{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Valg af hunderace.. hmm.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa... Min kæreste og jeg er igang med hushandel.. og vi skal derfor også på et tidspunkt, når tiden er til det, at få en ny familie medlem nemlig en vovse..:D

Jeg kigger lidt på hvilken type hund vi skal have.. Min kæreste vil gerne have en ruhårdtgravhund hehe.. så det bliver det nok.. Men vi vil også gerne have en stor hund.. Jeg kan godt lide labrador og golden retriver.. Men nu tviler jeg lidt på hvilken hund det skulle være..

Jeg vil gerne have en god familiehund, den skal alf o mega være børnevenlig.. da jeg har små nevøer og niece, og vi skulle gerne selv endag få nogle børn.. smiley Det må ikke være en hund der er reseveret, den skal gerne kunne lide fremmede mennesker..

vi kiggede lidt på rottveiler.. men har læst lidt frem til at de godt kan være reseverede.. og være svære at opdrage.. hvad har i af erfaring med det??


Scæferhunde er udelukket.. Dem er min kæreste bange for.. og jeg har desværre også oplevet trælse ting med dem.. på trods af at min familie har været scæferfolk..

Hvilken hund har du? og hvorfor valgte du netop den race?? hvad kræver den af motion osv... ??

Jaa.. jeg er lidt ude i meget god tid hehe.. men vil gerne være sikker på den rette valg af race, før køb af en hund.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hunderace.. hmm..
  • #1   31. maj 2009 Det må også gerne være en hund som godt kan finde ud af at passe på sit hjem, når man evt ikke er hjemme.. så ikke velkommen mennesker holder sig væk.. smiley

  • #2   31. maj 2009 Haha.. jaaa.. vi kan også godt lide den slags hunde.. franskbuldogs er også noget vi har snakket lidt om.. Men jeg ved de kan døje meget med hudlidelser osv..



  • #3   31. maj 2009 Jeg har border Collie. 3 stk smiley Jeg løber agility og opdrætter. Borderen er en meget energisk hund, der kræver ret meget mental stimulering. Når den får det er den en alletiders familiehund. Men er ikke til de dovent anlagte *SSS*


  • #4   31. maj 2009 Jeg har en Rottweiler smiley
    Hun elsker alle mennesker og børn, men vil ikke anbefale racen til en førstegangskøber.
    Så skal man ihvertfald være indstillet på at bruge en del tid på træning.
    Har tidligere haft Schæfer og synes de er nemme at opdrage på.

    Men i skal nok lige overveje, hvad i vil med hunden.
    Hvor meget tid i vil bruge på at aktivere den m.m.


  • #5   31. maj 2009 Helle.. ja det jo lige det.. Men vi vil naturligvis bruge tid på at aktivere hunden.. og bruge tid på den.. Men vi vil gerne have en hund der er nogenlund nem at opdrage på..

    Ja scæferhunde er nemme at opdrage.. Vi har haft 3 stykker i min barndom.. så kender endel til racen.. ellers har vi haft gravhunde.. og en blandingshund af collie og scæfer.. smiley
    Men når du snakker om træning af en rottveiler.. hvad mener du så hel præcis?? smiley


  • #6   31. maj 2009 Det er bla mig der altid har lært vores hunde forskellige triks.. har bla lært mine forældres hunde at halse på kommando.. og andre triks der er gode til en hverdag.. mine forældres hund er så en labrador.. og syntes hun er yderst lærnem.. og har altid været med på sidelinjen under opdragelse mv igennem de mange år vi har haft hund.. så ved godt hvad en opdragelse indebære.. Er selvfølgelig ikke interesseret i en aggrasivhund..

  • #8   31. maj 2009 Mener, at det nok vil være bedst at gå til træning med den smiley

    En Rottweiler, der ikke bliver aktiveret nok, kan være noget af en plage for sine omgivelser. De demonstrerer simpelthen ved at lave ballade.
    De er meget forskellige fra Schæferen at træne/opdrage på.

    En Schæfer er en ret blød hund og en pleaser, hvor Rottweileren f. eks. har en anden personlighed. Den siger mere fra overfor uretfærdig behandling, hvor Schæferen mere indordner sig. Synes Rotten er en skøn hund med selvtilliden i orden smiley Og en skøn familiehund, men de skal vide, hvem der bestemmer ellers bliver det noget møg. Og en "hård hånd" (hader det udtryk) duer ikke. Men en konsekvent opdragelse, skal der til.

    Ved ikke, om det bare blev en forvirrende smøre...


  • #9   31. maj 2009 Og glemte så lige at skrive, at der er ret stor forskel på, hvor meget aktivering Rottweilere har behov for. Det afhænger meget af, hvilke linier hunden kommer fra.


  • #10   1. jun 2009 Jeg har en dansk/ svensk gårdhunde blanding. Jeg ønskede mig en aktiv lille hund, som var nem at have med, samarbejdsvillig og lærenem og med et stort drive...

    Hun er faldet ud som en dansk/svensk og jeg kan kun anbefale racen. Min næste hund bliver helt sikkert en ren dansk/ svensk.

    Jeg dyrker agility og rally-o med hende... hun elsker begge dele og er super dygtig til det også. Hun er super at arbejde med og er virkelig hurtig til at lære...



  • #12   1. jun 2009 Tror bestemt ikke i går galt i byen med hverken labrador eller golden retriever. Gravhunde er også udemærkede familiehunde, men kan være en anelse mere agressive.

    Vi har selv valgt den engelske bullterrier, da vi gerne vil have en hund med humor, og som elsker børn og andre hunde - og det har vi bestemt fået!


    - Og så er den i mine øjne smuk d; men det er langt de færreste der har samme overbevisning ! ;o)


  • #13   1. jun 2009 om en gravhund siger man ! en halv hund høj, en hel hund lang og to hunde værd ! en ruhåret gravhund er nok racen som du skal vælge ! en gravhund kan sagtens lære at være lydig ellers var den jo umulig at bruge på jagt !
    kig evt lidt på det her link hun laver nogle af de sødeste, flotteste og dygtigste ruhåret gravhunde her i DK
    (link fjernet)


  • #14   1. jun 2009 Jeg har belgisk hyrdehund (tervueren) ..
    Ikke en 1. gangshund !!!!!! Meget god til træning og brugsarbejde. Kører højt i tænding og drift. Kræver at arbejde. God vagthund i hjemmet. Kan være reserveret for fremmede (min er ikke) Okay med hundevenlige børn.
    Blandingen am bulldog / bullmastiff:
    Meget reserveret / nervøs ved nye ting og mennesker. Umådelig stærk, svær at træne pga. koncentrationsbesvær, god vagthund i hjemmet, for kåd / voldsom til mindre børn.. Kan nemt vælte en voksen uden at ville det.

    Som forslag vil jeg sige berner sennen hvis det skal være en stor hund.. Men pas på med hvor I køber henne.. Ikke alle avler lige gode hunde


  • #15   1. jun 2009 En Landseer. Det er en udpræget familiehund der er fantastisk sammen med børn. Den er lidt mere aktiv end de fleste gigantracer, og så er det en rigtig sund race. Deres levealder er også ret høj i forhold til andre store racer.

  • #16   1. jun 2009 Hejsa.. tusinde tak for alle jeres svar.. smiley Det er lækkert at læse.. især hvis man er lidt i tvil.. smiley

    Helle tak for dit svar om rottveiler.. tror også vi springer over ved den, som første gangshund.. smiley

    en dansk svensk gårdhund siger os ikke meget.. Så den er nok udelukket.. hmm engelsk bullterrie er jeg heller ikke hel meget for haha... syntes ikke den er særlig køn.. *GG* Men det kan selvfølgelig også være charmerende.. smiley


  • #17   1. jun 2009 Har i erfaringer med bulldogs racerne.. ?? Vi kan jo ligeså godt komme inden om racerne haha.. smiley Syntes en am bulldog er en flot hund.. Men kender ikke rigtig racen.. kender am staffen.. hvordan ligger de op og ned af hinanden?? Am staffen er en terrie..

  • #18   1. jun 2009 Hvis der er nogle avler der læser med.. Så må i meget gerne skrive herinde også.. smiley Er interesseret i at høre om de fleste racer.. smiley Skal jo gerne have den rette hund.. Desuden, så ligger vores nye hjem tæt på sø og skov.. så der er masser af luftemuligheder for hunden.. smiley

  • #19   1. jun 2009 Altså, vi har haft en amerikans bulldog, og hun var en helt fantastisk familiehund - og en dejlig rolig hund som voksen, men de kan godt være lidt svære i teenage perioden, og den kræver nok man har en del erfaring med hunde i forvejen smiley

  • #20   1. jun 2009 Danielle, Daniel og Hemingway K Okay tak.. smiley Jamen det er jo kun rart med andres erfaringer og hjælp herinde.. smiley

Kommentér på:
Valg af hunderace.. hmm..

Annonce