega bange, ryster og går nærmest i panik og forsøger og komme hen til døren til vores opgang, jeg har selvfølgelig snor på hende så det bliver ikke i hendes tempo.

jeg tager hende op da vi har en del trapper op til vores indgang men hun er helt ude af den og vil ikke være ved mig lige pludselig.

Var virkelig ved at sige noget til ham Gartneren, især når han havde set hunden.

Syns simpelthen det er pisse synd for hende, for hun er den kærligste hund når vi er i Lejligheden og når vi er ude og lege med andre hunde, der er hun den som føre an og vil lege hele tiden....

Mega belastende at vi ikke kan finde et Rækkehus udenfor København med have til smiley

Måske er jeg bare for pyldret omkring min hund det ved jeg ikke men syns ikke det er fair over Naima.... :s

Undskyld mit udbrud

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ARGH er sur :@
  • #1   8. jun 2009 Folk, der ikke har hunde tænker ikke over at det kan skræmme dem..
    når du nu ved det er et problem for din hund med pludselige høje lyde, så er det dit ansvar at træne hunden, så den ikke er så lydfølsom mere og at forudse begivenheder, så du kan nå enten at stoppe dem eller sørge for at din hund ikke oplever det så voldsomt..

Men ja.. Gu er det da irriterende og synd for hunden..

• #2   8. jun 2009 Selvfølgelig er det synd for din hund - men jeg synes nu ikke gartneren har gjort noget galt smiley

• #3   8. jun 2009 Nu er det sjovt nok bare sådan at nogle i den her gård ser ned på at folk har hund.

Syns bare godt man kan vise hensyn.

Vi begynder også til træning på Torsdag men det burde være menneskeligt at vise hensyn til folk og hunde.

• #4   8. jun 2009 Du kunne jo evt sige til gartneren at din hund er meget bange for høje lyde.. Og spørge om han ikke vil passe på med skraldespanden hvis han kan se I er der..
    Det er trods alt de færreste mennesker, der bevidst og overlagt gør hvad de kan for at skræmme hunde.

Tvivler på at den træning du skal til har meget med lydtræning at gøre, men du kan jo prøve at spørge træneren om det er noget du kan få hjælp til der

• #5   8. jun 2009 Jeg kan ikke rigtig se at folk decideret skal udvise hensyn fordi man har en hund - det er jo ens eget ansvar at være obs på omgivelser osv. Det var selvfølgelig synd for din hund, men du kan jo ikke forvente at en gartner der render rundt og passer sit job skal gå på listesko fordi du lufter din hund i gården smiley

Tina: Har du nogle gode råd, jeg har selv en hvalp der normalt er meget fremme i skoene men farer sammen ved højere pludselige lyde. Jeg prøver herhjemme at larme lidt når jeg er i køkkenet osv., men vil meget gerne træne hende i lyde - måske cd'en fra Dyrenes beskyttelse?

• #6   8. jun 2009 Ved godt det er vores ansvar, men når en mand står og kigger direkte på os og samtidg gør det han nu gør så finder jeg det meget forkert. men selvfølgelig vi har forskellige meninger og det er der heldigvis plads til i DK smiley

God dag til jer smiley

• #7   8. jun 2009 Du er vel ikke medlem af nogen pensionsselskaber?

Ved at PFA bl.a har dejlige rækkehuse i Nivå.

• #8   8. jun 2009 jeg er kun igennem mit arbejde der har vi Danica pension smiley

Men vil da lige checke den hjemmeside smiley

• #9   8. jun 2009 Jeg ville køre hunden ind på klikker først og derefter have en hjælper..
    Hjælperen skal lave pludselige høje lyde, som skal starte i det lave og blive højere og højere i takt med at hunden er okay med det.
    det kan feks starte med at tabe en kuglepen på bordet.. Hunden må gerne reagere ved at kigge mod lyden, men den skal hurtigt tage kontakt til dig.. Så snart den kigger mod dig klikker du og giver godbid.
    Næste skridt kan være en kaffekop, der sættes på bordet... først almindeligt og senere mere hårdt..
    brug alt muligt til at lave lyde.. nøgler, gryder og grydelåg, hundeproppistol etc...
    Det vigtigste er at påvirke hunden så meget at den reagerer (kigger), men ikke så meget at den går i panik.

Sart et sted hvor hunden er tryg og uforstyrret, og øg sværhedsgraden langsomt ved højere lyde og ved at flytte til andre steder, hvor hunden er mindre tryg

• #10   8. jun 2009 Henrik C -

god idé smiley

Mange ved desværre ikke, at deres pensionsselskaber har boliger rundt omkring, som deres medlemmer kan leje.

• #11   8. jun 2009 Udover lige klikkeren som jeg ikke ønsker at bruge, takker jeg - vil se at få lydtrænet smiley

Jeg har bare læst at dyrenes beskyttelse også har cd'er man kan købe hvis man fx vil vænne hunden til fyrværkeri, skud o.l. (ved ikke lige hvorfor man skal vænne sin hund til skud hehe)

• #12   8. jun 2009 Det er selvfølgelig ærgeligt at Naima blev bange for skraldespanden, men det er nu heller ikke min første indskydelse, at jeg ikke må larme hvis der befinder sig en hund i nærheden, med mindre jeg da kan se at den er utryg, hvilket det ikke lyder til er tilfældet med gartneren, da Naima jo forholder sig roligt indtil han larmer med skraldespanden.

Jeg har selv haft en hund, der blev skudræd efter en uheldig episode med en hjemmeværnsmand og det er forfærdelig at se hvor bange de kan blive.

Det er bedst at tage sådan noget i opløbet og gøre en potentiel skræmmende situation til en leg. Lia er meget lydstærk, men de andre gange hvor hun har haft en lignende reaktion som din Naima, har vi leget det væk. F.eks. da jeg faldt over hende sidste sommer, hvilket helt sikkert har gjort ondt på hende og hun peb, rystede og var klar til at stikke af. Mig? Jeg griner i vilden sky og siger "Jaaaaaaa! Super!", ruller rundt på græsset og lader som om at det var da fuldstændig med vilje at jeg skvattede over hende. Hun fatter hurtigt at det bare er sjovt og får lov at hvalpekanøfle mig og vi leger lidt fangeleg. Først da hun er helt tryg igen, tjekker jeg hende for at se om der er sket noget og får lagt en kold klud om min forstuvede hånd.

Jeg siger ikke, at alle hunde vil reagerer lige så godt på pjatteriet, men det er bedre at pjatte og distrahere hunden end at pyldre eller fokusere på hvad der skræmte hunden i første omgang. Hvis jeg var dig, så ville jeg begynde med noget lydtræning, for det lyder til at I bor et sted hvor I ikke kan undgå høje lyde.

Lia synes i øvrigt stadigvæk, at det er herremorsomt hver gang jeg skvatter.

• #13   8. jun 2009 M.I smiley

Mange tak for dit svar, det lyder til at være noget jeg kan bruge smiley

• #14   8. jun 2009 Henrik C:
    Glostrup Boligselskab har nogle rækkehuse i Hvissinge med have til, de er faktisk nogle ok huse..

• #15   8. jun 2009 Eva C.

Tusind tak har lige checke hjemmesiden og der er bolige ledige smiley

Så håber der er et Rækkehus med have til hvor vi må have hund smiley

• #16   8. jun 2009 Hvis det er Bøge/Birke skoven så må man ha hund.
    Da jeg boede i Bøgeskoven havde vores naboer hunde.

-og det må man vist også i de andre...

• #17   8. jun 2009 -og det gode ved de rækkehuse derude er at Oxbjerget er lige ved siden af, og der er masser af hundeskov..

• #18   8. jun 2009 Det måp meget gerne være rækkehus i og omkring kbh. Min kæreste skal læse jura, og der må meget gerne være cykel afstand dertil. smiley

• #19   8. jun 2009 Skal alle gå rundt med strømpesokker? Din hund skal lære at der her i vedder er biler cyklister børn ander hunde og også larm. Tag hunden med hen til en skrældespand og medbring en masse godbider. Løft låget lidt og lad den smække i. Giv en godbid i det øjeblik låget lukke og forsæt til den ikke reagere på den larm.
    Og brug metoden hver gang der sker et eller andet der kan gøre hunden bange.
    Der er også noget der hedder torden og fyrværkeri.
    Og særlig ved torden er det jo lidt svært og finde en og skælde ud på så træning er vejen frem.

Kommentér på:
ARGH er sur :@

Annonce