{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Så skete det sku. {{forumTopicSubject}}

Ja så skete det sku igår aftes.

Skulle ud og gå med kali igår. så kommer jeg ud af trappe opgangen. ser straks på modsatte side der går en pige/dame på omkring de 25 år med en hund der minder om en fox terrier. fair nok det skal de jo have lov til MEN hun havde så ingen snor på den. og ingen snor med i det hele taget. det gik fint nok med at kalde den til sig ind til den fik øje på kali på den modsatte side af fortorvet. så snart den så hende fes den tværs over vejen og lige hen til kali. det har jeg aldrig prøvet før med kali så vidste ikke hvordan hun ville reagere. nå men det er så tæt på at gå galt fordi de springer frem mod hinanden på samme tid. jeg rykker så kali tilbage og forsørger at gå væk med hende. og bagved kommer den anden hunds ejer løbende og råber "STOP SÅ DET ER ANDEN GAN I DENNE UGE DU ER VED AT FÅ BIDT HOVED AF" og så er det lige jeg tænker HVAAAD..? hun har ikke styr på hunden og hun har ikke engang snor med til den :S det skal lige siges selv samme hund rendte rundt ude på vejen i forgårds alene kl. 4 om natten da jeg kom hjem fra byen i taxa :S

SÅ til jer der nok ikke ser det her fordi i nok render rundt efter jeres ustyrlige hunde uden snor. vil i ikke godt være flinke at holde jeres hunde i snor for det er ikke en god oplevelse for os andre når der kommer en hund løbene mod os som folk ikke kan styre..

AMEN....!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så skete det sku.
  • #1   14. apr 2009 Amen

  • #2   14. apr 2009 jeg pudser ikke min glorie her men jeg har altid kali i snor fordi jeg ikke kan kalde hende til hvis det er. så det godt nok ikke let når andres hunde løber hen til os. jeg tænker tit på. hvad nu når hun kommer i løb og der kommer en han hund der er løs :S

  • #3   14. apr 2009 Det ser man desværre tit... smiley
    Oplever også tit at de så siger, han/hun gør ikke noget. Men det akn sku da være lige meget, der er jo en grund til at jeg selv har hunden i snor...


  • #4   14. apr 2009 Det samme skete for mig imorges da jeg gik med king, længere nede af vejen bor der nogle der har en blandings hvalp ca. 4 måneder vil jeg tro. Så snart hun så king løb hun lige over vejen og var nær blevet ramt af en bil mens ejeren panisk råbte på hende. Det værste er at det er sket mange gange og jeg har flere gange været inde og banke på for lige at gøre opmærksom på at deres hund render ude på vejen. Men alligevel lukker de bare hunden ud, uden snor lige ud til vejen så er man sku da for dum.

  • #5   14. apr 2009 Trine P : Var ude for noget ligne forleden dag. der kom en fyr på min egen alder gående med hans kæreste og deres hund. (En amstaff) så skulle den lige snuse til kali og det kunne kali ikke lide så jeg trak kali væk og vi gik ned at trappen til parken. da vi var gået lidt væk så jeg det unge på var nået ned for enden af trappen og de stod bare stille. nå jeg gik lidt videre og pludselig kunne jeg høre to stemmer "NEEJ STOP KOM HER" så have de sluppet hunden løs og den var i fuld fjerspring på vej over til en motions løber :S det er synd og skam folk tør tage den chance når de ved de ikke har styr på hundene.

  • #6   14. apr 2009 Pernille D : Har du ikke mulighed for at klage over det til nogen?

  • #7   14. apr 2009 Dennis:
    Helt enig...
    så længe man ikke har fuldstændig kontrol over sit indkald og hunden virkelig bare kommer så behold sku da den snor på...

    Jeg bliver også tosset når folk bevidst går hen til mig og min hund når de kan se jeg går den anden vej da jeg ikke mener min hund skal snakke med denne hund. Specielt fordi hun gerne vil snakke med alle hunde og er lidt voldsom over for de små hun møder. Så jeg prøver jo på at lære hende man godt akn gå forbi en hund uden den skal hilses på. Men det respektere andre mennesker bare ikke..


  • #8   14. apr 2009 Trine P : Det problem har jeg heldigvis ikke smiley

  • #9   14. apr 2009 Det er ikke altid folk lukker deres hunde ud uden snor.

    I weekenden var jeg hos min far som han en stoor have som næsten er indhegnet. Vi ville ik lade hende rende løs, så hun fik bare en ekstra lang snor i sin sele så hun kunne rende rundt.
    Da vi så var på vej ud i haven, fik hun snoet sig ud af selen som ellers plejer at være stram nok.
    Hun løber ud på vejen og til min store skræk kommer der en bil kørende. Den stopper heldigvis op (de troede det var en kat )og nysgerrig som aya er løber hun hen til bilen og de åbner døren og holder hende så jeg ku fange hende.
    Gik godt nok lige i panik først da hun løb fra mig.


  • #10   14. apr 2009 Johanna S : Nu skal det ikke opfanget negativt. men man ved at en sele aldrig er 100% sikker så hvorfor så lukke den ud i en have der "Næsten er indhegnet" smiley

  • #11   14. apr 2009 Når jamen hun var slet ikke lukket løs jeg holdt i den lange snor og hun masede sig ud af sin sele. Hun var netop i snor fordi haven ikk var indhegnet.

    Vores (næsten) naboh ar også en schæfer som render løst ofte. Der er ikke hegnet ind og den render helt ud på cykelstien, hader den bare når den står og viser tænder og kommer løbende ud mod en i fuld fart. Så har droppet vores tur forbi deres hus..


  • #12   14. apr 2009 Johanna S : Det kan jeg sku godt forstå han burde meldes.

  • #13   14. apr 2009 Har jeg allerede gjort. Men den har rendt løs siden desværre..
    Det er en ude hund som bare går for sig selv dagen lang.


  • #14   14. apr 2009 Johanna S : Nu skal det ikke opfanget negativt. men man ved at en sele aldrig er 100% sikker så hvorfor så lukke den ud i en have der "Næsten er indhegnet" smiley
    Der er intet der er 100 & sikkert, så spørger jeg lige hvordan i himlens navn skal man så gøre når man skal lufte hund Dennis & Kali H
    Klart skal man have snor på sin hund, men intet i denne verden er 100 & sikkert skal man så have en bakke som til katte... dette er ikke negativt..

    I min verden skal ALLE og jeg mener Alle have snor på når de skal luftes, det er jo ikke nødvendigvis hunden uden snor der gør noget men også hunden i snor kan være farlig.. folk med hunde uden snor råber tit til mig de gør ikke noget?? som svar tilbage fra mig, nej ikke sikkert men det gør mine også selvom de er i snor.. Det gør de dog ikke, men jeg bryder mig bestemt ikke om hunde uden snor..


  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #15   14. apr 2009 Det er jo en hel del mere sejt at gå uden snor......

  • #16   14. apr 2009 lotte* : Nej intet er 100% sikkert det ved jeg godt. hvis det skal være helt problem frit så skal de luftes inden for hehe smiley

  • #17   14. apr 2009 Anne R : Håber da ikke folk gør det fordi de syntes det er sejt smiley hehe

  • #18   14. apr 2009 Dennis ja måske inde pheew ha da hehe
    sejt ja den studsede jeg også lige over.. håber jeg da ikke for i min verden ikke sejt, men meget dumt..


  • #19   14. apr 2009 Eller et andet råd:

    Tag en ekstra snor med, - fang den løse ustyrlige hund, - rend alt hvad remmer og tøj kan holde og indbring hunden på den nærmeste politistation.


    ........det kunne man i hvert fald godt tænke sig nogle gange!


  • #20   14. apr 2009 Jeg kan huske for nogle år siden da jeg boede sammen med en kæreste ude på landet, der havde nogle naboer 2 sorte labrador som rendte frit - hver gang min far kom kørende sprang de ud igennem en hæk og angreb bilen, tror min far ramte dem et par gange - dog uden der skete noget ... de rendte løs over det hele ... på den anden side var der OGSÅ en nabo med en løs labrador, jeg måtte bære trunte forbi hver gang, for den kunne ikke lide andre hunde, i hvert fald ikke trunte ....

    Der hvor mine forældre bor nu, kommer der tit et par hunde i haven ... tror at børnene lukker den ud i haven når de går i skole og så smutter den derfra, det passer i hvert fald med at det er der omkring den kommer....

    Så jeg er enig i at man skal have styr på sine hunde :o)


  • #21   14. apr 2009 Lise L : Hahahaaha total go ide smiley

  • #22   14. apr 2009 Ja - tror sgu at ejeren til den ustyrlige hund ville få sig en lektion *s*

  • #23   14. apr 2009 Lise L : Tror du ikke bare man vil blive meldt for tyveri?

  • #24   14. apr 2009 Næææ - hvorfor dog det.......man stjæler jo ikke noget, når man aflevere det til politiet smiley

  • #25   14. apr 2009 Ja, det er utroligt med nogle hundeejere. På skovtur (hvor hunde skulle føres i snor) sidste sommer kom der også et par løse hunde farende og ejerne råber så til hundene "Hvis I får tæsk, så er det jeres egen skyld!"

    Det var der så ikke så stor sandsynlighed for, da jeg stod med en 4 mdr. gammel hvalp i snor og deres hunde efterfølgende viste sig at være hhv. 8 mdr. gammel og 2 år - og huskyen på 8 mdr. skulle selvfølgelig lige oppe at markere og gøre udfald mod hvalpen, der stod og tittede frem bag mine ben.


  • #26   14. apr 2009 Ikke for at være lyseslukker, men kunne det ikke tænkes at hun råbte det efter sin egen hund???? At det var det hun mente???

    Jeg har selv oplevede at en lille hund skabte sig helt amok, og ejeren siger "Hold dog kæft, du kan jo ikke klare den hund!" Og jeg troede det var mig hun mente, det viste sig at hun mente at hendes hund ikke kunne klare min! Så måske misforstod du det bare....


  • #27   14. apr 2009 Men jo, selvfølgelig burde hendes hund være i snor, ingen tvivl om det.

  • #28   14. apr 2009 Jeg tror ikke der er tvivl om at ejeren snakkede til sin egen hund, eller? smiley

    Jeg forstod det sådan, at ejeren snakkede til sin hund, men at det af "samtalen" fremgik, at det ikke var første gang det skete.


  • #29   14. apr 2009 M.I- Hmm.... Tjaah, det kan da gerne ske at det var sån det hang sammen.... Så misforstod jeg nok bare indlægget. *G*

  • #30   14. apr 2009 M.I.

    Ja, sådan forstod jeg det også........:

    "bagved kommer den anden hunds ejer løbende og råber "STOP SÅ DET ER ANDEN GAN I DENNE UGE DU ER VED AT FÅ BIDT HOVED AF" ...."


    Kvinden, som siger sådan, kan jo ikke vide noget om Dennis´ hund, så jeg kan ikke se, at råberiet er addresseret til andre end kvindens egen foxterrier.


  • #31   14. apr 2009 Lise- Jamen det var jo også sån jeg forstod det, men det lød bare ikke til at trådstarter havde opfattet den på den måde....

Kommentér på:
Så skete det sku.

Annonce