{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan ikke acceptere andre hanhunde:-(
  • #1   7. jun 2009 Hvad gør han? Hvor gammel er han? Hvor længe har det stået på?

    Det er ikke usædvanligt (særligt hos nogen racer) at voksne hunde ikke kan med andre hunde af samme køn.
    -om det er det der er tale om her, er self svært at sige uden at have set hunden.

    Det kan osse være han bare er en usikker hund der har bestemt sig for at angreb er det bedste forsvar

    eller dte kan være noget helt 3.

    Så prøv at beskrive hvad der sker, om det er alle andre hanhunde, kun fremmede eller....


  • #2   7. jun 2009 det kan min hanhund heller ikke. Det ligger til mange racer/hunde at når de blir kønsmodne accepterer de ikke andre hunde af samme køn.

  • #3   7. jun 2009 Steen -det er nu ikke korrekt. Ganske mange voksne hanner enes fint med andre hanhunde. Men det er rigtigt at mange hanner ikke bryder sig om andre voksne hanner.

  • #4   7. jun 2009 Egetkønsaggression er ganske almindeligt - og ikke noget, der er forbeholdt hanner.

    Det er heller ikke noget, man pr. definition kan forvente, men heller ikke blive overrasket, hvis det forekommer hos ens hund.

    Jeg synes den bedste løsning på den type problemer er, at skåne hunden for konfrontationen og holde den væk fra det, den ikke bryder sig om.

    Reagerer den på afstand, handler det om at træne hunden så den forstår, at den ikke behøver at beskæftige sig med andre, og at få den til at stole på, at man sørger for den bliver fri.


  • #5   7. jun 2009 Dette problem startede også ved os da Bastian var ca. 2 år gammel.

    Det har været helt galt med ham, men nu har vi trænet intensivt i 1 år og det har virkelig gjort en forskel.

    I dag var faktisk fuldstændig fantastisk da vi mødte ret mange hunde på vej op og stemme - og Bastian opførte sig pænt over for alle.

    Men vi hilser ikke på de store hanhund stadig væk - dem er han bange for (måske nok fordi han desværre er blevet brutalt angrebet af en stor hund engang)

    Vi har gjort det, at hver gang vi møder en hund går vi enten væk så vi ikke for de der sammenstød ( istarten af træningen hilste vi slet ikke på andre hunde og vendte om hvis vi så nogen)

    og der efter begyndte vi at arbejde med øjenkontakt - hele tiden. også når der ikke var andre hunde. Så laver jeg en lille lyd og han kigger strakt op på mig og få en godbid. Det bliver du ved med - også når der kommer en anden hund på det modsatte fortorv - så du 100 % hele tiden har hans kontakt - det virkede ihvertfald for os:)

    Held og lykke:)

    Vh Malene


  • #6   7. jun 2009 Folk sa også til mig at jeg bare skulle acceptere det - men det nægtede jeg og i dag er jeg super glad for at vi har trænet 1 time hver dag for det har virkelig hjulpet.
    I dag kan vi gå lige forbi andre hunde - store som små!!


  • #8   7. jun 2009 Søren -når der skrives "det må man leve med" så er det jo ikke = hunden skal have lov at angibe eller gøre udfald. Det er bare ment som at man må leve med at hunden ikke skal lege med andre hanhunde.

    -at den skal lære at holde fokus på ejer, ikke gøre udfald osv er en selvfølge


  • #10   7. jun 2009 Søren -ja ok, dem er jeg så ikke stødt på. Og nu kender jeg i hvert fald CH her i tråden, som jeg vil garantere ikke mener det sådan:o)

    -jeg havde inden jeg fik Reiki, en blandingstæve (kan ses på min profil), som var temmelig agressiv. I starten overfor alle, senere med træning kun overfor tæver og meget store hunde.
    Det absolut første vi gik igang med, var self at lære hende at kunne passere hunde, uanset køn og størrelse, uden så meget som at kigge på dem.
    Det er IMO ens pligt som hundeejer, når man har en hund der af den ene eller anden grund ikke kan med andre.
    -inden hun kom herfra, kunne hun dækkes af side om side med rottweiler-str tæver, uden så meget som at ænse dem et blik. Vel at mærke når hun var under kommando. Hun fik aldrig lov at være fri med andre hunde undtagen et par stykker hun havde lært at acceptere (og aldrig på offentligt område)

    Jeg gik egentlig udfra at det var en selvfølge, at man lærer sin hund at færdes hvor det er nødvendigt, uden at gøre skade på/skræmme folk og hunde der skal passeres.


  • #13   8. jun 2009 min den store kan ikke lide hanhunde, han knurre og rejser børster, så det er en hurtig afledning også bare forbi, jeg kan så slippe ham igen med det samme for han vender ikke om og løber tilbage til den...

Kommentér på:
kan ikke acceptere andre hanhunde:-(

Annonce