{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Træls aften gåtur ! {{forumTopicSubject}}

Var lige ude og gå aftentur med Oompa, hvor der så ligepludselig flyver to dansk-svensk gårdhunde ud af en opgang i en flexi line - den ene flyver lige i hovedet på Oompa - damen kommer så et par sekunder efter - og da hun ser Oompa, blir hun da helt panisk, og hiver hunden til sig - ikke så meget som et undskyld, hun skulle jo skynde sig i sikkerhed for den "stygge kamphund" - Som i øvrigt hoppede en halv meter op i luften, fordi hun blev så forskrækket !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træls aften gåtur !
  • #1   25. apr 2009 Det var da træls.Ved godt det ikke er skægt, men sådan er det desværre blevet ofte.

Vil godt sende nogle positive vibes herfra, da jeg har haft en supa dupa aften luftetur:-)

• #2   25. apr 2009 Fanden tage de flexliner, når de bliver brugt som her!! Kan godt forstå, at du og hunden blev forskrækkede. Ville ønske, at folk tænkte sig lidt mere om... Og så kan man da som det mindste give en undskyldning, synes jeg..

• #3   25. apr 2009 Jeg hader også flexliner, med mindre de KUN bliver brugt ude på åbne arealer, hvor vi andre også kan tillade os at lade hundene løbe fri (fordi vi kalder dem ind, hvis der kommer nogen)

• #4   25. apr 2009 Jeg er også en af dem som ikke er stor fan af flexline... Men når min tæve er i løb er jeg nødsag til det. Da man har ingen rettigheder hvis der skulle ske en paring og hunden ikke er iført snor. Men syns bare hun skal ha lov til lidt frihed, men men men min tæve kan ikke rigtig finde ud af at gå i den... hun går lige ved siden af mig. Du er altså "fri".... Hun er sku da ikke dum. Hvor mange mennesker kan prale af at deres hund ikke trækker i en flexline???

Jeg kan fandme godt forstå du er træt af sådan en situation... Hvordan reagerede din hund? Var den okay med at 2 hunde fløj i hoved på den. Det er da de færeste der vil det.

I (med muskelhunde) har det ikke sjovt fortiden, i bliver noget jagtet og skåret over en kam.

• #5   25. apr 2009 har prøvet det samme med min amerikanske bulldog han. han stod bundet fast på sådan en hundekrog, hvor jeg stod ved siden af (forlader ham aldrig, hvis jeg ikke kan se ham) pludselig ser jeg pudsigt nok også en dansk svensk gårdhund komme løbende i flexline med blottede tænder og den gør som en sindsyg, så råber jeg pænt til damen om hun ikke er sød at trække sin hund til sig, da den ser meget truende ud.. hun reagerer ikke, i det næste øjeblik sidder den i halsen på min han, og jeg står og hiver hans snor op, fordi jeg bliver panisk og ikke vil give ham mulighed for at forsvare sig.

lyder måske lidt mærkeligt men nåede bare at tænke gør han den noget vil han få skylden lige meget hvad. så jeg hev op i halsbåndet så han intet kunne gøre. fik så hundne væk. og damen sagde heller ikke undskyld. hun sagde bare hov linen var for lang.

var simpelthen så chokeret at jeg intet sagde.. og så stod jeg med en hund som var ligeså chokeret og med et sår i halsen.,

• #6   25. apr 2009 Chico blev opereret i bagbenet d.1/7-2008 og fik sat en nyt korsbånd ind i knæet. det betød selvfølgelig at han ikke kunne støtte på benet de første par dage. en uge efter operationen var vi nede på den obligatoriske og usansynligt korte tur grundet hans behov for ro i benet. på vejen hjem lige foran vores opgang kommer der så 2 blandinger af muskelhundetypen farende lige i fjæset på chico! ingen af dem havde snor på og ejeren var langt væk. chico lagde sig nederst og tog imod imens jeg stod og tævede løs på de 2 andre hunde. da ejeren kom skulle han lige til at flippe ud på mig fordi jeg forsvarede min hund...

Han var slet ikke forsikret den skovl!

• #7   25. apr 2009 Forleden dag vi var ude og gå gik der en dame med en lille uldtot på samme side af vejen. hun går så over på den anden side af vejen og ind i ind en indkørsel (gemmer sig nærmest)og tager hunden op og en kan der stod der inde ved.
    Grinede lidt da jeg kom i tanke om det nok var vores FARLIGE muskel kamphund, hun var bange for..

Du ik den eneste hvis hunde folk er "bange for"

• #8   25. apr 2009 lige for at komme med en kommentar ang flexliner..... så er det en stopknap på, som kan trykkes ind så snoren ikke blir længere, måske ikke alle der har fundet ud af det ggg (ironi forkommer) bruger selv en på 5 meter til gravhunden hele foråret og sommeren, og kommer der en anden hund, ja så stopper jeg linen....

• #9   26. apr 2009 Mathilde G : Hun blev bare skide forskrækket, og hoppede til siden, og så skyndte vi oss og gå !

Kan nu meget godt li vores flexi line, men den er ikke så meget ved andre steder end på åbne arealer, for ved vejen og når der er mennesker, skal jeg jo hele tiden trække hende til mig ! Men ellers synes jeg den er vældig fin - lige bortset fra at oompa ikke helt forstår at snoren stopper på et tidspunkt ! =)

Kommentér på:
Træls aften gåtur !

Annonce