{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

Alene problemer efter flytning. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min kæreste og jeg er flyttet, og i vores gamle lejlighed havde Cæser hele huset når han var alene - og der har aldrig været problemer med det. Han har aldrig ødelagt noget, men efter vi har flyttet (har boet et nye sted i 3 uger) så er han begyndt at ødelægge ting.
Senest er det sofaen (10000 kr) som er blevet "gravet" hul i og igår var der højtalere (3000 kr) som var splittet til atomer.
Jeg er væk fra 5:30-14:00, men kæresten går først kl 9:30 og kommer senere hjem end jeg.
Så han er reelt kun alene hjemme 4½ time pr. dag.
Vi har prøvet at starte alenetræningen forfra, en det ser kun ud til at blive værre.
Lejligheden er mindre end vores gamle, så vi kan ikke kun lukke ham i køkken/entré da her er meget småt. Så ville han ingen plads have til at vende og dreje sig på osv.

Og det skal selvfølgelig ikke gøres op i kontanter mht hvad han ødelægger, da det jo kan erstattes, men det er alligvel surt at komme hjem og se ens nyindkøbte dyre sofa og højtalere splittet ad.

Jeg går med Cæser inden jeg går dvs. ved en 5:00-5:30, og så sover Cæser videre med min kæreste. Når kæresten står op, går han igen med Cæser og smutter uden gøre noget stort nummer ud af det. Dagen forinden om aftenen fjernes alt i hundehøjde som muligvis kunne friste svage sjæle.

Nogen der har nogle råde og tips til at gøre det bedre?

På forhånd tak.

Maria.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene problemer efter flytning.
  • #1   27. mar 2009 Jeg skyder bare frit fra hoften.

kan hans ødelæggende adfærd være seperationsangst som traume efter flytningen?

• #2   27. mar 2009 Reiki syntes osse i starten det var lidt svært at være alene, efter jeg flyttede for en lille måned siden. Dog ødelægger han ikke, men han gøede en del.

Jeg var ekstra opmærksom på (rolig) aktivering om morgenen, og den første uges tid, havde jeg heldigvis meget fri, og dermed god tid til at træne.
    Han var ikke utryg -han havde bare svært ved alle de nye lyde.

Måske istedet for en gåtur, din køreste skulle servere hans mad på en plæne inden han tager afsted? (jeg ved ikke om der er fællesarelaer e.l. hvor det er tilladt der hvor du bor?), eller på anden vis lave noget med ham som kræver at han bruger hovedet.
    Self skal han have tisset osv inden din kæreste tager afsted -men jeg tror faktisk mental aktivering er vigtigere end en gåtur når i har de problemer du oplever.

• #3   27. mar 2009 Heidi - Jeg aner det ikke, men det kunne være en mulighed. Han har jo bare ALDRIG, ikke engang som lille hvalp, ødelagt andet end en sok. Så det kunne godt være.

Michelle - Ja, der er forholdvis lydt i den har lejlighed, og vi har spurgt naboer om han har gøet, kradset, hyler mm, men de har ikke hørt et pip fra ham. Jo der er en indhegnet græsplæne 2 min. fra hvor vi bor, hvor det kunne være en mulighed at kaste hans mad ud. Det må vi prøve.

Vi har prøvet at sætte overvågning op, for at se hvor lang tid der går, før han ødelægger ting og næsten hver gang er det først når han har været alene hjemme omkring 3 timer. Før det ligger han og sover eller tuller rundt. Så ødelægger han tingene i en halv times tid, og ligger sig herefter til at sove igen, til jeg kommer hjem.

Vi "håbede" at han gjorde det i den første tid, så vi kunne ta´ham i det og derved gøre ham opmærksom på, at det må man ikke, men vi kan ike vente foran døren i 3-3½ time.

• #4   27. mar 2009 Har han noget han MÅ gnave i når han er alene, ellers var det måske en mulighed,

Jeg ville ikke lægge alverdens legetøj (det opfordrer jo ikke ligefrem til at være rolig), men evt et stort ben (af en slags han ikke kan få galt i halsen mens han er alen), et marvben med fyld e.l.
    Man kan osse få okseklove som man kan komme fyld i.

Men et eller andet i den retning, som er lækkert at gnave i, men som ikke opfordrer til vild leg eller destruktiv adfærd

• #5   27. mar 2009 Han har en kurv med legetøj af forskellige størrelser og typer. Og vi har prøvet med et lækkert ben, men han er slet ikke interesseret i det, når vi ikke er hjemme, men når vi kommer hjem, så ganver han på det i flere timer.
    Og vi har prøvet med fyldte marvben, røget oskeben mm. som normalt er hans ynglings. Plus en "bold" som vi fylder godbidder i, som han skal tænke over, hvordan han få dem ud. Men ingen interesse før vi kommer hjem.

• #6   27. mar 2009 Ok, ja så er det jo ikke til megen hjælp. Jamen jeg tror så jeg ville prøve en god gang søgeøvelser e.l. inden din kæreste tager afsted, så han er godt træt når han skal være alene.

• #7   27. mar 2009 Bare at du prøver at hjælpe, er en hjælp :).
    Vi tager imod alle råd med kyshånd, men vi vil prøve rådet om at sprede hans mad ud, på græsplænen. Tusind tak Michelle.

Kommentér på:
Alene problemer efter flytning.

Annonce