Hvalpeproblemer Hvalpeproblemer
Hej folkens.
Jeg har, som nogen måske ved, fået en græsk hvalp hjem for lige over to uger siden, og han er helt vildt skøn på alle områder på nær et!
Han æder ALT! Og jeg mener virkelig ALT hvad han kan komme i nærheden af når vi er ude og gå. Han har jo garanteret måtte kæmpe for føden der hvor han kommer fra (på gaden) så det er jo forståeligt nok, men hvordan vænner jeg ham af med det???
Folk er nogle svin her i området så de smider alt muligt på gaden, selvom vi har masser af skraldespande.
Og så sent som idag, fandt han en croissant som han løb med (vi var på lukket hundeområde, så han var løs) og han er jo ikke til at fange igen, så da jeg fik fat i ham og tog maden ud af munden på ham, fik jeg sgu min finger i klemme, så han kom til at bide mig (der gik ikke hul).
Det blev lige lidt langt, men det er jo synd at han altid skal gå i snor for at jeg kan stoppe ham i at æde alt muligt.
Og et skal lige siges at hver eneste gang jeg fanger ham i det, er jeg ikke bange for at stikke fingrene ind i gabet på ham og fjerne det igen!
Men hvad pokker gør jeg???
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.215
Men det lyder som om det er vejen frem som du siger.... Vi må jo bare igang med træningen og godbidderne.
jun 2008
Nynne- Ingen tvivl om at han ikke har fuld tillid til mig og min mand endnu, det forventer jeg heller ikke. Det er også mere for at være på forkant med det, inden det måske udvikler sig til noget værre. Men ja helt sikkert, vi skal arbejde på tilliden først. Og tak, han er nemlig super fin. :o)
jun 2008
Men ja han er sgu skøn, og vi håber og beder til at det blir ved med at gå lige sådan.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
Jeg gjorde det at jeg brugte "flooding". Det er lidt et begreb og koncept jeg har stjålet fra min hesteuddannelse, men synes det virker. Det går ud på at overstimulere hunden fuldstændigt. Jeg har brugt det rigtig meget ifm. tyggeben og også med foder. Jeg ligger fx en hel kasse tyggeben rundt omkring i huset. Der er så mange at hunden nærmest overstresser og til sidst accepterer at den altså ikke kan æde alle sammen og at de ikke forsvinder.
Jeg tror helt sikkert at problemet mindskes med alderen, men det er - som andre har nævnt - en super idé at inlære nej øvelsen og bruge den.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
jun 2008
Håber bare på at få en hund der er halvt så god som min store dreng, så er jeg tilfreds.
Siri- Jeg tror også det med tiden vil fortage sig lidt, men vil alligelve gerne forsøge at forebygge det lidt allerede nu. Da han spiser virkelig mange, super klamme ting. *G* Det med overstimulering kunne klart være en ide, men problemet er at han ikke "dyrker" der herhjemme. Han kan sagtens vente på at spise til han får værsgo, og han spiser virkelig pænt. Ikke noget med at sluge maden overhovedet. Det er KUN når vi er ude og gå problemet er der.....Men man kan selvfølgeli prøve at tage ideen udenfor i en eller andens have..... Det kunne helt klart være en ide.
Og tusind tak. Han er også virkelig skøn i virkeligheden. :o)
Hvalpeproblemer