{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Det undre mig meget... {{forumTopicSubject}}

At de folk, som har deres hund til at stå og gø ude i haven dag og aften, ikke irritere sig over det...

Blir de ikk idiot af at høre på det..?

Jeg er nød til at spørge nu..
Nu har jeg boet på min gade i 3 år.. Et ganske alm. villa kvarter med folk i alle aldre.. (en del ældre mennesker)

Og i de 3 år er der en eller andens hund, som jeg har bare har haft lyst til at kvæle..
Den gør fra tidlig morgen til sent aften og alle nabolagets hunde, gør igen...

Jeg ville ikke acceptere det, hvis det var min hun og ville da gøre noget for at stoppe det..
Kan man melde det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det undre mig meget...
  • #1   18. mar 2009 Ja det kan man godt !!! Jeg har nemlig også en i kvateret - jeg ringede til hillerød politi og spurgte og de sagde at hvis jeg skulle anmelde det skulle jeg samle underskrifter fra flere beboere der også var irriterede over larmen !

• #2   18. mar 2009 Sådan er det vist mange steder. Her er der også nogle hunde der gør og gør. Mine kan også finde på at sige vov, men jeg stopper det, jeg vil ikke have at de larmer vedvarende.

Hvis du ved hvor det er kunne du jo henvende dig direkte og gøre opmærksom på problemet inden du pudser politi på dem. Det kunne jo være de prøvede at gøre noget ved det.

• #4   18. mar 2009 Der er et lille problem.. Jeg kan ikk finde ud af hvor hunden bor... Alle har næsten hund på min gade og de omkring liggende gader..
    Og hele dagen er der 1 bestemt som står og gør.. KONSTANT...
    (Burde den ikk blive hæs på et tidspunkt)
    Og Mellem kl 16 og 19 er det et rent helvede. For der gør alle hunden. Næsten alle har store hunde. Så aner ikk hvor jeg skal starte.

Sys at folk er så uansvarlige.. Det er sgu da nemt at have hund hvis den skal rødne op i haven...

Men der er sikkert rigtig mange af den slags" folk " herinde.. Som har hunden til at stå der og skabe sig..¨
    Årghh.. Blir idiot af at høre på det.. Især når man nu er begyndt at gå hjemme.

• #5   18. mar 2009 åhh ja, jeg bor godt nok på landet... meen vores nabo har noget hunde-pension.. og de gør bare konstant, og jeg er bare ved at få fnat...
    meen altså selvfølgelig skal hunde have lov til at gø en gang imellem meeen ikke døgnet rundt... smiley

• #6   18. mar 2009 du kan jo ikke forhindre en hund i at gø.. i så fald er det jo ikke rart for hunden, hvis ikke den får lov at 'snakke' med sine artsfæller..
    man kan begrænse det men at begrænse det fuldstændigt er da ikke ret klogt..

• #7   18. mar 2009 Camilla+Ayla !

Ja en hund gør.. Og det kan man ikke forhindre.. Det ved jeg godt..
    Men det er ikk acceptabelt at man lukker den ud i en have i et ville kvarter, midt i byen. Hvor det genere rigtig mange.
    Fra man tager på arbejde til man kommer hjem igen.. Så må man lukke den ind i huset..

• #8   18. mar 2009 Har ofte tænkt det samme,. men det må være ligesom folk der bor ved siden af en togbane eller motorvej, eller lufthavnen.. de vender det døve øre til og med tiden hører de det slet ikke.

jeg var blevet komplet sindsyg hvis Lupe gøede -
    - kan slet ikke klare gøen! DET GÅR LIGE IGENNEM MARV OG BEN ;-S
    Og så at sku høre på det hele dagen. GUD FRI MIG VEL for et liv...
    Min nabo ville bestemt få høre for det, hvis hans hund gøede hver dag, det er helt sikkert. Jeg lærer aldirg at vænne det døve øre til gøen.

• #9   18. mar 2009 Anita

Det er jo også synd, at hunden ikke får lov at at krudte af, tisse o. lign..
    Jeg ved godt at det er irriterende, men som hunde-ejer må man tage det med.. Jeg kunne forstå hvis det var en lejlighed med hunde der gøede hele tiden, men ikke dette.. Folk der bor i villa'er har oftest hunde..

• #10   18. mar 2009 Du sys at der er iorden at ... Hvis du tager på arbejde kl 7. Så lukker du hunden ud i haven og så kan den ellers stå der indtil kl 16-17 stykker.. ?
    Den kan da ikk tisse i så mange timer, de fleste lufter, tager på arbejde og lufter når de kommer hjem. Men den her hund er ude konstant, eftersom den gør altid.. Den gør også NU.. i nat, imorgen tidlig, imorgen formiddag...... Så skal man ikk have hund hvis, man ikk gider passe den..

Den gør da tydligvis fordi at den ikk trives i den have konstant..

• #11   18. mar 2009 Hunden skal ikke stå og galpe ude når man ikke er hjemme.

Jeg er nu mere træt af naboens børn der LARMER konstant ... Uhh de burde putte mundkurv på de galpende kræ :o)

• #12   18. mar 2009 Nej, det syntes jeg ikke er iorden.
    Men mig som hundeejer, kommer min hund ud hvergang han står ved døren og vil ud.. Du skriver intet om, at den IKKE kommer ind igen. :o)
    Jeg siger bare, at lukke munden helt på hunden, er frihedsberøvelse og trods alt, er det den eneste måde at komme i kontakt med andre hunde på, som står på den anden side af hegnet..

• #13   18. mar 2009 Oki... Altså jeg tror ikke at den kommer ind... For den gør jo konstant...Dag og nat.. Sys det er synd for den.. Den gør vel ikke for sjovt..

Heldigvis har jeg en hund som gør meget lidt... Jeg kan nemlig slet ikk ha den lyd.. Slet ikk fra store hunde og små hidsige hunde.. Og det er fordi jeg har hørt på det så længe.

• #14   18. mar 2009 J & N .

Sys da at det er flot, det i gør.. For der er da ikk mange der gør det...

• #16   18. mar 2009 Kia skal ikke gø medmindre der er noget at gø af.

Hunde taler med deres kropssprog og behøver ikke stå at galpe tidligt og sent. De kan snakke med andre hunde når de er ude på playdates ...

• #18   18. mar 2009 Cassio: Jeg tænker det samme ...

• #19   18. mar 2009 Vores nabos hund gør ad os al den tid vi er i haven.... OGSÅ om sommeren...... Vi er ved at blive vanvittige!! Vi kan ikke sidde ude og spise eller ordne have (vi har trods alt 3000 kvm) uden at den står og gør af os. Vi har sagt det til naboen og de forsøger at være opmærksomme, men de kan ikke selv høre den, så det er langt fra altid at destopper det....Udover det, lukker de hunden i haven kl. 6.15 hver morgen. Det første den gør er at gå hen til hegnet ved os og stå og gø......Skide irriterende.

• #20   18. mar 2009 Jeg har et stort forbrug af ørepropper..
    Er nød til at sove med dem nogen gange.. Sengen står ved vinduet og kan desværre ikk stå andre steder..
    Og selv kæresten og hundens snorken, kan ikke overdøve, det gøén....

Det er så synd for den stakkels hund.. den råber vel på hjælp. Og dem som ejer den, må da have vænnet sig til det eller også er de komplet døve.

• #21   18. mar 2009 Trunte gøer desværre også ret meget, hun står så ikke ude hele dagen, hun gør når naboen kommer hjem, når der går nogle forbi osv - naboer siger at de ikke hører hende, så det er kun godt ... var meget bange for i starten at vi ville få problemer med det, men de kan jo også høre at vi kalder hende ind hver gang hun begynder.

Vi har dog her en hund i nærheden, ejerene kan finde på at lukke ud kl. lort om natten og den gøer sgu værre en min hund, heldigvis er det ikke så tit.

Jeg ville nok melde det, hvis det er meget slemt og hvis det er fordi at hunden lider under det.

• #22   18. mar 2009 J & N .

Ja det kan jeg godt forstå at du frygter.. For der er mopsede folk som mig, som ikk sys det er sjovt i længden.. smiley

Jeg har en fransk bulldog og min kæreste en amstaff. Og de er da i haven (min franske kan ikk gø så højt..) smiley Og selvom den der hund står og gøér konstant.. Så er der ikk nogen af vores som gøér igen..
    Og de gøér heller ikk af naboens møgunge som sparker hans bold ind i hækken med vilje.. smiley

De markere, hvis der er nogen der banker på eller min lillebror holder på motorcykel udenfor og gasser op.. smiley Ellers ikk..

• #23   18. mar 2009 Jeg lukker altså også Kia ud om natten og en enkelt gang er hun flejnet totalt fordi naboen fik besøg af en for Kia fremmed kl. lort om natten. (Hun passer også på naboerne og deres unger og de kender de gængse kommandoer og snakker med hende når hun tuller rundt i haven om sommeren.

Men Kia synes bestemt ikke om at der var en fremmed på hendes territorie kl. lort om natten, og damn han fik travlt med at komme væk :o)

Ellers så skynder hun sig ud og går en natrunde og tjekker at alt som det skal være, tisser af og så banker hun på når hun vil ind, det foregår i stilhed :o)

• #26   18. mar 2009 Det er da godt at der er nogen herinde der vil indrømme at de har en hund der gøér.
    Og at de også gør og vil gøre noget ved det...

smiley

• #27   18. mar 2009 synes nu ikke det er frihedsberøvelse at lære hunde at holde k...når de er i haven, mine gør normalt ikke når de er ude heller ikke selv om naboerne er i deres have, de ville jo få et chock. det er jo også vildt pinligt at de skrapper op

• #28   19. mar 2009 Mine skal så ikke snakke med naboens hunde,ved at kæfte op 24/7..

Gøen er ikke tilladt,medmindre der kommer nogen..

Heller ikke når der kører biler forbi eller landbrugsmaskiner på marken.. De kommer jo ikke ind her..

• #29   19. mar 2009 Når det kommer til hunde som står og gøer i haven, så har jeg ingen tolerance.......det irrieterer mig grænseløst og jeg fatter ikke, at ejeren kan holde det ud...jeg kan ikke.

Det er ikke frihedsberøvende, at en hund ikke må gø vedvarende. Grunden til, at den gøer er, at den vil skabe opmærksomhed på sig selv og det er ofte et udtryk for kedsomhed og ensomhed.

• #30   19. mar 2009 åh hvor jeg kender det. boede selv på en rolig villa vej og gik meget op i at mine hunde ikke stod og gøede dagen lang, men nr 5
    (VI boede i nr 9) havde en schæfer den gøede og gøede, hun ku finde på at lukke den ud kl 01.00 om natten også gøede den indtil den blevet lukket ind, nogen gange kun en time efter. var ved at blive sindsyg. bor på landet nu, her er det kun mine hunde jeg kan høre gø....skønt.

• #31   19. mar 2009 mine har også 'mundkurv' på, gider ikke have at de gøer. De har lært fra små at når der kommer nogen til døren er det ok, men ellers bliver de afledt, og det har virket her. Alle omkringboende har hunde, og kan være en koncert uden lige, og begynder vores, bliver de afledt og kommer ind igen.

Kommentér på:
Det undre mig meget...

Annonce