{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
450 visninger | Oprettet:

Hund nr. 1 er hård ved hund nr. 2. {{forumTopicSubject}}

Vi har Chili (Bichon Havanais) på 1,5 år som er en sød, dejlig, livlig, legesyg og yderst charmerende tæve.

I lørdags hentede vi så Carla, en dejlig lille uldtot på 8 uger ( Bichon Frisé)

Men Chili er så hård ved hende, hun knurre, bider/napper hende og løber ind i hende med fuld fart.
Det er specielt når en af os andre er omkring dem begge, ligesom Chili ikke vil dele os med Carla.

Jeg har søgt lidt her i forummet og set det vist er meget normalt og at man ikke skal blande sig, men jeg synes det er svært.

Håber inderligt der er nogen der kan give mig ro i sjælen, for lige nu er jeg lidt ked over det, jeg er også syg og ekstra følsom ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund nr. 1 er hård ved hund nr. 2.
  • #1   23. maj 2009 Jeg ville investere i en lille 6 kantet hvalpegård, således at du kan lukke dem hver for sig " time out" når du syntes at det bliver for vildt. Det vil også være det bedste for den lille ny med nogle pauser derinde så den kan få hvilet sig.

• #2   23. maj 2009 Jeg kan sagtens følge dig og jeg mener også, at du bliver nødt til at blande dig.... En lille hvalp på 8 uger skal ikke kanøfles fuldstændig af en ældre hund...
    Min den store var også meget hård ved den mindste da vi fik hende. Når han blev overgearet og alt for hård gik jeg imellem og afledte. Jeg lærte også ret hurtigt at "læse" ham og kunne nå at afbryde, når jeg kunne se at nu ville han være for voldsom. Om der findes en bedre måde ved jeg ikke.... Det virkede her og efter et par (hårde) uger fandt de ud af det. Men jeg holdte også næsten konstant øje med dem i starten...((o:

• #3   23. maj 2009 De er også under konstant opsyn og jeg synes faktisk Chili er rigtig god til at lege med hende og så stoppe efter kort tid, det virker som om hun godt kan fornemme når Carla ikke kan mere.

Chili afbryder heller ikke Carla når hun sover, Carla for lov til at sove og tusse rundt og de leger godt sammen.
    Men det er mere når det er vores opmærksomhed det gælder.

F.eks. I dag lå jeg og sov på sofaen sammen med Carla, hun lå helt oppe ved mit hovede, så kom Chili forbi og jeg kalder hende hen. Hun ligger sig så i mine arme, men det passer hende ikke at Carla ligger der og hun bider/napper ud efter hende og knurre voldsomt af hende. Jeg blander mig så da Carla er trængt helt op i hjørnet og smider Chili ned, så vender jeg mig om og nusser med Chili og det havde hun det fint med.

Eller når jeg sidder på gulvet og nusser med Chili og Carla kommer hen og vil være med, så bider/napper og knurre hun også.

• #4   23. maj 2009 Ved det ikke, er ikke hundeekspert, men tror man skal huske at nusse med dem begge 2, især med den 'gamle', da den jo sikkert føler sig lidt trængt op af den lille, at den lille prøver at tage dens familie.
    Hvis du forstår hvad jeg mener.
    Ved ikke hvad du decideret kan gøre for at forhindre det, måske skal de bare have lidt tid til at finde magtbalancen.

Kommentér på:
Hund nr. 1 er hård ved hund nr. 2.

Annonce