{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Muskelhunde fra 2009 - Køb eller ej? {{forumTopicSubject}}

Et rent interessespørgsmål til jer med amstaff, ambull, mastiffer og hvad der ellers er "muskelhunde"..

Har denne nye debat, truslen om stramninger af regler osv fået jer til at kigge efter en anden race/type?

Køber i nu hellere med tavle?

Og jer der avler disse hunde, er i blevet mere obs på om der er salg i "skidtet"?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskelhunde fra 2009 - Køb eller ej?
  • #2   25. maj 2009 Den næste hund vi skal have i hjemmet er en DDB .. Det har vi været enige om i lang tid før alt det hysteri med muskel/kamphunde .. Og ja den skal være med stamtavle .. smiley

Så jeg passer ikke helt ind i tråden nok ... smiley hehe

• #3   25. maj 2009 Laura - Åh alle svar er velkomne =)

Jeg er bare nysgerrig med om det har noget virkning/indflydelse på folks valg af hund =)

• #4   25. maj 2009 Nu har jeg en amerikansk bulldog blanding, så jeg må høre lidt ind under emnet.
    Jeg lytter efter hvad der sker og snakkes om i medierne, men mit valg af hund bliver ikke ændret. Det handler ikke om hundens race, men om de personer som køber dem. Hunden ved ikke andet end hvad dens ejere giver af signaler. Selvfølgelig kan nogle være mere aggresive anlagt end andre, men opdragelse er vigtigt. Og hvis folk så bare husker at føre hunden i snor, så kan man undgå mange uheldige eposioder.

• #5   25. maj 2009 Der har nu altid været stamtavler på mine hunde.... så ingen ændring der...((o:
    Jeg ville ikke betænke mig på at købe en T.M. mere, hvis jeg gandt den "perfekte" hvalp, eller nok nærmere : Hvad jeg anser som den perfekte hvalp..*S*

Meeen, selv om mine vapsere vel er muskelhunde, så er der heller ikke mange der anser dem som sådan, når vi er ude omkring.... så for mig ændrer det intet.

• #6   25. maj 2009 Jeg har rottweiler i forvejen, så hører vist meget ind under emnet her eftersom den er i risikogruppen for forbud osv..

Min næste hund skal også være en rotte hvis de ikke blir forbudt inden, af den simple grund at mit hjerte brænder for den race.
    Jeg lytter selvfølgelig til alt det der er oppe og køre, og er obs på at folk kan se ned på mit valg af race, men ændrer ikke på hvor mit hjerte ligger..
    Jeg tror på at man kan ændre fordomme ved at vise dem det modsatte af hvad de forventer af en bestemt race, har jeg da gjort her hvor jeg bor da jeg fik Wictor, så mon ikke det kan gøres med en til hvis det er smiley

Og tavlehunde er jeg til i forvejen, så blir den næste bestemt også smiley

• #7   25. maj 2009 Jeg læser opmærksomt med =)

Har bare ingen spørgsmål ; )

• #8   25. maj 2009 Nina:
    DU har da altid spørgsmål...?

• #9   25. maj 2009 Ikke endnu TM... Ikke endnu ; )

• #10   25. maj 2009 Det er sjovt du spørger. For jeg ville smaddergerne oprette en tråd og spørge om folks generelle ændring til muskelhunde er blevet påvirket af den nuværende debat. Både i en positiv og negativ retning. Men jeg var bange for at det er pandoras æske, og har derfor ikke turdet..

Rent personligt skal jeg ikke have endnu en hund foreløbig, så det er ikke særlig relevant for mig.

• #11   25. maj 2009 hey min kæreste vil helt vildt gerne have en SBT. han er blevet helt vild med den efter hans vens far har en og det er verdens sødeste hund... og nej mig og min kæreste er ikke skræmt over de muskle hunde.. for vores holding er at det er ejeren ikke hunden... og min kæreste ved jeg nok skal få en god hund ud af sådan en SBT når den tid kommer. smiley

• #12   25. maj 2009 Med mindre et desideret forbud kommer, så ingen raceskift her.
    Har haft Amerikansk stafforedshire Terrier så lang tid, så hvorfor ændre på det, jeg har hund for min skyld, og ikke for andres.

Derudover syntes jeg ikke det er hysteri alt den snak om disse racer, det er snak/facts der skal tages alvorligt...
    - hvad jeg syntes er skræmmende, det er at folk bliver ved med at lave/købe disse racer uden stavmtavle...uden nogen form for garanti og sikkerhed for hvad der ligger bag ens hund..

• #13   25. maj 2009 Hov!

Jeg har længe været bevidst om at min næste hund skulle være med tavle. Derfor troede jeg også der ville gå flere år.
    Pludselig var Gaia der, det var perfekt, for jeg havde passende tid, og acceptabel økonomi, så jeg tog hende ind.
    Selvom hun var uden tavle. Min næste hund skal dog være med tavle, og det har jeg vidst længe.
    Men det er helt sikkert noget jeg har lært/besluttet mig for grundet masser af debatter, dog ikke grundet den nuværende.

• #14   25. maj 2009 Til henriette.
    Den sidste sætning hvor du nævner fordommer, så kan jeg kun give dig 100% ret. Det er altid de negative episoder som bliver hevet frem. Min hunds far hedder Devil og er en helt fantastisk Amerikansk bulldog. Han er bestemt også en man kunne fremhæve som et super eksemplar af racen.
    Man skulle lave et program hvor man viste disse.

• #15   25. maj 2009 Hvis jeg skulle ha en anden slags en min buller. Så ku jeg måske godt tænke mig en amstaff. Som helt klart skulle være MED tavle..

• #16   25. maj 2009 NEJ - Vi var på kennel besøg i weekenden. deraf køber vi også med DKK tavle. Meget af det postyr var der også da vi fik vores den første, og vi valgte at det ville vi gerne tage med.
    Et krav om mundkurv ville gøre at jeg ville overveje om vi skal bo i DK med de hunde. Jeg tror dog ikke det bliver indført. Men jeg regner med at der kommer en løsning inden vi skal have den næste.

• #17   25. maj 2009 Til Misja og Kiwi !
    Helt enig i din holdning til hvis der bliver indført mundkurv.
    Man hæmmer jo hunden i dens naturlige adfærd.

• #18   25. maj 2009 Jeg kan ikke være mere enig end med Jeniki.
    Jeg er ikke i tvivl om at jeg har valgt rigtigt og kan slet ikke forestille mig at få anden race. Jeg køber for min skyld og ikke naboens.

Men ingen tvivl om at jeg køber kun med tavle og hvis nogen spørger mig til råds vil jeg også kun råde til dem til det. Om de så gør det eller ej, er jo ikke min beslutning.

• #19   25. maj 2009 Jeg ville også helst have en hund med tarvle, men faldt over min skønne tæve. Dog er faren avlsgodkendt, og moren også men af hver deres race. Kan godt se at der kan komme mange uheldige udfald ud ved krydsning, men jeg har pt ingen problemer haft med at min er blanding.

• #20   25. maj 2009 Jeg tror altid jeg kommer til at have staffer. Men skal da ikke kunne sige, at der ikke kommer en anden race ind sammen med staffen senere.

Vil altid købe med stamtavle :o)

• #21   25. maj 2009 Jeg siger det samme som Xenia - Dog har det hele tiden været besluttet at den franske buller, skal være min gammelkone race.. (og Xenia, bare ti´stille, det varer maaange år endnu:oP

R.

• #22   25. maj 2009 *LOOOOL*
    hvis man allerede er ved at planlægge sin "gammelkone" race..

Så er man skisme ved at være gammel...*GGG*

• #23   25. maj 2009 *Tibetansk Mastiff- *Nu med Mette på filter*

Shhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh... Kvinde i sin bedste alder her, Som kan lide at planlægge :oP

Kommentér på:
Muskelhunde fra 2009 - Køb eller ej?

Annonce