{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

hotspot, hudirritation?? {{forumTopicSubject}}

Lokey har fået et eller andet på sin snude. Derfor vil jeg lige høre:

Jeg har læst at hotspot lugter, men hvordan lugter?
Lokeys sår/plamache lugter som frisk blod.

Hvor hurtigt udvikler hotspot sig?
Hans sår/plamache er siden igår aftes ikke vokset. Men er blevet helt rødt.

Klør hotspot?

For god ordens skyld vil jeg lige sige, at dyrlægen er kontaktet. Jeg renser med klorhexidin. Jeg holder øje med det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hotspot, hudirritation??
  • #1   8. sep 2012 Hotspot lugter af........ Hmmm...... en lidt skarp lugt af våd/gammel hund, hvis man kan sige sådan?

Et par af mine goldens havde hotspot og ofte kunne jeg lugte det før jeg kunne se det og så var det bare med at finde stedet, få klippet al pelsen væk (havde en klippemaskine til det samme formål) og få behandlet. HVIS jeg nåede at tage det i tide, kunne jeg nøjes med lidt smertestillende og rense det og smøre med zinksalve. Hvis jeg IKKE nåede det i tide, var det penicillin.

Det klør ofte og kan være ekstremt smertefuldt. Det kan udvikle sig i løbet af meget få timer. Så det er meget ofte et spørgsmål om at reagere hurtigt, så det ikke når at blive så slemt.

• #2   8. sep 2012 Jeg har oprettet et album. Kan du se om det ligner hotspot?

• #3   8. sep 2012 Nej, det ligner ikke umiddelbart. Men hold GODT øje med det og begynder det at brede sig, så er det afgang smiley

• #4   8. sep 2012 Tak for svar smiley
    Holder godt øje med ham Og hans temperatur er blevet taget et par gange - han er rimelig træt af mig smiley

• #5   8. sep 2012 Hvorfor tager du hans temperatur?

• #7   8. sep 2012 Mette: Det er faktisk et godt spørgsmål, hvorfor jeg tager temp. Men for at sikre mig der ikke er en infektion. Men kan godt se det nok ikke lige er nødvendigt smiley

Birgitta: Lokey er 3 år og har aldrig haft hudproblemer, hotspot eller lign. Dog sætter han snuden i alt.... puha ja, forfærdelige billeder smiley

Dyrlægen tror det er et insektstik. Hun synes jeg skal se tiden an.

• #8   8. sep 2012 En af mine mops fik et hotspot,,om aftenen havde han det her lille sår i nakken rundt og lidt gulligt
    Da jeg stod op næste morgen var det blevet så stort og han havde bare ondt,,,,man skal passe vildt meegt på for man kan ikke forstille sig hvor hurtigt det vokser

Han Kom til dyrlæge fik en shampoo,,en savle og pencilin,,han var faktisk ret dårlig og kastede op et par gange den dag,,,men vi fik has på det og jeg tager aldrig et lille sår for let mere...

• #9   8. sep 2012 Tak for alle input. Det er endnu ikke vokset. Men jeg holder godt øje med det. Han er som han plejer, spiser og drikker. Men det er mig en gåde, hvad det er på hans snude. Skal til dyrlægen mandag morgen med ham mandag morgen. Vil gerne have lidt ekspert viden på sagen smiley

• #11   10. sep 2012 Dyrlægen tror det er et hvepsestik. Han har kløet, fået lavet hul og der er kommet lidt betændelse som udviklet sig stille og roligt. Så han får binyrebarkhormon og smøres med fucidin salve. Han blev podet for at se om det er noget mere hårdføre bakterier - som kræver anden behandling. Det får jeg svar på imorgen.

Kommentér på:
hotspot, hudirritation??

Annonce