{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
591 visninger | Oprettet:

Han ryster og er møg stædig {{forumTopicSubject}}

Vores hund Max på lidt over 1 år ryster når vi kører bil, er det fordi at han er bange? - Dog ryster han ikke hver gang!
Når vi skal ud og gå har han det med at "strejke" så vil han bare ikke mere. Han vil kun fortsætte hvis vi går den vej som han vil. Men han skal jo ikke tro at han er "bossen" i huset smiley Hvad kan vi gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han ryster og er møg stædig
  • #1   14. maj 2009 en masse godbider og så bare træne ham til du bestemmer

  • #2   14. maj 2009 Hvordan "strejker han??
    Er det fordi han pludselig vil en anden vej end dig pga eks en duft, eller stopper han bare op og vil ikke gå længere?


  • #3   14. maj 2009 Prøv engang at gå linen ud, i den retning du vil, så linen bliver stram. og så stå bare og vent. På et tidspunkt finder han u af at han ikke får succes med at vælge retning, og så går han din vej. Beløn og ros der.

  • #4   14. maj 2009 Min den lille, hun ryster når hun er ivrig... dvs når hun ved hun skal ud at gå men sidde stille inden hun får halsbånd og snor på og vi kan komme ud af døren. Det samme når vi kører bil (indimellem) for hun ved jo vi kommer et spændende sted hen. Eller hvis jeg vil kaste noget ud hun skal hente, så sidder hun også og ryster indtil der falder en komando smiley

    Tror ikke du skal tolke din hund som om den reagerer menneskeligt...

    Ang. gåturene så virker det som hvalpe-opførsel... de sætter sig også pludselig og vil bare ikke mere. Måske han er usikker? Måske han er stædig... men han overtager nok ikke verdensherredømmet foreløbig smiley Træn gåture som om han var hvalp, lad det ikke komme så langt at han sætter sig men vend om mens han syns det er spændende, så gik ham til gengæld mange ture som du så kan øge over tid... måske det vil hjælpe?


  • #5   14. maj 2009 Nu ved jeg ikke hvor nysgerrig din hund er, men noget som har hjulpet mig, når Balder slår røven i jorden og er bange for at gå videre (skud o.lign.) så har det som regel hjulpet at pege/rode i jorden og snakke med en meget lys stemme - f.eks. "prøv at se her hvad er det for noget"

    Så går der som regel ikke ret lang tid inden hans nysgerrighed tager over smiley

    Dog er der ikke så meget at gøre omkring Nytår, men ellers går det meget godt med denne manøvre smiley


  • #6   17. maj 2009 Hej

    Mange tak for jeres råd smiley Vi vil helt klart prøve smiley

    Dorthe. : Han sætter sig bare og vil hjem igen for det meste.


Kommentér på:
Han ryster og er møg stædig

Annonce