Soignering før udstilling {{forumTopicSubject}}
Jeg spurgte for nogle uger siden om der var nogle der havde nogle gode råd til hvordan jeg skal soignere min japanske spids inden en udstilling (især mht. klipning osv.) da jeg desværre er helt grøn på området. Tak, for de gode råd, men efter noget tids overvejelse, har jeg besluttet at overlade det til en hundefrisør, da det jo er en hel videnskab i sig selv:)
Så nu er mit spørgsmål, om der er nogle der kan anbefale en god salon i københavns området, hvor det er udlærte frisører. Jeg har prøvet at kigge på nettet, men der er så mange, så det ville være rart med nogle anbefalinger, især på nogle der er gode til udstillings soinering af japansk spids og lignende langhårede racer.
På forhånd tak:)
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.063
Alternativt prøv at kigge på hjemmesiderne hørende til Landsforeningen for hundesoignering eller/og barncheforenigen for hundesoignering.
nu har vi selv en ret sjælden race og det er yderst få hundefrisører som kan trimme dem og slet ikke til udstilling. Vi anbefaler hvalpekøbere at kommme her eller kontakte den opdrætter der er nærmest dem. Måske vil de tage sig af det eller kan henvise til en som kan. Hvad med din egen opdrætter, kan han /hun ikke hjlpe entet fysisk eller med henvisning. Uh h det er bare så vigtig at din hund ligner det den skal ,-)
Pøj pøj
Louise
Sojus Sealyham Terrier
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.063
Ja det er vigtig at være i rigtig rigtig god tid. Jeg kender intet til Japaneren bortset fra udseendet. Jeg er selvterrierpige over en kam og kender ane dén vej. Hun er sød, pålidelig, elsker hundede og drøn dygtig - så det er klart et forsøg værd. Hun har da lov at sige nej hvis ikke hun kan.
Louise
Soignering før udstilling