{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Advarelse til ejer af 2 løse hunde.. {{forumTopicSubject}}

STREJFENDE HUNDE..

2 Muskelhunde, en mørk og en lysebrun er set strejfende i engene mellem Smerup og præstemarksvej.

SES DE STJEJFENDE IGEN BLIVER DE SKUDT.

jagtejer..

det er på stevns et sted ..
det står i fakse posten håber .
så skriver det her også hvis ejeren ikke læser aviser ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advarelse til ejer af 2 løse hunde..
  • #1   12. maj 2009 Ja lad os endelig skyde alle hunde.. det skal nok hjælpe.

• #4   12. maj 2009 Hvem siger ejeren ser det? hvad med bare at kontankt det "dygtige" politi og bede dem fange dem.

• #5   12. maj 2009 MeToMiCa - ja nemlig ! Det er meget almindeligt her, at der kommer et stykke i avisen, med samme ordlyd, det er fuldt lovligt.

• #6   12. maj 2009 ~ MeToMiCa'en ~
    Hjælpe-Administrator
    jeg læser avisen hver uge den kommer ..
    og det er første gang jeg læser om de 2 hunde .
    så det er første advarelse i avisen .
    ved ikke om ejeren så har fået en privat advarelse . og de så ikke har gjort noget ved det så jagtejeren nu går til næste punkt ..

• #7   12. maj 2009 Amanda - Det er jo ejerns opgave at holde styr på sine hunde, ikke politiets opgave.

• #8   12. maj 2009 Amanda

Ikke alle hunde, bare dem hvor ejeren lader dem strejfe mere end en gang - hvilket vel er fair nok taget i betragtning hvor meget skade to løse hunde kan gøre på andre dyr (husdyr og vildt)

• #9   12. maj 2009 Taget fra mark og vejfredsloven:

Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.

• #10   12. maj 2009 de må godt gøre det, hvis de annoncere..

• #13   12. maj 2009 Man skyder sgu da ikke efter en hund.

Og sikke noget fis at skyde efter en hund fordi den er på ens grund det kan den sgu da ikke gøre for. nej altså hvor kan jeg blive sur over for sådanne mennesker.

• #14   12. maj 2009 Sandie Lie P nu forholder det sig sådan at man betaler for sin jagt, der er nok ikke mange som er interresseret i at få ødelagt sin jagt, på bekostning af en hundeejer, som ikke burde have hund...

• #15   12. maj 2009 Sandie Lie P:
    hvis du havde set og oplet hvor stor skade omstrejfende hunde kan gøre på vildt, så ville du nok have en anden mening.
    Jeg forstår godt, at omstrejfende hunde må skydes, hvis man ikke ved hvem der ejer dem og de gentagne gange er et problem.... Det er jo sådan at det ofte hænger sammen...))o:

• #16   12. maj 2009 Jeg syntes ikke det er fair overfor dyret...
    Det er finbt nok ejeren ikke fortjener hundene, men så må hundene jo fjernes og gives til en anden kærlig familie i stedet for at skyde dem, hov der går lige et barn uden forældre, vi smider lige en advarsel og så skyder vi barnet, ved godt det ikke kan sammenlignes men alligevel...

• #18   12. maj 2009 Metomoca'en- ja man kan tage sagen i egen hånd men ikke skyde hunden.

Hvis en hund stjæler og dræber vildt er det så ikke fordi den er sulten ?
    Det syntes jeg da ikka at den skal dø for.

• #19   12. maj 2009 det nu sådan det er , og hurra for det, vi synes ihvertfald ikke det fedt at få en hunde ind og skræmme rådyrene

• #21   12. maj 2009 Enig i at det er ejerens ansvar. Men at man ikke kan skyde ejer er det samme for mig som at man ikke kan skyde hunden.
    Hvorfor kan man ikke fange den med bur eller andet, det ser man da tit på animal planet i dyreprogrammerne. Så kan man finde ud af hvem der ejer den hvis man ikke ved det. eller indlevere den til de instanser der har men sådan noget at gøre.

• #22   12. maj 2009 Sandie< vil du stille dig ud hver gang med et bur og prøve at fange løse hunde?
    Jeg fårstår godt at folk er træt af strejfene hunde. Og syntes også det er fair.
    Her hvor jeg bor står der højt og tydeligt at hunde skal føres i snor fra marts til nov mener jeg. Og af en eller anden f...... grund tror folk ikke det er deres hund der skal have snor på for "vi har styr på den" Er de så heldige at få en bøde, hvis de bliver taget så er de heldige. Er de så uheldige at de render efter får el. råvildt, ja så må de få et skud hagl. Det er tilladt herovre hvis de render i en får flok.
    Det jeg ikke fatter det er sq de skide hunde ejer ikke fatter et skildt hvor der står " HUND I SNOR"

• #23   12. maj 2009 Sandie Lie P: Nej det er nødvendigvis ikke fordi de er sultne, at de dræber vildt. De hunde som skambider/dræber får, er jo heller ikke sultne, når ejerne lukker dem ind på en fold, eller de selv stryger ind. De gør det pga jagtdrift.

myr'n

• #24   12. maj 2009 Det er jo trist for hundene at deres ejer ikke kan tage ansvar.
    "HUND I SNOR" BETYDER HUND I SNOR uanset hvilken hund

• #25   12. maj 2009 Eeeeh mine hunde ville kun ikke jagte vildt og kravl fordi de var sultne. Om de så var stopmætte ville de gøre det. Så Sandie; Jeg tror desværre ikke man bare kan give sulten skylden desværre.

• #26   12. maj 2009 Sandie -nu er det sådan at vildtet oftest ikke dræbes men skambides (men det er måske i orden, når nu det ikke er hundens skyld?)

Jeg synes bestemt heller ikke vi skal gå og skyde hiandens hunde. På den anden side, skal hunde heller ikke være til fare for husdyr og vildt.
    Og selvom det er ejeren der alene bærer skylden hvis en hund gentagne gange strejfer, så er det alligevel hunden der udgør problemet.

Jeg synes det er fair nok -nu er det jo kun folk med jagttegn og våbentilladelse der må skyde en strejfende hund, og kun såfremt regler om annoncering og øvrige love omkring brug af våben overholdes (det er bl.a. regler omkring afstand til bebyggelse osv)
    At hunden bliver skudt lider den ikke af -den er jo død.
    At blive skambidt lider vildtet helt bestemt af.

• #27   13. maj 2009 ja i gamle dage der skød vi bare hunden uden at anoncer så gravet vi et hul og smed dem i men i dag gå det jo lidt pæner til nu få folk en chance for at holde styr på ders hunde og kan de ikke det så er det kun rimelig hunden bliver skudt

• #28   13. maj 2009 Jeg kan virkeligt ikke se problemet i at skyde hunde der gentagne gange strejfer rundt på ens jord, skambider vildt, tager høns, skambider husdyr eller er til gene for ejeren af den jord de er på!
    Vi ville gøre det - advarsel osv efter lovens regler - også en kugle hvis de blev ved med at komme.
    Løse hunde i et skovområde (jagtområde) som vores kan skade så utroligt meget, og de kan gøre utroligt meget skade på en nyfødt kalv på marken. Desuden ville jeg blive tosset hvis en af mine egne hunde kom til skade pga en strejfende hund der kom på vores ejendom.

Jeg er også overbevist om, at en ejer der ikke på en eller anden måde får styr på sin hund efter den første strejfetur, er en ligeglad hundeejer!
    Selvfølgelig kan der ske en smutter for os alle mht at hunden tager en smuttur, men jeg mener at man derefter bør tage sine forholdsregler.

• #29   13. maj 2009 Siger bare sølle hunde men idiotiske ejere- så hold dog hunden hjemme...
    Forstår godt jægeren hvis han gør alvor af truslen.

• #30   13. maj 2009 Når de såkaldte "fredelige hunde" kan finde på at angribe uden grund, hvad kan så en hund der strejfer så ikke finde på.. ???'

Synes at det er fint at der bliver gjordt opmærksom på det, og så er det fuldt lovligt.. at skyde hunden.

• #31   13. maj 2009 Jeg kan forstå at det er et meget stort problem med de løse hunde der hvor de fleste af jer bor. Så det er nok svært for mig at sætte mig ind i da jeg bor i byen.

Jeg tænker lídt på en her på HG hvis golden retriver som de havde købt på et internat og kun havde haft i 2 mdr stak af hjemme fra. De søgte med lys og lygte efter den. En dag fandt man dens halsbånd i et hønsehus og der blev ringet til ejer. De satte mad ud til den men den var en lidt sky hund så de kunne ikke fange den, den spiste om natten. Til sidst satte man et bur op og vupti hunden blev fanget.
    Den kom hjem igen efter at havde været på sightseen i 6 mdr over vinteren. Jeg tror da nok at ejer er glade for at få sin hun igen og at man ikke bare har skudt den.

• #32   13. maj 2009 Jeg tror også der var blevet gjort opmærksom på at man ikke var ligeglad hundeejer. De havde jo næsten fat i alle i byen.

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
    #33   13. maj 2009 Amanda * Nej til mundkurv - Ja til ansvar! *: Med det navn du har valgt, burde du så ikke mene det er ejernes ansvar at få fat på hundene, og ikke politiets??

• #34   13. maj 2009 Sandie -der er såmænd ikke store problemer med løse hunde her hvor jeg bor.
    Men en hund der render løs rundt på et område med meget vildt (eller på en bondemands marker med kreaturer e.l.) kan altså gøre meget skade.
    Den hund du omtaler blev jo ikke "vupti" lige fanget. Det tog som du skriver 6 mdr -hvor meget skade tror du en hund kan gøre på den tid?

Self er det optimale ikke at skyde hunden -ørste skridt må være at kontakte ejer, hvis man ved hvem denne er, og bede vedkommende holde hunden hjemme. Virker det ikke, og hvis hunden fortsat strejfer rundt og måske endda skader vildtet, så kan jeg godt forstå en jæger vælger at skyde hunden.

En anden situation er den mine forældre har været i i 2-3 ÅR med dees tidl nabo.
    Naboen havde 2 schæfere. De var meget sky, de jagtede ens bil når man kørte op af vejen, de sked i mine forældres indkørsel og gårdsplads, de fór efter ens hund hvis man gik forbi deres gård med den (de delte grusvej, så for at komme nogen steder SKULLE man forbi der hvor de boede).
    Hundene virkede truende. Om de reelt ville have gjort noget kan jeg jo ikke sige, men de kom med trusler hvis du råbte af dem for at sende dem hjem, eller hvis man havde hund med.
    Vi kunne ikke risikere at have vores hunde gående ude, for man vidste jo aldrig hvornår hundene IGEN kom op til os, og hvad de i så fald ville gøre ved vores hunde.
    Derudover havde vi gentagne gange set dem jage deres egne heste, så vi kunne ikke have vores gående på vores mark op til grusvejen, for det ville jo være til fare for vores heste.
    Naboen var gentagne gange kontaktet, jeg har kørt efter en af hundene ned til dem og bedt dem holde den hjemme, vi har ringet til dem osv.
    Først nu hvor de er flyttet, er der ikke dagligt besøg af deres hunde.
    -havde jeg haft jagttegn, kan jeg garantere at de hunden ikke var kommet levende hjem!

• #35   13. maj 2009 Nå ja -OG deres hunde har ganske ofte været inde i vores stald og rode skraldespand, striglekasser, foder sække osv ud over hele gulvet, hvis ikke stalddøren var lukket HELT i

Kommentér på:
Advarelse til ejer af 2 løse hunde..

Annonce