{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Hvalp spiser sin afføring... Why?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Japansk Spids på nu lidt over 8 uger. Hvis jeg ikke er over ham hele tiden når han er i haven eller ude og gå, så spiser han sin afføring.

Jeg er jo lige ved at dø, da det er mega klamt. Ikke mindst når han så kommer og vil slikke en i hovedet smiley

Hvorfor gør han det? Er det normalt? Skal han bare have lov til det?

?????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp spiser sin afføring... Why??
  • #1   13. apr 2009 min chihuahua gør det samme og jeg ved ikke hva jeg skal gøre syntes også det er mega klamt .. så kigger lige med og ser hvad andre siger??

• #2   13. apr 2009 for nogle hjælper det hvis man lader hunden spise ananas, det giver afføringen en dårlig smag..

ellers er der ikke rigtig noget at gøre andet end at forsøge at afllære ham adfærden, det er en dårlig vane...

• #3   13. apr 2009 jeg har hørt at når hunde spiser den slags er det fordi det stadig lugter/dufter (om man vil) af mad, dvs. at hunden ikke har optaget alt fra maden og derfor spiser de det... de tror det er mad.... prøv evt et andet foder, som optages bedre af hunden smiley

ha ha ja det er pisse klamt!

• #4   13. apr 2009 Okay, det er da værd at prøve. Vi fik noget mad med fra opdrætter. Jeg prøver noget andet i morgen. Føj føj det er klamt... :o)

• #5   13. apr 2009 maiken: pas lige på når du skifter foder. det skal ske over en periode, og ikke fra dag til dag. (: maven skal tilvænnes det andet

• #6   13. apr 2009 Jeg har læst, at det med, at de ikke optager fodret er en skrøne...
    Der er nogle, der siger, at det er en indlært adfærd fra moren, da hun gør det for at holde pladsen med de små hvalpe rent... Andre mener, at det kan være dårlig vane, da hunde jo er til ting, der er lidt for gammelt :o)
    Min egen hundetræner, tror på den med indlæringen... Men personligt ved jeg det ikke... Vores kan finde på at æde andres...

• #7   13. apr 2009 mener man kan få noget hos dyrelægen man putter i maden der gør at de ikke længere er tiltrukket af duften - ring og spørg i morgen!

• #8   13. apr 2009 køb det 3 krydderi, hæld det over dens mad og så spiser den det ikke. Det er en adfærd den har lært fra sin mor og skal helst stoppes mens den er lille, som du selv siger er det ikke så lækkert når den vil slikke en i hovedet bagefter, men for den er det ganse naturligt.

• #9   13. apr 2009 hunden mangler noget nærring, min gjorde det også men stoppede med det samme da jeg skiftede foder...

• #10   13. apr 2009 At spise afføringen handler kun meget sjældent om mangel på næringstoffer.
    Dette er en sygdom i bugspytkirtlen, hvor den ikke producerer fordøjelseshormoner og føden derfor passerer tarmsystemet ufordøjet.
    Det er en sjælden tilstand.

At spise afføring er helt naturligt for hvalpe, det er en del af deres måde at beskytte sig selv på.
    Således holder de fleste hvalpe også op med det helt af sig selv, når de bliver ældre.

Nogen gør ikke - ganske enkelt fordi vanen er bliver bibeholdt.

Man kan tilsætte ting og sager i maden - blandt andet tilsætningstoffet Mononatriumglutamat, det tredje krydderi. Dette skulle efter sigende gøre at hundens egen afføring smager dårligt for hunden.
    Den samme virkning skulle ananas have, men jeg har dog ikke selv set det virke i praksis.
    Bemærk, at HVIS det virker, så er det kun på hundens egen afføring.

Det hænder, at det kan hjælpe med et foderskift. Men oftest er det ganske simpelt en dårlig vane, som jeg vil anbefale at opdrage sig ud af i stedet for at give hunden tilsætningstoffer, eller skifte fra et foder, den fungerer godt på.

• #11   14. apr 2009 Nu har han så lige været alene hjemme i ca. 3 timer, og han havde lavet en pølle på gulvet, men den rørte han ikke....

Det virker som om det kun er når han er ude i haven. I morges da jeg gik en tur med ham, var han ved at spise en andens hunds lort...

Mystisk... Hvad er vurderingen på dette? Opdragelse eller foder?

• #12   14. apr 2009 Eller når han de få gange han har lavet ude på en tur. Så vil han også gerne spise det..

• #13   14. apr 2009 Opdragelse...
    Personligt tror jeg ikke, det har noget med fodret at gøre...
    Men at den skal vænnes til ikke at gøre det... Vores kan også finde på det... Han får et nej, hver gang han skal til det...

• #14   14. apr 2009 En lille sidebemærkning, som jeg glemte..

Min hund gør det, når han er sulten ;o)

Og lader være, når han er mæt.. Måske du kan ændre hans fodringsmønster og komme over det på den måde.

Kommentér på:
Hvalp spiser sin afføring... Why??

Annonce