{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Øv, ka ik få ham med på ferie {{forumTopicSubject}}

Har lige snakket med dyrelægen og jeg vidste så ikke at man skal i gang med vaccination et ½ år før man skal på ferie i Norge eller Sverige for at få hunden med på ferie....IIIIIH, hvor irriterende. Havde heller ikke en chance for har kun haft ham i en måned. #¤%&/(/!!!!
Kan det passe? Er der virkelig ikke andet at gøre? Nogen der ved hvorfor det tager så lang tid til de to lande og meget mindre til syden?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv, ka ik få ham med på ferie
  • #1   11. maj 2009 Størrer krav til rabies vaccine mener jeg.
    Vi har nemli pas til begge vores, men de gælder også kun sydover og jeg mener det er derfor.

• #2   11. maj 2009 Jeps - det er desværre rigtigt. De skal have rabiesvaccination, og så skal de have taget blodprøve for antistoffer - og så vidt jeg husker, kan den prøve først tages 120 dage efter vaccinationen (og så skal der jo lige være tid til at analysere prøven også *S*)

• #3   11. maj 2009 Jeps, dyrlægen har desværre ret.
    Skal du have en hund med til Sverige og Norge, skal den først rabies-vaccineres med en måneds mellemrum. Derefter minimum 120 dage efter sidste vaccination, skal der tages en rabies-blodprøve for at se om vaccinationen har været god nok. Er vaccinationen ikke god nok, er det forfra.
    Men er den god nok, så kan du tage hunden med til de to lande, men alligevel ikke før du har været forbi dyrlægen max 10 dage før indrejse for at få til Sverige - en sveriges-attest samt ormekur til hunden.
    Nu må du så godt rejse til Sverige og Norge.

Til andre lande i europa, er det vist nok med en rabies-vaccination 21-30 dage før indrejse.

• #4   11. maj 2009 Fordi din hund skal ha en rabis vaccine, og der skal tages en antistof test 120 dage efter vaccinen er givet.

• #5   11. maj 2009 Yes 120 dage.
    Men der er andre regler hvis du skal i gennem Sverige for at komme til Bornholm.

Jeg viste godt at Sverige har disse regler og det har for i øverigt England også men jeg viste ikke at Norge også havde dem.

• #6   11. maj 2009 og når man så har fået godkendt blodprøven .... der er nogle hunde hvor der ikke dannes nok antistoffer første gang (eller anden eller trede osv) ,så skal man højst 10 dage (så vidt jeg husker) før indrejse i sverige/ norge til dyrlæge og hunden skal have en ormekur imod rævebændelorm og det skal der også stemples for i passet. Hvis man rejser tit til sverige kan man få en 4 ugers attest så får man en attest på ormekuren der gælder 4 uger og efter de 4 uger får hunden så endnu en ormekur + et stempel i passet. Hunde der rejser meget kan komme igennem mange ormekure.

... vilde dyr med rævebændelorm osv. kan derimod frit rejse ind i sverige og norge via den finske grænse.
    Så man kan jo godt gætte på om det de vesteuropæiske kæledyr eller de østeuropæiske vilde dyr der er den største fare smiley

• #7   11. maj 2009 skulle også til norge i sommers. ringede derfor til dyrlægen. men ringede desværre 1 måned for sent. total ærgeligt. så vovsen må desværre ikke komme med..

Kommentér på:
Øv, ka ik få ham med på ferie

Annonce