950 visninger
|
Oprettet:
Øv, ka ik få ham med på ferie {{forumTopicSubject}}
Har lige snakket med dyrelægen og jeg vidste så ikke at man skal i gang med vaccination et ½ år før man skal på ferie i Norge eller Sverige for at få hunden med på ferie....IIIIIH, hvor irriterende. Havde heller ikke en chance for har kun haft ham i en måned. #¤%&/(/!!!!
Kan det passe? Er der virkelig ikke andet at gøre? Nogen der ved hvorfor det tager så lang tid til de to lande og meget mindre til syden?
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Vi har nemli pas til begge vores, men de gælder også kun sydover og jeg mener det er derfor.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.437
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Skal du have en hund med til Sverige og Norge, skal den først rabies-vaccineres med en måneds mellemrum. Derefter minimum 120 dage efter sidste vaccination, skal der tages en rabies-blodprøve for at se om vaccinationen har været god nok. Er vaccinationen ikke god nok, er det forfra.
Men er den god nok, så kan du tage hunden med til de to lande, men alligevel ikke før du har været forbi dyrlægen max 10 dage før indrejse for at få til Sverige - en sveriges-attest samt ormekur til hunden.
Nu må du så godt rejse til Sverige og Norge.
Til andre lande i europa, er det vist nok med en rabies-vaccination 21-30 dage før indrejse.
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Men der er andre regler hvis du skal i gennem Sverige for at komme til Bornholm.
Jeg viste godt at Sverige har disse regler og det har for i øverigt England også men jeg viste ikke at Norge også havde dem.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
... vilde dyr med rævebændelorm osv. kan derimod frit rejse ind i sverige og norge via den finske grænse.
Så man kan jo godt gætte på om det de vesteuropæiske kæledyr eller de østeuropæiske vilde dyr der er den største fare
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 538
Øv, ka ik få ham med på ferie