1.323 visninger
|
Oprettet:
hotspot, hudirritation?? {{forumTopicSubject}}
Lokey har fået et eller andet på sin snude. Derfor vil jeg lige høre:
Jeg har læst at hotspot lugter, men hvordan lugter?
Lokeys sår/plamache lugter som frisk blod.
Hvor hurtigt udvikler hotspot sig?
Hans sår/plamache er siden igår aftes ikke vokset. Men er blevet helt rødt.
Klør hotspot?
For god ordens skyld vil jeg lige sige, at dyrlægen er kontaktet. Jeg renser med klorhexidin. Jeg holder øje med det.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Et par af mine goldens havde hotspot og ofte kunne jeg lugte det før jeg kunne se det og så var det bare med at finde stedet, få klippet al pelsen væk (havde en klippemaskine til det samme formål) og få behandlet. HVIS jeg nåede at tage det i tide, kunne jeg nøjes med lidt smertestillende og rense det og smøre med zinksalve. Hvis jeg IKKE nåede det i tide, var det penicillin.
Det klør ofte og kan være ekstremt smertefuldt. Det kan udvikle sig i løbet af meget få timer. Så det er meget ofte et spørgsmål om at reagere hurtigt, så det ikke når at blive så slemt.
jun 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 343
maj 2007
jun 2005
Holder godt øje med ham Og hans temperatur er blevet taget et par gange - han er rimelig træt af mig
maj 2007
jun 2005
Birgitta: Lokey er 3 år og har aldrig haft hudproblemer, hotspot eller lign. Dog sætter han snuden i alt.... puha ja, forfærdelige billeder
Dyrlægen tror det er et insektstik. Hun synes jeg skal se tiden an.
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
Da jeg stod op næste morgen var det blevet så stort og han havde bare ondt,,,,man skal passe vildt meegt på for man kan ikke forstille sig hvor hurtigt det vokser
Han Kom til dyrlæge fik en shampoo,,en savle og pencilin,,han var faktisk ret dårlig og kastede op et par gange den dag,,,men vi fik has på det og jeg tager aldrig et lille sår for let mere...
jun 2005
jun 2005
hotspot, hudirritation??