{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og kattemad..
  • #2   23. maj 2009 Synes ikke, du er forkert på den.
    Hunde og katte har ikke samme behov.
    Og hvad er formålet med, at give hunden kattemad?

• #3   23. maj 2009 Jeg syntes jo det er helt forkert, men han står og griner af mig :s ..

• #4   23. maj 2009 Helle - han siger, at hun spiser det med velbehag! Han vil meget gerne give hende aalt mulig andet, når hun ikke viser interesse for sin egen mad.

• #6   23. maj 2009 Mine overboer passede min hvalp lidt lige da jeg havde fået hende, for at ikke skulle være alene og gav hende også kattemad og alt muligt andet selvom jeg sagde de IKKE skulle og gave hende "madpakke" med, meget irriterende, men der er åbenbart mennesker der mener det er ligemeget hvad man fodrer hunden med....

• #7   23. maj 2009 Nej.
    Jeg har så sent som for 10 min siden set at han har stået og puttet det i hendes madskål og det er ikke første gang han gør det.
    Hun har lige fået ordnet tænder, hvor hun fik trukket et par ud og oven i det mener dyrlægen hun var falsk drægtig, så hun har ikke været så interesseret i sin mad de sidste par dage, så han vil meget gerne give hende alt muligt.

• #8   23. maj 2009 Jeg mener bare at have hørt, at der er noget med proteiner, men kan self. ikke huske hvordan det er...

• #9   23. maj 2009 en hund kan blive utroligt syg af kattemad, det må den ikke få

• #11   23. maj 2009 Der er en grund til, at der er kattemad til katte og hundemad til hunde!

Kattemad indeholder meget protein (særligt aminosyren Taurin, som er meget vigtig for katte). Hunde har ikke godt af så meget protein og katte kan ikke undvære Taurin, så derfor skal de have hver sit foder. Der er også andre ting, der er forskellikg mellem de to dyregrupper, men de nævnte ting er nok de vigtigste.

• #12   23. maj 2009 Det er min mors kæreste smiley
    Men jeg sagde til ham, at der var jo en grund til, at det hed katte og hundemad!
    Så siger han 'det er der bare nogen der har vedtaget at det hedder' ..

• #13   23. maj 2009 Her er vi da enige, Daisie ;o)

• #14   23. maj 2009 Så er jeg ikke helt forkert på den kan jeg se..

• #16   23. maj 2009 Det okay smiley ..
    Ja. Der er ligesom en grund til, at kattens mad står på bordet i bryggerset.

• #17   23. maj 2009 Det betyder overhovedet ikke noget , hvis hunden får kattemad en gang imellem.......bare den ikke lever af det...

Der er Taurin i kattemad... fordi katte ikke selv danner Taurin...og det er nødvendigt for den..... og katte kan ikke tåle at få hundemad , da den får mangelsygdomme , hvis den ikke får tilsat Taurin.

Men da hunde selv danner Taurin.... er det IKKE farligt for den , hvis den af og til får kattemad... det bliver den ikke syg af.

Jeg havde på et tidspunkt 7 katte og en MOPS..... og min Mops fik en skefuld kattemad i sin egen mad hver dag.. ( da den ellers hellere ville spise kattenes mad )......... og min MOPS fejlede aldrig noget... og fik kattemad hver dag..... og den blev næsten 14 år.

Så en gang imellem sker der ikke noget ved at hunden får kattemad... bare det ikke er for meget... og den ikke lever af det... :O)

• #20   23. maj 2009 Daisie med Fister & Møv

Hmmmm...... jeg må vist være lidt hurtigere på tasterne.... *GG*

• #21   23. maj 2009 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna * - hun får det heller ikke hver dag, det ikke det, men jeg syntes hun får det ofte.
    Og han har ikke undersøgt noget som helst om katte og hundemad, og hvis man giver det ene til den anden og omvendt. Der er jo en grund til der er lavet katte og hundemad.
    Og dyrlægen sagde også til os, at hun nok ikke havde lyst til så meget mad her de første par dage, så syntes jeg bare ikke han skal gå og give hende alt mulig andet. Hun spiser vel når hun er sulten nok?

• #23   23. maj 2009 Haha ja nogen gange går det stærkt smiley

• #24   23. maj 2009 Daisie med Fister & Møv.
    Nu skriver jeg jo også en gang imellem... ( selvom min Mops fik en tsk.-fuld hver dag.)....

Men hvis det kun er , hvis hunden på et tidspunkt er meget lidt spisende.....( f.eks : løbetid , eller sygdom ).... så betyder det ikke spor.... :O)

• #25   23. maj 2009 Man skal også passe på , man ikke bliver for fanatisk....... Tænk på... hunden gnasker i alt muligt... den æder sommetider sin egen lort... den æder fugleklatter ... hestepærer...finder måske en halvrådden fugl.... fanger en mus eller en rotte... ( det er der også protein i.. ) ... he he....

Så den dør nok ikke af , at få en skefuld kattemad af og til... ...*GG*

• #27   23. maj 2009 Man anbefaler også sommetider , at hunde , der er lidt " sarte " ....og måske endda syge ikke særlig meget spisende....at man skal give dem kattemad.... for at de kan blive friskere.... :O)

• #28   23. maj 2009 nu fik vores lige en rimelig stor håndfuld.

• #29   23. maj 2009 NITTIB: Nu ved jeg ikke, hvem "man" er, men jeg kender ikke nogen dyrlæger, der vil anbefale kattemad til en småtspisende hund - og da slet ikke til en syg hund!! Der kan jeg komme med mange meget bedre alternativer!!

Kommentér på:
Hund og kattemad..

Annonce