{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Stikker ALTID af .... {{forumTopicSubject}}

Vi har en hanhund, som evig og altid stikker af..
Uanset hvor han er, så stikker han af..

vi fik ham da han var lidt over 1 år gammel..
og har haft ham i et år nu..
Vi fik ham fra min veninde, som var sammen med en psyko fyr, som gennemtævede hende og hunden..
han tæskede den synd og sammen, hængte ham op i loftet, kastet og smed med ham..

dette var vi ikke helt klar over da vi fik hunden..

Men han har tydeligvis fået det bedre her, end han havde der hvor han var før..


Nu er problemet så at han slti stikker af...
Hvis vi går 5 min åbner han dørene og løber ud.
Hvis han er i vores have løber han ud.
først lløb han gennem hækken ind til naboen, men nu er der sat hegn på, så nu hopper han over vores låge ind til baghaven, hvor de normalt går...

vi skal ALTID holde øje med ham...

Dyrelægen siger at det nok ikke vil hjælpe os at kasterere ham...


HVAD gør vi ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stikker ALTID af ....
  • #2   2. apr 2009 han smutter ikke gennem hækken mere, efter der er sat hegn der..

    vores låge er 165 cm høj...
    og vi må ikke lave den højere end hækken


  • #3   2. apr 2009 Giver ham snor på, når han er ude og så må I have en ekstra dør imellem gang og hoveddør, så I kan sørge for at han ikke smutter ud. Højere låge og hegn er også en nødvendighed.. Og så ville jeg ikke lade ham være alene i haven.. og med en lang snor på.. sådan et tov på en 20-25 meter..

    Kan han åbne låste døre? Så er han dælme dygtig!

    OG så er det afsted til træning:-)


  • #4   2. apr 2009 vi har gået til træning med ham i et år...
    og holder pause pt.

    men det hjælper ikke på at han stikker af..

    hvordan fungere en børnelås på en dør ?


  • #5   2. apr 2009 vi har prøvet med snor/ reb, det bliver bidt over på no time..
    låge og hegn kan som sagt ikke blive højere...


    Nej, ikke når de er låst hehe.. så hiver han bare dørkarmen af !!


  • #8   2. apr 2009 vi har trænet indkald.. og træner stadig,... men han vil ikke lytte..
    tror han har mistet respekten for mennesker fuldstændig..
    i en periode, løb han rundt og bed min far når han var på besøg..

    Han stikker ALTID af, uden nogen speciel grund.. han løber bare væk..


    Han har haft det rigtig grimt, min veninde fortalte mig det efter hun endelig kom fra ham, da han røg i brummen.


    Jamen vi kan jo ikke lave hegnet højere end de 165 cm. det er nu..
    det jo problemet...

    og var har prøvet med reb, det bider han over..
    den kæde vi havde fik han rykket i stykker...

    vi ved bare ikke hvad vi skal stille op, har mest lyst til at give ham en bakke at skide i, for det er umuligt at have ham ude, vores tæve stikker aldrig af, hun kan gå ude, uden lågen er lukket og løber ingen steder


  • #9   2. apr 2009 vi tager dem med i skov eller på strand hver anden dag.. og leger med dem, snakker med dem . og har dem med næsten overalt..

    vi bruger næsten al vores tid sammen med dem..

    men stadig stikker han af..

    vi har trænet 1 gang om ugen med træner i et år. og træner små ting med ham dagligt..


    Så det er ikke fordi det ikke er sjovt nok hjemme. og han elsker at være sammen med os..

    problemet er mere, at hvis vi har leget i en time, været i skoven eller noget og går to min, så smutter han


  • #11   2. apr 2009 vi har fået lavet en for nylig, men han laver ikke andet end at bide i træmmerne, kradse og gø..

    vi har prøvet flere dage at lade ham være. og ligeså snart han stoppede og bare sad stille fem sek. løb vi ud og roste ham...

    men han vil bare ikke være der


  • #14   2. apr 2009 vi har en skide dygtig træner, selvfølgelig er det blevet bedre, det vi træner.

    men vores træning, hjælper jo ikke på at han stikker af..

    vores træner siger også at der ikke er meget at gøre ved det, hun siger han stikker af fordi han løber fra noget..
    og at han ikke er tryg, fordi han har haft det som han nu engang har.
    så der skal bare ikke noget til før han smutter

    den med mad har vi prøvet..
    men han er typen som helst kun spiser af en skål..
    vi har smidt pølser osv, men det holder jo ikke så lang tid..
    vi har også prøvet med flasker osv med godbidder i.


  • #15   2. apr 2009 vi har jo heller ikke haft ham fra hvalp.
    og ved kun han har haft det skidt...

    og for at være helt ærlig, ville jeg sq også smutte, hvis jeg havde fået den behandling af mennesker...
    kan godt forstå han ikke kan stole på os.

    og synes bare vi gør alt for at han er glad ..


  • #17   2. apr 2009 som sagt, kan låge og hegn ikke blive højere end de 165 cm det er nu..

    sidst vi satte kæde på ham fik han den ødelagt, efter 3 kvarters hoppen og dansen..


  • #19   2. apr 2009 han er vel rastløs- det kan jeg godt forstå, hvis han har fået en sådan behandling. . tror du har ret i at han " flygter" fra " noget2 . . han har det jo tilsyneladende dejligt hos jer, men hvis han er rastløs pga tidligere behandling, så kan intet holde ham inde.. stakkels hund..- selvom i gør alt for ham .)

  • #20   2. apr 2009 Som jeg kender min hund kan jeg ikke give dig ret..

    en hund der har haft sit første år som ham, kan ikke ältid få tillid til et menneske igen...

    men du kender selvf. heller ikke hunden...
    men tak for hjælpen anyway


  • #21   2. apr 2009 vi har jo også en hundecoach...

    og hun er dygtig..
    og har hjulpet os med at få hans tillid, og få ham til at føe sig tilpas..

    men efter hendes udsagn, er det ikke grunden til at l'ber væk..
    det er fordi han stikker af, og hun siger hans baggrund gør det..

    min far som er jagttræner siger helt det samme.
    at det er noget psykisk og mentalt som gør det, og at vi kun hvis vi er meget heldige kan få ham til at blive hjemme, men det vil tage lang tid, hvis det nogensinde lader sig gøre..

    har jo både min træner og min far. og dere udsagn læner sig meget op af hinanden.


  • Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #23   2. apr 2009 Ang. det med at han hopper over lågen kan måske løses ved at i sætter en plastik taglade på lågen. den skal tippe ind af og må ikke være sat så meget fast at den ikke kan give sig. Når den kære hund så prøver at hoppe over vil plastik tagpladen give efter ved vægten af hans forben, så han ender med et bump ned på jorden igen. Dette vil på de fleste hunde få dem til at opgive.
    Du kan købe dem i store plader nede i tømmerhandlen og selv skære den til. I skal nok bruge et par plader før han opgiver, da de nemt går i stykker. Men heller det end hunden skærer sig og evt kommer over. Men husk line til at begynde med.


  • #24   3. apr 2009 Trine P- Det havde jeg ikke tænkt på, det må vi prøve smiley

Kommentér på:
Stikker ALTID af ....

Annonce