{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
510 visninger | Oprettet:

tov trække {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen…. Sad lige og overhørte en samtale her forleden dag og der blev der sagt at man ikke måtte lege tov trække med en Amerikansk staffordshire terrier eller en anden form for hunde race som er en ”kamphund” fordi at det skulle fremprovokere deres kamp halløj og det kunne vække nogle sovende hjerneceller og kunne bliver aggressive??? Passer det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tov trække
  • #1   2. feb 2006 Når ok, tja jeg har heller ikke hørt det før, derfor ville jeg lige spøger...

• #2   2. feb 2006 Jeg vil sige at jeg ofte ser aggresiv adfærd i forbindelse med Trækleg. Ofte er det efter endt kamp der bliver vist tænder eller knurret af ejer.

Så hvis man ikke har 100%lederskab over sin hund, vil jeg fraråde sådanne lege.

Ligegyldig hvilken race.

Det har dog intet med at vække sovende aggresivitets hjerneceller, men om at lederen i en flok ikke ville lege sådan med underlegne individder om et "bytte".

• #3   2. feb 2006 Jeg vil lige skynde mig at indskyde, at der er mange hunde der sagtens kan tollerer sådan leg. Som bare synes det er sjovt og ikke "tænder".

Men jeg ville bare gøre opmærksom på at det i nogle tilfælde kan indebære problemer.

• #4   2. feb 2006 ja min morgan elsker det nu også og der er intet ondt skabt i ham selvom vi har leget tov træk fra dag et jeg fik ham... *SS*

• #5   2. feb 2006 Jeg har altid fået at vide at man ikke bør lege trækkelege med sin hund.
    Hvis man lader den vinde for meget, så får den nemt for meget selvtillid, og trr at den er stærkere end du er. Og lader du den ikke vinde nok, så fåe den for lidt selvtillid..
    Jeg er i hvert fald holdt op med at lege den slags lege med hundene.

Kommentér på:
tov trække

Annonce