{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund ødelægger alt
  • #1   16. feb 2006 binde ham?????? hvad mener du ???

• #2   16. feb 2006 Bur eller Mundkurv....

• #3   16. feb 2006 man kan binde en snor om munden

• #4   16. feb 2006 Du kan også smørge noget der smager grimt på det han bider i, så skal han nok holde op.

Jeg har ikke haft det problem, men min veninde havde det, og hun købte chilisovs og proppede et dråber på, så holdt den hurtig op med det.

Ellers skal den ha en hundehus at bo i som Nichole A skriver..

• #5   16. feb 2006 Er i bindegale allesammen, man binder sgu da ikke sin hund når den er alene hjemme og man binder da heller ikke en snor om munden på den, jeg håber i mener det som en joke !!! Hvad med et bur eller lidt opdragelse ??

• #6   16. feb 2006 Man må da ik binde den om munden :o(
    Hvad hvis den er tørstig?

• #7   16. feb 2006 Sad og tænkte det samme som dig Pernille!

• #8   16. feb 2006 Tak Anita , det er åbenbart kun os 2 der syntes det var et meget mærkeligt svar

• #9   16. feb 2006 tak for alle svarene
    må jo se om ikke jeg kan finde ud af noget.
    og at binde ham kunne ALDRIG falde mig ind det er synd

• #10   16. feb 2006 Lær han at være alen hjemme - giv ham en sok og gen den for ham, når i er hjemme - leg med sokken sammen med hunden, og på et tidspunkt går du id af døren - 2 min i starten og øg så minutantalet - på denne måde kan du lære den at være alene hjemme.

Hvergang hunden kommer i nærhed af sko eller lign. siger du nej til ham - og ber hunden om at komme med sokken.

Jeg har selv prøvet det - så jeg ved at det virker.

Men det kan også være at han ikke er træt nok af den luftetur han har fået om morgen - så må man blive lidt mere aktiv med hunden. så den går hen og lægger sig.

• #11   16. feb 2006 Det kunne være han mangler både mental og fysisk træthed.
    Han skal have noget, som han kan bruge sin hjerne til....en aktivitets bold o.l...et ben med frossen leverpostej, gemte godbidder. Men også under gåturen om morgen skal han bruge sin hjerne.....lidt træning kan lægges ind under turen, han kan søge efter godbidder i haven 10-15 min....alt dette gør, at han er mere afslappet når du går.
    pøj pøj med det :0)

• #12   16. feb 2006 Mytte, jeg tror på det var ment som en vits!!!

Jeg er sgu ellers noget lamslået - man binder sgu da ikke en hund indefor, hvad er det dog for noget:o)

• #13   16. feb 2006 Nå ja, det var også en mulighed*ss*

• #14   16. feb 2006 Michael P > det må man sige, så er der ro:o)

• #15   16. feb 2006 He he.....men måske ikke så sjovt for ejeren at læse.....hun kommer jo med et seriøs problem.....men ligefrem at binde hunden ???.....ikke ligefrem heldigt

• #16   16. feb 2006 Ja Brian, self er stimuli det bedste - men tror på det også kan ligge i generne, Mojo splittede heller ALDRIG noget af overhovedet.

• #17   16. feb 2006 Et bur løser da ihvertfald problemet - men fjerner ikke årsagen ;o)

Han lyder somom han enten kan være understimuleret - eller lide af seperationsangst og det kan du gøre noget ved *S*

”Alene-hjemme” problemer hører blandt de hyppigste adfærdsproblemer hos hunde. I denne artikel vil vi se nærmere på mulige årsager, forebyggelse samt afhjælpning af problemerne.

Nogle af de meget tydelige tegn på ”alene-hjemme” problemer er, at hunden ødelægger ting, gør overdrevent meget, hyler eller er urenlig, når den lades alene. Denne adfærd kan være affødt af understimulering eller det man kalder separationsangst, som betyder at hunden bliver ængstelig, når den adskilles fra ejeren/familien. I det fleste tilfælde skyldes problemerne dog en blanding af angst og understimulering.
    sakset fra NTD..

(link fjernet)

Læs videre om:

Når flokdyret lades alene
    Hjælp din hund!
    Symptomer på separationsangst
    Forstå hundens adfærd
    Mange hunde gør eller hyler
    Understimulering
    Ændringer i dagligdagen
    Trøst ikke hunden
    Skæld ikke hunden ud
    Undgå afskeds- og velkomstscener
    Hunden skal være i ro, når den forlades
    Slæk på de stærke bånd
    Udløsende handlinger
    Aflæring og indlæring
    Tip til tilvænning
    Mentaltræning
    Andre eksempler på mentaltræning.
    Tip til indlæring

Det er en overskulig og rimelig kort artikel, med en masse viden og gode råd til hvordan du hjælper din hund fremover ;o)

• #18   16. feb 2006 (link fjernet)

sakset fra:
    Når hunden ikke kan være alene
    Her kan du finde råd om, hvad du kan gøre hvis din hund gør og hyler eller ødelægger ting, når den er alene hjemme

Hunde er flokdyr, og derfor bryder de sig ikke om at være alene hjemme. Hunde reagerer dog på forskellig måde, når de bliver ladt alene. Mere end 1/5 af alle hunde ødelægger genstande i hjemmet, gør overdrevent meget, hyler eller er urenlige. Nedenfor vil vi fortælle lidt om, hvorfor disse hunde reagerer, som de gør, samt hvad du kan gøre, hvis din hund ikke kan være alene hjemme.

.......læs resten inde på linket og pøj-pøj med træningen ;o)

• #19   16. feb 2006 det er en form for utrykhed. Han skal lære at være allene hjemme. Læs nogle bøger om det der er massere på biblioteket

• #20   16. feb 2006 Michael - LOOOOOOOL - de er da vist håbløse de Whipper - eller er de mons bare knusende dejlige og tosse-kærlige .....? ....*gs*

Kommentér på:
min hund ødelægger alt

Annonce