{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Mishandlet.. Søger lidt "foder" hjælp {{forumTopicSubject}}

Kort fortalt:=

Min kammerat har gennem stykke tid bemærket et par (Narko junkier/altså sådan rigtig junkier der stikker sig osv) have en meget udsultet grand danois på omkirng de 12-14 uger... De sidste 5 dage har den stået i haven døgnet ud uden mad og drikke og det var dråben over det hele...
JEGF HAR SELV HAFT GRAND DANOIS I FLERE ÅR OG HAR DET STADIG, så de 2 narkomaner fik at vide på en pæn måde om de ikke syntes han trængte til at bedre hjem, da jeg så vil ta ham til mig og opfostre ham og få en god hund ud af det, de går så med til det da de godt kan se den er gal og tydelig er påvirket af heroin 24/7 til at passe en hund... Det bliver vi enige om så og jeg har nu fået ham hjem.... Det skal siges jeg har haft GD de sidste 5 år (Dog døde en af mine hunde sidste år og derfor så jeg dette som en fantastisk måde til at gi denne GD et godt liv, den gamle jeg havde der var død var også en jeg "adopteret"...) og kender til racen, dens opvækst, sind osv så det ikke det jeg mangler hjælp til...

Jeg tager til dyrlæge i morgen og får lavet alm sundhedstjek, chip osv hvis han er som han skal være og håber vi kan rede ham sådan, han er MEGET tynd, men har lige været i haven med min GD jeg har i forvejen og han lovre med halen, leger med hende og gør i leg, så det er tydeligt at hans sind ikke er blevet påvirket af det allerede og at han har overskud til at få det godt (Heldig han blev fundet nu og ikke var blevet helt ødelagt af det)

Min hjælp står på at, han er jo meget tynd så vil ikkk slå hans mave i stykker med at over fodre ham, men self skal han tage på så han stadig skal holde til det... Snakker vi ikke bare mindre portioner af gangen og så med noget evt madolie over og så holde øje med vægten?

Sidder med en indre ro nu af dejlig samvittighed over at kunne hjælpe dette dyr, ligesom jeg gjorde med min afdøde GD, han var dog mishandlet i 2 år og lige så tynd, og ham fikl jeg den BEDSTE og meste kærlige hund ud af... Og til narkomanerne der har kunne lade stå den i deres have i 5 dage uden mad og drikke, undskyld mig, men fuck jer og få noget hjælp eller I burde lide samme skæbne, intet til overs for dem...

Men alt i alt, hvor er det fedt at kunne hjælpe denne hund, og dejlligt at jeg kunne overbevise dem over de ikke burde ha dyr når de junker den hele dagen...

Min lille historie herfra, og fortsat god weekend...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mishandlet.. Søger lidt "foder" hjælp
  • #1   10. maj 2009 Ja ellers skal jeg nok give dem en lærestreg...

  • #2   10. maj 2009 ja jeg ville sige, små portioner mange gange daglig, evt noget der er opblødt i vand så det ikke vokser så meget nede i den lille mave

  • #4   10. maj 2009 rigtig godt og høre du har taget den til dig....

  • #5   10. maj 2009 Jeg tager hatten af for at du har taget kontakt til dem og spurgt om du måtte få hunden - men jeg tager altså også hatten af for at de selv kunne se at der var et problem, i det fleste tilfælde ville folk jo blive sure over sådan noget smiley

    Jeg ville også give ham mindre portioner flere gange - og så følge dyrlægens vedledning selvfølgelig smiley

    held og lykke med det.


  • #6   10. maj 2009 Dejligt I fandt en løsning til fordel for hunden.

    Ang. fodring synes jeg du skal gøre hvad du ville gøre med enhver anden GD på den alder.
    Brug et fornuftigt sammensat foder men et højt kalorieindhold, men med begrænset protein.
    F.eks. voksenfoder til Schæfer eller Boxer fra Royal Canin.
    Når han bliver et års tid kan du skifte til GD-foderet som også kommer fra RC.

    Det er altid en god ide at hælde lidt god olie over foderet, men pas på du ikke giver ham tynd mave. Nogle let optagelige kulhydrater får du nemt gennem grød, ris og hvidt brød. Det kan du enten tilsætte hans mad eller give i løbet af dagen.

    Jeg ville fodre 3-4 gange dagligt, pyt med vægten, det vigtige er at du kan mærke han bliver mindre kantet med tiden. Tilsæt forøvrigt nogle c-vitaminer i hans mad. Bare dem der hedder stærk syreneutral 500 mg, som købes i supermarkeder. 5 om dagen.


  • #11   10. maj 2009 Er den lille dehydreret? Hvis den er det så skal den have nået vådkost til puppy large breed.
    Jeg har passet en udsultet amstaff hvalp, der blev stjålet ude fra Amager.
    Hun var et lille skelet. Og meget dehydreret. Jeg gav hende lidt mad hver anden time (også om natten), da tilstanden var meget kritisk.
    Da hun fik lidt sul på kroppen, fik hun ormekur og blev langsomt sat over til tørkost.
    Jeg ville holde øje med vægten i staren, så du er sikker på at det går den rigtige vej.
    Hvordan ser farven ud på tandkødet, ser det normalt ud?


  • #12   10. maj 2009 Giv den vand, og evt. lidt tun i olie eller andet lækkert, vådt og småt..

    Og spørg derefter din dyrlæge i morgen. Få ham til at give dig en grundig vejledning i hvordan du nemmest får hunden overgået til ordentlig mad, uden at den får et chok.

    Og så synes jeg det er rigtig flot af dig! Dels at du hjælper en hund og tager den til dig, men også at du gør det på en pæn måde. Det er selvfølgelig ikke okay at have en hund uden at passe den, men du må snakke godt for dig, siden I har kunnet løse det så flot og diplomatisk..
    Især da de jo er syge, og måske ikke rigtig har evnen til at vurdere hvad der er rigtigt og forkert..

    Held og lykke med det lille kræ! :-9


  • #13   10. maj 2009 Flot gjort af dig, nu kan de 2 vel ikke finde på at forlange ham tilbage igen på et senerer tidspunkt.....

  • #14   11. maj 2009 Hey alle... Tak for gode svar...
    Jeg tager til dyrlæge med ham her senere i dag og får ham vaccineret, chippet osv for det går jeg bestemt ikke udfra at de har fået gjord...

    Han er på ingen måde dehydreret, hans tandkød ser fint ud og hans afføring ser faktisk også "flot" ud hvis man kan sige sådan om det... haha...
    Han har overskud til at lege med vores GD på 4 år, ja han springer faktisk op og begynder at gø og hoppe fra side til side af hende selvom hun er kæmpe, så overskud det har han smiley

    Han har taget 200g på i nat siden i går...


  • #15   11. maj 2009 Hvor er det flot gjort af dig, det er så dejligt at der er nogle der bare trumfer igennem smiley

Kommentér på:
Mishandlet.. Søger lidt "foder" hjælp

Annonce