1.229 visninger
|
Oprettet:
Hvalp spiser sin afføring... Why?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Japansk Spids på nu lidt over 8 uger. Hvis jeg ikke er over ham hele tiden når han er i haven eller ude og gå, så spiser han sin afføring.
Jeg er jo lige ved at dø, da det er mega klamt. Ikke mindst når han så kommer og vil slikke en i hovedet
Hvorfor gør han det? Er det normalt? Skal han bare have lov til det?
?????
nov 2007
Følger: 85 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 108 Svar: 870
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
ellers er der ikke rigtig noget at gøre andet end at forsøge at afllære ham adfærden, det er en dårlig vane...
apr 2008
Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 348
ha ha ja det er pisse klamt!
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 85
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 42 Svar: 547
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Der er nogle, der siger, at det er en indlært adfærd fra moren, da hun gør det for at holde pladsen med de små hvalpe rent... Andre mener, at det kan være dårlig vane, da hunde jo er til ting, der er lidt for gammelt :o)
Min egen hundetræner, tror på den med indlæringen... Men personligt ved jeg det ikke... Vores kan finde på at æde andres...
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 151
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 60
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 133
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Dette er en sygdom i bugspytkirtlen, hvor den ikke producerer fordøjelseshormoner og føden derfor passerer tarmsystemet ufordøjet.
Det er en sjælden tilstand.
At spise afføring er helt naturligt for hvalpe, det er en del af deres måde at beskytte sig selv på.
Således holder de fleste hvalpe også op med det helt af sig selv, når de bliver ældre.
Nogen gør ikke - ganske enkelt fordi vanen er bliver bibeholdt.
Man kan tilsætte ting og sager i maden - blandt andet tilsætningstoffet Mononatriumglutamat, det tredje krydderi. Dette skulle efter sigende gøre at hundens egen afføring smager dårligt for hunden.
Den samme virkning skulle ananas have, men jeg har dog ikke selv set det virke i praksis.
Bemærk, at HVIS det virker, så er det kun på hundens egen afføring.
Det hænder, at det kan hjælpe med et foderskift. Men oftest er det ganske simpelt en dårlig vane, som jeg vil anbefale at opdrage sig ud af i stedet for at give hunden tilsætningstoffer, eller skifte fra et foder, den fungerer godt på.
mar 2009
Det virker som om det kun er når han er ude i haven. I morges da jeg gik en tur med ham, var han ved at spise en andens hunds lort...
Mystisk... Hvad er vurderingen på dette? Opdragelse eller foder?
mar 2009
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Personligt tror jeg ikke, det har noget med fodret at gøre...
Men at den skal vænnes til ikke at gøre det... Vores kan også finde på det... Han får et nej, hver gang han skal til det...
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Min hund gør det, når han er sulten ;o)
Og lader være, når han er mæt.. Måske du kan ændre hans fodringsmønster og komme over det på den måde.
Hvalp spiser sin afføring... Why??