{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Kan ikke undgå at blive lidt jaloux {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg haft Bella for mig selv i snart 4år, hvor jeg ikke rigtig har oplevet at dem jeg har datet/været sammen med har vist synderlig interesse for hende, men nu har jeg, snart kendt den sødeste fyr i et halvt årstid og han har lige fra starten accepteret Bella og det faktum at hvis han ikke kunne det, jamen så skullle det bare ikke være os. Bella er også rigtig glad for ham, han er da også rigtig god ved hende, der bliver nusset og kællet og hygget, det er da også dejligt, nogle gange føler jeg bare at hun lige pt går lidt mere til ham end mig, jeg ved ikke om det kan skyldes at han er mere hjemme ved hende til dagligt end jeg er, men det kan da være en mulighed, defor kan jeg alligevel ikke undgå at føle mig lidt jaluox på ham, fa jeg jo har haft hende for mig selv i så lang tid. Nu har han så besluttet sig for at han vil begynde at træne med hende, og det har jeg lidt svært ved at accepterer, der syntes jeg han går lidt over min grænse, fordi det er noget jeg gør!

Så er det jeg spørg om jeg lever for meget i, så´n er detr for så´n har det altid været?
Er det rigtig at mig a blive lidt små jaloux og føle at han går lidt for langt? eller er det bare mig der skal give lidt mere line og bare nyde at han vil være med?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke undgå at blive lidt jaloux
  • #1   17. maj 2009 Jeg syns du bør være rigtig glad for at din kæreste viser en sådan interesse for din (jeres) hund.

I bor sammen (hvis jeg har forstået det rigtigt) og det er ham der har mest tid... så er det da kun naturligt at hun knytter sig til ham.

Og at han vil gå til træning med hende er da kun endnu et plus... især for hunden smiley

Hvis det er så stort et problem, må du jo til at bruge mere tid med hunden, være den der fodrer, lufter, træner osv. for det er typisk den persom hunden knutter sig mest til smiley

Men glæd dig dog over at han viser den interesse og at din hund nyder det smiley

• #2   17. maj 2009 Ved godt at jeg burde være glad jeg er også rigtig glad for at han viser så meget interresse...ingen tvivl om det...det er bare svært år jeg har været alene med hende så længe og hun kun har været min...er nok lidt a et vanedyr....heh...

Man kan godt sige at vi bor sammen, vi er altid hos ham,

Jeg ville rigtig gerne selv gå til træning med hende men mine arbejdstider gør det svært for mig hvis jeg skulle kunne nå det og det er jeg selvf rigtig ked a...

jeg må indrømme at jeg er overrasket over a hun knytter sig så meget til ham, da hun har været meget tilbage holden overfor mænd, men det har noget med hendes tid som hvalp a gøre! men med kasper har der aldrig været noget problem.

Så jeg burde bare give lidt slip...

• #3   17. maj 2009 Ååh, jeg ville ELSKE hvis min mand gad sådanne noget. Her er hundene MIT ansvar. Han elsker dem højt, men har en anden opfattelse af hundehold end jeg har. Så jeg fodrer, lufter, træner, aktiverer og alt andet. TÆNK at finde en kæreste, som havde samme interesse i hundene som mig?? Det ville være skønt:-))
    NYD det!!!

• #4   17. maj 2009 Hvis din kæreste går til træning med hende på tidspunkter hvor du ikke kan kan han jo fortælle dig hvad de har "lært" og så kan du træne med hende derhjemme, på tidspunkter hvor du kan, på den måde lærer hun også at træne med jer begge, så I også begge vil kunne opdrage på hende smiley

• #5   17. maj 2009 heheh Ja jeg vil også mene du bare skal være glad for han viser den interesse han gør smiley

Der med træningen ville jeg dog også sætte en grænse, da det jo er min hund, og mig den 100% skal vedligeholde et samarbejde med og vedligeholde + styrke vores tillid til hinanden. Og da i "kun" har været sammen i halvt år, ville jeg nok være bange for muligheden for vi kunne gå fra hinanden, og deror forlange hunden bliver trænet som jeg gør, og kun mig der går til selve træningen. Det er jo dig der beholder hunden hvis i går fra hinanden?
    Du kan jo pænt fortælle ham at hvis jeres forhold holder en vis tidslinje, i stadig er forelsket, flytter sammen. I så kunne få nummer to hund, han så kunne stå for træningen af?

Men ja nyd han elsker hende, og husk dig selv på der ingen grund er til jalousi, da det nok bare er naturligt, for din kæreste at holde af dyr. Nu kan hun jo ikke give ham det du kan *SS* Så mon ikke også han gør det for din skyld, han kan jo se hvor meget du elsker hende :-))

• #6   17. maj 2009 hehe...kan vist godt hører jeg bare skal nyde at vi kan ha hende sammen....

• #7   17. maj 2009 Ja Zoe er også helt mit ansvar og kun mit - og jeg ryder op, lufter,træner, aktivere osv - Nicki (min kæreste) hygger og forkæler - han får alt det gode sjove og hyggelige og jeg får alt det der bare skal gøres når man har en hvalp smiley

Hehe - nej, synes du skal være glad, tror godt din hund ved hvem der er hvem hos jer !

• #8   17. maj 2009 Nyd det, og vær glad ved at du har en kæreste der gider din hund..... og en hund der gider din kæreste..*S*

Selvfølgelig kan det være svært, men hvis du tænker lidt over det, tror jeg også du vil opdage at det faktisk gør tingene nemmere og rarere og for din Bella betyder det jo et dejligt hundeliv med 2, istedet for 1 person...((o:

• #9   17. maj 2009 Det er også det jeg tænker lidt på når jeg tænker på træningen, der er noget jeg altid har gjodt med hende...og det er jo også det at hvis forholdet ikke holder om hun så vil være for knyttet til ham fordi de har gået til træningen sammen...
    Selvfølgelig må han gerne træne i det små med hende og han læser meget i den ene bog jeg har hjemme lige nu omkring træning og han gør virkelig en indsats...men jah...når jeg for mulighed for det, så bliver det nok mig selv der vil gå til træning med hende, det vil jeg ha det bedst med...hun er jo min babiii...hehe

• #10   17. maj 2009 i må have jer en hund hver

• #11   17. maj 2009 Min hund, Challenge, kan slet ikke med mænd overhovedet, så det har altid været svært for mig at præsentere ham for venner, kærester, ja bare mænd generelt. Da han så skulle møde min nuværende kæreste (som forresten slet ikke kan lide hunde!) gik det fundstændig perfekt! Ingen snappe, igen gøen - ingenting! Og nu her halv andet års tid efter er de bare bedste venner. De er ikke til at skille ad! Og må da indrømme, at Challenge bruger mere tid på at ligge og nusse med ham end han gør med mig, men jeg nyder det bare. Det gør mig så lykkeligt! Det er da bare fantastisk, at se min kæreste vise så meget kærlighed for min elskede hund - mit et og alt! Plus han hjælper godt til med alle de praktiske med ham og den træning vi lige har været i gennem med ham. De har bare vundet hinandens hjerter og jeg er lykkelig for det.
    Forstår godt hvad du mener med at være jaloux, men måske skulle du vende den om og tænke, at heldigvis er det ikke den anden vej rundt. At din kæreste slet ikke kan lide din hund, for hvad var der så ikke sket? smiley

• #12   17. maj 2009 uhh der har jeg prøvet det omvendte smiley Da jeg flyttede ind hos kæresten, havde han hund i forvejen, han havde haft den i 4½ år på daværende tidspunkt, så snart jeg flyttede ind var der kun mor for ham. Men kæresten var glad fordi det var første gang hans hund havde været så glad for en pige (altså ekstra glad) det tog han som et godt tegn smiley Ja desværre er hunden her ikke mere men jeg nåede da at nyde ham i 5 år med kæresten smiley

• #13   17. maj 2009 Nogle gange vælger dyr jo selv deres ejere.

Og så længe du ikke har tid til at gå til træning med hunden, synes jeg du skal være glad for at din kæreste gider gøre det.

Med tiden ville det måske være en ide at udvide familien, så I mere eller mindre kan have hver jeres..?

• #14   17. maj 2009 Åh kan godt sætte mig ind i det - min kæreste vil også når han flytter ned starte til lydligheds træning med Sofus - og Sofus går også meget til ham, MEN - jeg synes kun det er dejligt at Daniel også kan se hvilke dejlige dyr jeg har ;o) Mine veninder overtager næsten altid sofus hvis vi går en lang tur, såe man vænner sig stille og roligt til det ;o)

Kommentér på:
Kan ikke undgå at blive lidt jaloux

Annonce