501 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

2 x tæve?? 2 x tæve??

Jeg vil gerne have en hund mere på et tidspunkt. Lige nu har jeg en tæve hund på 9 mdr der kan med alle hunde. Jeg vil gerne have en tæve mere.
Jeg har fået at vide at det kan være farligt at lade to tæver være alene sammen og at det er tilrådeligt at holde den ene i bur mens de er alene.
Kan det virkeligt passe?? Kan de ikke være løse sammennår de er alene hvis de fra starten lærer at omgåes hinanden??
Hvad siger i og hvad er jeres erfaringer..?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 x tæve??
  • #1   4. feb 2006 Jeg har to tæver og det går rigtig fint der ingen problemer... Da jeg fik den sidste havde jeg store problemer med at få dem til at enes og det første stykke tid var de slet ikke alene sammen.. Den dag i dag er de perle venner...

• #2   4. feb 2006 Det er godt at høre..
    En af grundene til at få en mere er jo lige netop at de kan have glæde af hinanden når de skal være alene og det kan de jo næsten ikke når den ene skal være i bur...

• #3   4. feb 2006 Louise - Synes det lyder som en god ide`med en hund mere :o)) synes ihvertfald at de er det bedste der er sket hos os , de har få meget glæde af ,en at lege med og være hund med :o))

• #4   4. feb 2006 Hej.
    God tråd !!
    Jeg vil også meget gerne ha' en hund mere, dog ikke et energibundt mere som Natja. Heller en af de lidt "tungere" racer, og jeg satser da også på en tæve mere. Jeg tror dog også samtidigt at det er vigtigt at hund 1 er noget ældre end hund 2, men det er er nu bare min mening.

Frederik

• #5   4. feb 2006 Frederik - hvor meget forskeld ? mine er der 6 md. og det synes jeg fungere perfekt da den store jo stadig er meget lege syg .. :o)

• #6   4. feb 2006 Firkantet sagt for at ungå magtkampe mellem 2 tæver skal der være 2 år mindst imellem dem.... Det der er problemet med tæver er hvis de bliver rigtige uvenner og begynder og slås er det kamp til døden, men jeg tror osse at der er foreskel fra race til race. Men 2 år er ganske fornuftigt ;o)))

• #8   4. feb 2006 Tove- de er jo heller ikke voksne ;o)))

• #9   4. feb 2006 Jeg har 3 tæver sammen, Sacha der bliver 9 om en 4 dage(!!!) Belle der lige er blevet 2, og Easy på halvandet...

De 2 unge kan godt tage noget ture, med lidt småkamp indimellem, men de slås aldrif når jeg ikke er tilstede... Og de går også alle 3 sammen når jeg ikke er hjemme, det slutter dog snart, lige så snart jeg flytter og får mulighed for at have plads til at de kan få hvert deres bur....
    Dette fordi at Sacha har den alder hun nu engang har, og Easy er en stærk tæve der MULIGVIS en dag vil tage kampen for at stige i hierakiet... Og det skal under ingen omstændigheder ske, men sjeg ikke er der til at bakke Sacha op, og deltage i den konfilkt...

Det tror jeg også at I alle sammen godt kan forstå... Men buttom line, jeg har heller ingen problemer med at have flere tæver sammen, mit problem KAN opstå i og med at der er så stor aldersforskel på mine 2 stærke hunde, for Sacha afgiver under ingen omstændigheder en brøkdel af sin magt frivilligt

• #10   4. feb 2006 Mette - Nej, og de har begget et stort behov for at sove og lege , det er skønt at de passer sammen , synes jeg :o))

• #11   4. feb 2006 Min er absolut ikke alfa tæve, smider sig på ryggen for et godt ord. Jeg overvejer at lade Milou få hvalpe når hun bliver ældre. Ville det være en god ide at beholde en hvalp fra kuldet??

• #12   4. feb 2006 Det er heller ikke alle tæver der vil slås for pladsen . der er mange der bare flyder med.... Så det vil ikke altid være et problem, men det er noget man skal have med i sine overvejelser når man anskaffer sig nr. 2

• #13   4. feb 2006 Hejsa !

Vi har 5 tæver hvoraf de 4 går sammen til daglig.
    Det giver ingen problemer.
    De er i alderen fra 5 mdr. til 1 1/2 år

• #14   4. feb 2006 Tove-- det er lige samme mening alle mine 3 har ;o)))

• #15   4. feb 2006 Ole R-- de er slet ikke gamle nok til de magtkampe, måske kommer det måske ikke.... Hvor er den femte???

• #16   4. feb 2006 Vapperne--- nu skriver du jo selv at der er knap 3 år imellem så er de jo heller ikke tæt på alderen... Og som der står flere steder så er det ikke alle hunde... Prøv at tage på udstilling og snak med forskellige opdrættere der har flere hunde og hør hvad de siger.... Det er tit når de bliver ældre magtkampene kommer... Når de er unghunde og har kampene er det lige så meget leg og øvelse...... Nu dem der har svaret herinde har jo ingen voksne tæver andet end DffD og det er som sagt ikke alle men mange...

• #17   4. feb 2006 jeg har selv to tæver, den ældste fylder 9 år her den 29. marts, og vores lille tæve er 8 mdr, i starten havde den gamle meget svært ved at appcetere at den skulle være der, og hun har ALDRIG været go' til når der skulle være andre hunde end hende, men hen af vejen begyndte hun at appecetere hende, det tager lidt tid, men jo os fordi de skal lære hinanden og kende, og idag er de bare bedste venner, som jeg aldrig har set dem før, det er helt vildt.
    det med dig hund, vil sikkert også komme hen a vejen, men nu kender jeg jo ikk din hund, men ved de fleste hunde kommer det, og det vil det sikkert også gøreover for din dejlige vaps, heeh, men du siger at din hund har det nemt sammen med andre hunde, så gør det sikkert lynhurtig.
    og det med at man ikk kan lade to tæver være alene sammen, har jeg ALDRIG oplevet med dem har, godt nok er de begge nogle stridige damer som vil noget, har jeg ALDRIG oplevet det, og jeg tror os godt at du rolig kan gøre det med dig dejlige vaps,,

• #20   5. feb 2006 Her går tæverne sammen - og det går FINT...
    Idun kom hjem som 8 uger gammel - og Anna blev Skrup fornærmet - men efter 14 dage startede et venskab stille og roligt op... Nu er et ren kærlighed... Ku aldirg forestille mig at sku sætte nogen af dem i bur -

Til tider for Idun tæsk - af både Thor og Anna - men hun er også en provokerende Teenager... !! Men det er nu mest når de render rundt udenfor - og tingene pludselig bliver for meget for ham den "gamle" - så bliver han gal - og ANna springer altid på hans side - og løber i front når der skal deles tæsk ud...
    Så må Idun lige hjælpes lidt - Til tider -
    Men alene hjemme - det har aldrig været en problem -

Heldigvis... !!

c",)

Kommentér på:
2 x tæve??

Annonce