sår eller hotspot?? {{forumTopicSubject}}
hejsa allesammen
Min hund Ibber har for længe siden fået hovedet for tæt på en kat hvilket resulterede i et lille sår oppe i panden. Det helede egentlig fint nok, og vi tænkte ikke mere over det, indtil min kæreste lagde mærke til et nyt sår næsten samme sted...Det var ikke et åbent og væskende sår som et hotspot, men bare en klump indtørret blod, så vi troede bare han har været i en tjørnebusk eller lignende.. han er den type hund der ikke går så højt op i om han kommer til skade, han tromler bare afsted:o) Nå, men en morgen vi vågnede var såret altså blevet større, og det virkede til han havde kløet skorpen af om natten. Nu er det ca 1,5 cm, og virker vådt....Så bliver jeg jo selvfølgelig mere opmærksom, og kunne læse mig frem til at det måske kunne være hotspots....
Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen reningslinier for hvor hurtigt et sådan hotspot egentlig udvikler sig? ved at det kan gå lynhurtigt, men det har Ibbers ikke rigtig gjort de sidste 2 dage.. det har ligesom bare beholdt den samme størrelse...
Jeg kan ikke rigtig vurdere om det er et reelt og almindeligt sår som han simpelthen bare har kradset op, eller det er et hotspot?? det er selvfølgelig heller ikke nemt for jer at vide uden at se det, men hvor lang tid vil i give det til at hele af sig selv, inden han kommer til dyrlægen? Jeg holder selvfølgelig øje med størrelsen osv:o)
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.246
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 85 Svar: 418
ghita
Jeg tror ikke det er en byld, der har på intet tidspunkt været nogen byld at mærke hverken udaftil, eller indaf... Det sidder jo lige oppe i panden på ham, og der er jo ikke meget kød under, så hvis det havde været noget af den natur så ville vi kunne mærke det:o) Det ligner bare en hudafskrabning, men pelsen er væk, og såret virker vådt... derfor jeg overvejer risikoen for et hotspot:o)
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 196
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 130 Svar: 845
http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=24239
mvh
Heidi
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 38
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 5 Emner: 111 Svar: 856
sår eller hotspot??