Hvalp bider {{forumTopicSubject}}
Ja jeg ved godt at hvalpe tygger på alt og alle. Har skrevet et indlæg herinde før men synes bare det bliver værrere og værrere. Hun er lige blevet 3 mdr og får altså nogle vilde angrebs-anfald indimellem og det er simpelthen ikke til at få hende til at holde op. Det er fødder, sko, snørebånd, bukseben og prøver man at få hende til at holde op ved fysisk at flytte hende bider hun i fingrene. Tager jeg hende op hører man bare de der klak klak klak af hendes lille kæbe der klapper op og i mens hun desperat klapper op og i mens hun bider ud i luften. Eftersom hun er blevet større og har fået mere kraft i kæber og større tænder er det efterhånden rigtig ubehageligt at blive angrebet af hende. Jeg har trænet nej kommandoer med hende og det går fint, men under hendes angreb bliver de selvfølgelig fundstændig ignoreret. At ignorere hende virker ikke rigtig da hun så bare fortsætter med at bide i mit bukseben, tæer, sutsko eller hvad hun er i gang med. Det er efterhånden lidt besværligt og jeg føler nogle gange jeg skal liste rundt for ikke at "lokke" hende med mine åbenbart lækre fødder At distrahere hende med legetøj virker slet ikke - hun bider i det en enkelt gang og går så på mig igen istedet for. Jeg prøver time-out sessions (sætter hende i hendes lukkede kravlegård et par minutter før jeg tager hende op igen) og det hjælper heller ikke rigtig. Jeg vil meget meget gerne til livs med de her biderier og håber virkelig der er nogle gode råd. Jeg ved godt hvalpe bider meget, men skal det være så slemt?
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
apr 2008
Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 348
Hvis hunden allerede hang i benet, tog jeg ham i halsbåndet, eller nakken (ikke vildt eller noget) og sagde bestemt NEJ og derefter bad jeg ham om at gøre et eller andet, dæk pote osv... derefter legetøj.... (grunden til at han skulle gøre noget var, at han ellers ville tro at han fik leg eller slik for at bide i tøjet)
Det var min erfaring, det virkede her...
Men husk nu alligevel at nyde din hvalp... den tid går så stærkt... savner den nu lidt trods alt...
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
mar 2009
apr 2008
mar 2009
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 44
Arj, som de andre siger, stop/nej og så distrahere den med noget andet.
apr 2008
Ved hvordan det er, men husk at disse ting tager til og kræver meget tålmodighed
mar 2009
mar 2009
apr 2008
Så kan hun også lære at stope det andet... mht at du måske hørte knurren, så kan det også være fordi hun er vild, Morris larmer også når han er oppe at køre det tager jeg ike som noget!
Hvad hvis du tager hunde op under den ene arm, (hvis du forstår hvad jeg mener og så bare går med hunde til hun falder til ro... uden at tale til hende, (siger måske lige ROLIG til hende. Så opnår hun kontakt , men finder ud af ar det er røvsygt at sidde der på armen. har læst at hunde ikke er særlig glade for at blive taget op,
Men det ville måske hjælpe
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
Husk også på, hver gang hun bider dig, når i leger, giver du et hyl fra dig, g vender dig væk fra hende. Hvalpe leger jo med "munden" og de andre hvalpe reagere ved et piv, hvis det legen bliver for "vild" for at fortælle det gjorde ondt. Så lære din hvalp, at hvis man bider så det gør ondt, gider mor ikke lege. Hvalpe i den alder, ved jo ikke hvor meget kraft der er i deres bid. Når den stopper roser du, leger igen. Når det så bliver for vildt igen, piver du og vender dig! og sådan bliver du ved!
mar 2009
apr 2008
mar 2009
Ina: Har prøvet lidt at "lege hvalp" og hun stopper ihvertfald og kigger forundret op, vidste bare ikke om det var fornuftigt nok eller helt i skoven hehe.
Tusind tak for alle gode råd, godt man har hundegalleri når frustrationen kammer over og man har lyst til at hoppe ud af vinduet hehe - nogle gange har man nok også bare brug for at høre at SÅDAN er hvalpe og det bliver bedre på et eller andet tidspunkt hehe
apr 2008
god arbejdslyst og god sommer... Det skal nok blive bedre, hun lyder til at være kvik nok men 3 mdr. det er jo ingen alder (eller jo det er den mest krævende alder;-))
held og lykke med det
Jeg ved det nok skal gå over, det kan jeg jo se at det gjorde med mig vovse...!
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg ville fortsætte ufortrødent. Hun skal nok lære det.
mar 2009
Samson, er det ikke for voldsomt eller hvordan sådan at sprøjte hende med vand?
jul 2007
For at følge Samson T råd, skal du være 100% sikker på hun forstår kommandoen NEJ ordentligt. Da hun selvfølgelig skal lære kommandoen først, før du kan give hende den. Og tre måneder, hvoraf i har haft hende en. Ville jeg nok starte med at bruge kommandoerne "instinkter" da en pive-lyd ikke er noget de skal lære betyde av, men er indgroet i deres instinkter!
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Vi frygtede også, at vi havde fået en fuldstændig vanvittig hvalp og var til sidst helt forvirrede over, hvad vi egentlig skulle gøre. Hvornår skulle vi ignorere og hvordan kunne vi reagere uden at hunden lærte, at den fik opmærksomhed ud af sin dårlige opførsel. Ingenting så ud til at virke - hun blev bare ved og ved. Til sidst var jeg sgu helt grædefærdig. Jeg har siddet i sofaen og virkelig skulle tisse, men ikke ville rejse mig fordi hunden endelig var faldet til ro og jeg vidste, at hvis jeg gik på toilettet, ville den hænge i mit bukseben igen
Men som sagt, det har virkelig hjulpet med tiden og vi glæder os stadig dagligt over alle de ting, som hun pludselig IKKE gør galt længere
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
jul 2007
kylling *GG*
Hvalp bider