{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Stor og lille hund sammen {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Vi har i forvejen en dejlig golden/lab dreng på 1 år, og har overvejet at få endnu en hund.
Da vi ikke har overdrevet meget plads, vil vi helst have en lille hund, da to på Basses størrelse ville have for lidt plads. Jeg har forelsket mig i papillon racen, og derfor vil jeg høre, om sådan en lille størrelse, vil kunne sammen med min Basse dreng smiley
Basse er god med alle hunde, og han elsker selvskab. Han har aldrig opført sig agressivt overfor nogen, hverken dyr eller mennesker. Hans bedste venner er kattene smiley

Hvordan tror I det ville gå? smiley Vi prioriterer alle vore dyr meget højt, og vi bruger meget tid på at motionere Basse, går lange ture, og tager tit til stranden eller i skoven, hvilket han elsker smiley

Mht. økonomi, vil jeg høre jer, om det er meget dyrere med to hunde, end det er med en? Selvfølgelig skal begge hunde passes med dyrlæge, men nu tænker jeg mere i det daglige smiley

Kom gerne med alle jeres erfaringer mht. stor+lille hund sammen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor og lille hund sammen
  • #1   27. apr 2009 Vores den mindste er på 13 kg og den største er på 35 kg. Det har aldrig givet nogle problemer. 2 hunde koster ca. det dobbelte af 1 hund. Godt nok spiser en lille hund ikke så meget, men deres halsbånd, træning, dyrlæge mv. koster jo det samme smiley

• #2   27. apr 2009 min den store er på 42 kg og den lille på 3 kg

• #3   27. apr 2009 er den store rolig og knap så vild vil det gå fint .
    man fraråder store hunde der er vilde eller meget legesyge går sammen med små hunde ..ik fordi de er aggrasive men fordi de i leg smider sig på hinanden hopper op på hinanden og lægger poterne på hinanden ..og tit skader det de små hunde pga den stores vægt og krafter ....så bare den store er en rolig hund går det

• #4   27. apr 2009 det kan man sagtens, men man skal tænke sig godt om....

• #5   27. apr 2009 Basse er en lille vildbasse, det kan jeg ikke komme udenom smiley Men han leger med kattene, hvor han er meget forsigtig, og har før leget med små hunde helt ned til chihuahua størrelse, hvilket er gået fint.
    Han vejer omkring 30 kg. nu, og forventes at vokse en smule endnu.

Men i bund og grund, så ville I mene at det godt ville kunne gå, eller hvordan? smiley

• #6   27. apr 2009 man skal bare huske hvilken rolle den store hund kommer til at få, men ja.. som udgangspunkt

• #7   27. apr 2009 * Amicus fidelis protectio fortis *
    Når du siger hvilken rolle han får, hvad mener du så? smiley

• #8   27. apr 2009 Vores Disen er et lille fnug på små 5 kg. og hendes bedste legekammerat er en STOOOR godmodig Golden. De jagter hinanden i parken og når de tumler foregår det ved, at den store lægger sig ned og Disen tramper rundt ovenpå den. Det afhænger selvfølgelig af temperamentet hos hunden, men hvis den endda kan lege forsigtigt med katte, ville jeg ikke være bekymret.

• #9   27. apr 2009 Hov, kan se at Basse ikke er ret gammel. Så ville jeg nok ikke turde satse på, at han kan være forsigtig nok overfor en lille hund. Man kan ikke forvente eller forlange at en stor hvalp/unghund forstå at den skal tage hensyn. Nogle af dem kan godt - men det er absolut ikke alle.

• #10   27. apr 2009 Jeg ville bare vente til den store er mere moden og knap så voldsom i sin leg.

• #11   27. apr 2009 Det kan garanteret godt lade sig gøre, men jeg ville vente til jeres nuværende hund er minumum to år gammel, så han er voksen. Ellers ville jeg ikke tro at han kan være forsigtig nok, ligesom Karina skriver.

• #13   27. apr 2009 jeg har en lille på 4 kg som er ældst, og en på 28 kg. Og de er så glade for hinanden. sover sammen, spiser sammen og leger sammen. det er det bedste jeg har gjort var at købe en hund mere..

• #14   27. apr 2009 Det kan sagtens lade sig gøre, og en golden er jo som regel meget godmodig. Men som andre skriver, vil jeg også råde jer til at at vente mid at få den nye indtil den store er voksen og faldet mere til ro. Så tror jeg til gengæld også de vil kunne få meget glæde af hinanden.

• #15   28. apr 2009 Så tror jeg at vi venter lidt endnu, ville jo nødig skade den lille ny smiley
    Jeg tror vi overvejer frem til efteråret, også ser vi på det igen.
    Tak for jeres svar smiley

• #16   28. apr 2009 Det lyder rigtig fornuftigt at I vil vente med hund nr.2 (uanset dens størrelse) af den grund at Jeres nuværende stadig mangler at komme igennem lømmelperioderne.

Når man har en voksen, stabil, velopdragen hund, er det meget lettere at lære den nye det samme, frem for at den nye skal lære den 'gamles' unoder *ss*

Mht okonomien, så er der jo dobbelt op på dyrlæge, forsikring, træning og foder, men heldigvis også dobbelte glæder smiley

Held og lykke når den tid kommer smiley

• #17   28. apr 2009 jeg har haft min pomeranian gående sammen med en pitbull tæve på 1½ år før i tiden.

det gik rigtig godt. de første par gange de så hinanden fik pitbill'en mundkurv på. da den knurrede af den lille og den lille knurrede tilbage.

efter et par gange blev de faktisk bedste venner, legede sammen, puttede sammen osv. de var SÅ glade for hinanden.

Kommentér på:
Stor og lille hund sammen

Annonce