31. maj 2005 Følger: 46 Følgere: 46 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 729
Kære muskelhunde ejere... {{forumTopicSubject}}
Jeg er blot nysgerrig omkring hvor mange af jer som ejer hunde af denne type, der hverken er kastreret eller steriliseret om de kan med andre hunde?
Hvor mange af jeres hunde har aldrig vist aggression over for andre hunde?
Og til sidst om i kan sige hundrede procent ærligt at i aldrig er nervøse for at jeres hunde kunne finde på at angribe en anden hund?
Dette er ikke nogen sur tråd, jeg kender bare kun muskelhunde der desværre på et eller andet tidspunkt i sit liv har overfaldet en anden hund, de har alle været gode familiehunde ingen problemer der.
Men jeg søger bare viden omkring om der findes hunde af disse racer der går et helt liv igennem uden at udvise aggression overfor andre hunde?
Jeg håber der er nogle der tør stå frem med deres erfaringer/historier hvad enten det er en solstråle historie eller tragedie:o)
På forhånd tak.
Mvh. Mia.
maj 2005
Følger: 46 Følgere: 46 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 729
maj 2005
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
maj 2005
maj 2005
maj 2005
maj 2005
mar 2006
Følger: 76 Følgere: 73 Hunde: 13 Emner: 304 Svar: 1.922
Jeg er aldrig nervøs for om de angriber en anden hund, for hvis de ikke bryder sig om den anden, viser de det meget tydeligt og så fjerner vi dem bare fra hinanden.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.476
Og når jeg er ude og gå tur med hende , går jeg altid uden om folk . Er dog MEGET træt af at jeg dagligt eller min kæreste dagligt møder folk som IKKE har deres hund i snor . For jeg ved hvem der kommer til og hænge på skylden .. Det bliver mig fordi Zia er en farlig kamphund...
Men ellers er hun en dejlig hund , som elsker alle mennesker ..
Håber svaret kunne bruges .. Hun er ikke stealliseret , endnu ..
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
både hanhund og tæve kan med alle hunde...
hanhunden har blever angrebet mange ganger af små hunder , men gør ikke modstand , prøver at komme væk og komme til mig så jeg kan redde ham... han har blevet angrebet av 2 store hunder og da forsvared ham sig.. han er ikke kastriert , kan med børn og voksne...
tæven er lige blevet kastriert , hun kan med alle hunde , men nogen kan hun voffe af til hun får hilst så er alt ok. hun er blevet litt usikker efter hanhunden blev angrebet af de små hunde , elsker at kaste bold med børn !
maj 2005
K&B: Jeg er også af den mening at det også har noget med alt den dårlige avl at gøre. Jeg er til den internationale hundeudstilling hvert år og har nu været det 4 år i træk. Jeg har aldrig ved disse udstillinger set hunde hverken af muskelracerne eller andre racer angribe eller udvise aggression overfor de andre hunde. Hverken i ringen eller ude i hallerne. Om dette blot er mig der har været "heldig" eller det hænger sammen med god avl at gøre, det ved jeg ikke:o)
maj 2005
maj 2005
maj 2005
Jeg er ked af at have startet denne tråd og så bare stikke af fra den, men jeg har en lille pige på 5 måneder der er ved at være sulten;o)
Jeg takker alle for en god tråd med en god tone barg. Det er dejligt når man kan snakke sammen om dette på en god måde;o)
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
Ivan 7 år, kan ikke med andre hanhunde og det viser han meget tydeligt knurrer, gør og rejser børster. Tæver ingen problem. Jeg er ikke bange for at han skal overfalde andre hanhunde, for vi har ham altid i snor uden for haven.
Kajsa 2,5 år, kan med alle hunde, men vil gerne bestemme og er dominerende.
Chili 1,5 år, kan med alle hunde kan dog være lidt trykket overfor helt store hunde, indtil hun lærer dem at kende, hendes bedste ven er en Dogo som hun tromler hehe.
Iøvrigt vil jeg sige at dette vist er ganske normal adfærd for hunde, helt generelt.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
De leger ikke med eget køn,når de er blevet kønsmodne..
Jo inden for egen flok..
De træner mellem andre osv.. men fri leg.. Nej..
Da jeg har flere hunde sammen og udvalgte legevenner,til mine ser jeg ingen grund til at løbe chancen.. For hvad nu,hvis det går galt ?
Ingen af mine har til dato,overfaldet eller tygget i andre hunde eller mennesker.. Kunne de finde på det..
Ja det kunne de nok,hvis provokationen var til det..
Har prøvet at hunde,der kommer stormende oppe hovedet på dem.. men der styrer jeg.. Udfald og at puste sig op,er bare ikke tilladt !
Skal ikk garantere hvis de er uden mig,at de ikke tar invitationen til bal..
Derfor søger jeg for at de ikke er uden mig og de er i snor,når der kommer andre hunde.. Minus til træning..
Jeg har ikke et problem med at mine ikke kan,blive sluppet med andre hunde i en stor pærevælling.. Dette ville aldrig ske,uanset race,for min hunds vedkommende alligevel
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 580
jeg har en dejlig amstaff , på 3 år som desværre er blevet overfaldet 5 gange af andre" muskelhunde" , men gudskelov kan hun stadigvæk med alle , og hun siger også fra hvis hun ikke gider dem , ved at vende hovedet væk eller gå, Hun er stealliseret , og jeg stoler fuld ud på hende , hun går fri når vi er ude at gå og hun er ikke en der farer hen til andre hunde , for at hilse , kun dem hun kender og alligevel stopper hun op vender sig om og ser på mig ( lige som for at spørge " er det okay jeg løber mor" ) , hun er dog bange for storer hunde , hun elsker børn og katte ...verdens dejligste hund
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 188
Det der så nok adskiller 'alle hunde' fra de hunde du hér er interesseret i at høre om, er at kontroversen/konflikten ekskalerer i større grad end hos 'andre hunde'..hvis du forstår.
Det glæder mig i øvrigt du forstår og udstiller forskellen på arts/køns aggression..og på generel aggression.
Angående dine spørgsmål :
Min personlige erfaring går udelukkende amerikanske bulldogs..jeg kender/har kendt en del andre hunde af forskellige racer..men kan kun som ejer udtale mig om den amerikanske bulldog.
Jeg fik min første AB i 93´..en tæve..som kunne omgås med langt de fleste hunde.Hun kunne dog komme 'i klammeri' med enkelte dominerende tæver..intet alvorligt..men dog slemt nok til at vi som ejere måtte stoppe det.
I 97´fik jeg en AB mere..en han..der sammen med min tæve kom fint ud af det med langt de fleste hunde.De var ofte sammen med mange hunde i større legende flokke uden problemer.
Da min han blev 10 måneder..ændrede han sig dog markant, og ville på ingen måde acceptere andre hanhunde..dominante eller ej..så det satte ligesom en stopper for 'de store legende flokke'
Fra den alder og frem til hans død i foråret 08´, var han ALTID i snor,medmindre jeg var på et 100% sikkert indhegnet område.
De 2 hunde sammen kunne desuden 'rotte sig sammen' mod hunde de hver for sig kunne omgås med.
Så der var nok at se til..og ansvar der skulle holdes
Min tæve blev 9..min han næsten 11..og sidste august fik jeg det nyeste skud på stammen..min nye tæve maya.
Hun er nu 9½ måned og netop i hendes første løbetid.
Jeg er indtil videre meget tilfreds med hendes sind og temprement..hun leger, og indordner sig, fint med alle de hunde vi dagligt møder..tæver som hanner.
Jeg er dog klar over og opmærksom på..at der er himmelvid forskel på en 9-10 måneders hvalp..og en voksen hund.
Jeg har dog kendt mange hunde af 'kamphunde racer'..der hele livet har levet problemfrit med andre hunde..og mit ønske er da min nye tæve bliver omgængelig og accepterende overfor andre tæver når hun vokser til.
Skulle det ikke være tilfældet tager jeg,som altid,mit ansvar og holder hende i snor ligesom med min hanhund.
Hvorfor vælger du igen en AB når du de sidste +16 år har oplevet både gode, men osse mindre gode sider af dem.??.vil nogen sikkert spørge..
Det svar er for mig nemt: fordi det i mine øjne er den bedste allround hund man kan ønske sig..hvis man ved hvad man har med at gøre,og er sit ansvar voksent.
Den bedste familie hund man kan ønske sig..intet mindre.
Den sidste sætning vil uden tvivl provokere nogen..det kan jeg ikke fortænke dem i ..jeg ved blot hvad de sidste 16 har lært mig.
Håber mine svar kunne bruges.
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.356
hun er aldrig løs og har derfor ik haft chancen for at angribe, hun kan med meget få tæver hun hark endt siden hvalpetiden, hanner vil hun dominere, nogen finder sig i det andre ik. emma går forbi alle hunde uden nogen form for intra i dem, hun kan logre med halen men ellers intet. hun beskytter mig hvis hun skal hilse på andr hunde i snor så det vi stoppet med. men det ik aggresivitet. ang angreb og om vi kan se det, det er kun sket 2 gange. fordi der var en hund i hendes have mens hun var indenfor og ku se den i glaasdøren. der kom angrebet lige pludselig, manden og jeg hopped helt i sofaen for vi ku intet se på hende. hun logred og lig pludselig bang ind i ruden.! normalt hvis hun ik gider lege blir hun bar dominant så stopper jeg legen da det nemt går over i slåskamp for mange.
emma er ik steriliseret og det ik fordi vi vil avle for det skal vi bare ikk!!
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
Hun blev fra day one introduceret for alverdens dyr, hunde og mennesker - og klarer sig fint i samvær med tæver og hanner.
Min gamle Broweiler Charlie, begyndte at sige fra overfor hanner da han blev knap 3 år, da fik vi ham kastreret.
Derefter, fra at gå fra ikke at kunne med hanner 9 ud af 10, gik han til 1 ud af 10 - så en klar 'succes' på det område....
maj 2008
Handler om at kende sin hund og dens signaler
apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.950
Diesel kan med ALLE
Buzz kunne med alle, selv da han havde kuglerne i behold. både tæver og hanner, kendte og fremmede...
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
En steriliseret hyrdetæve på 7 år.. En rigtig sippe, der som udgangspunkt kun kan lide sig selv.
Begge hunde holdes altid i snor på offentlige arealer og der er ikke sket alvorlig skade pga. nogen af dem ( ingen af dem har bidt en anden hund til blods) de har småskendtes lidt indbyrdes, og det har givet lidt skrammer, men intet alvorligt
Og dog... Hyrdehunden har bidt min kat ihjel......
jun 2006
Jeg vil hellere være ærlig overfor mig selv og andre end male et lyserødt billede og der så sker en ulykke....
Jeg ved godt det er nogle rovdyr med rovdyrs instinkter jeg har i mit hjem.. Når jeg respekterer og annerkender det, så kan jeg forebygge at de laver skade på andre
jun 2006
Taco er til fare for de fleste.. Og kan lave de vildeste tacklinger, så hans "far" må sygemeldes med forstuvede ankler *fnis*
jun 2006
Det var bare udtrykket med ninjahunde ... det sagde han nemlig også
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 351
Amstaffen/blandinger heraf er også blevet MEGET populær henover de seneste par år og SBT'en er så småt ved at blive det også i DK.
Du kan derfor ikke på samme grundlag blot sammenligne de 2 hunderacer ud fra 'episoder'/hændelser, du har hørt om.
Det er i hvert fald knap så 'objektivt' rent statistisk:-)
Derudover er man nødt til at gøre sig klart, hvilken type hund man har.
Du vil finde at mange hunde, uanset race og størrelse, knurrer af andre hunde, blot man passerer og det kan der så være flere forskellige grunde til.
Derudover findes der utroligt mange racer, som har tendens til kønsaggression.
Med det in mente, kan du så kigge videre på den enkelte race og hvad den rummer af fordele og ulemper.
Det lyder i mine øren, som at du anser knurren som noget udpræget negativt?
Men er naturligvis lutter øren for at høre om min opfattelse er korrekt eller ikke, og skal dernæst gerne besvare dit indledende spørgsmål.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 25
Jeg synes ofte ejerne af disse "kamphunde" går i forsvarsposition og er sikre på, at deres hunde ikke gør noget, men de er bange for at andre hunde overfalder dem. Der må jo være en grund til at disse specifikke racer, som nævnes i medierne, har et instink, som gør dem en anelse mere "farlige" end Hr. og fru Danmark-hundene. Dette skal der også være plads til, men jeg synes man må tage sine forbehold, når man anskaffer sig en sådan hund - de kræver noget ekstra!
Jeg møder tit disse hunde i Århus, hvor jeg bor, der, selvom de er i snor, er svære at styre - ejerne har meget svært ved at styre dem. Dette er selvfølgelig et tegn på glæde, men når man har en lille hund og hører alle de frygtelige historier, er man altså bange for de hunde. Jeg synes blot dette giver anledning til eftertanke, da ejerne af hundene, der skriver herinde, mener de er søde og rare hunde, der er nemme at styre i snor - jeg er godt klar over jeg kun har set et meget lille udsnit af hundene, men jeg tager mine forbehold og går en anden vej, når jeg ser sådan en hund.
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 351
Jeg kan udemærket følge dig.
Det kan jeg såmænd også selv finde på at gøre.
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 58
Men vi har Bertha på 1 år og 7 mdr. Ingen problemer indtil videre med hverken tæver eller hanner. Hun vil gerne bestemme og dominere. Vi går tit en tur inde i byen for at hun kan møde fremmede hunde, lyde og mennesker, men aldrig uden snor.
Går uden snor i hundeskoven , hvor vi altid er alene, da den ikke er særlig brugt. Vi går ofte med min kusine som har en lille tævegravhund og de enes super fint.
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.095
Og tror ikke at nogen hundeejere med 100% sikkerhed kan sige at de tror aldrig deres hund vil gøre noget agressivt, men jeg tror da det bedste om min hund - men selvfølgelig er det en hund og personligt kan man vel ikke stole 100% på en hund
nov 2006
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 113
Han var ikke kastereret og jeg sørgede for at han aldrig blev sat i en situation han ikke kunne klare.
Han er dog blevet overfaldet af en Rottweiler til træning engang, men moren her råbte meget højt, Så der skete ikke noget.
maj 2008
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Hun kom i da hun var præcis 7 mdr. og jeg var derefter meeeeget spændt på hvordan det ville gå med hende og andre tæver.
Gaia elsker ALLE hunde, uanset størrelse og køn, og vil SÅ gerne lege. Hun er meget underdanig, og volder derfor sjældent problemer. Dog oplever jeg engang imellem at hendes voldsomme underdanighed, kan føre til at fremmede dominerende hunde, tromler hende lidt voldsomt.
Og jeg oplever også at hanner ofte får besiddertrang, og jeg lader hende derfor ikke lege i grupper af kendte og fremmede hanner. Enten kun dem der kender hende, eller kun fremmede, ikke kombination af det.
Jeg håber hun vil fortsætte med at være så nem blandt andre hunde, og hun skal steriliseres hurtigst muligt. Hun skulle have været i sidste uge, men er falsk drægtig, så jeg går og venter på at hun bliver klar.
Jeg er klar over at der er stor risiko for at hun udvikler aggressioner, og jeg sørger for at vi møder så mange forskellige hunde som muligt. Og jeg håber også at sterilisationen kan virke forebyggende..
Som det er nu kan jeg ærligt svare at jeg ikke tror hun kunne finde på at angribe nogen. Hun viger altid ved en konflikt, og knurrer ikke engang igen. Dog tør jeg ikke garantere at hun også er sådan om et år (selvom jeg håber)..
Kære muskelhunde ejere...