Stakkels kamp hunde. {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige oprettet min bruger igår.
Og jeg må godt nok sige at der er mange kamp hunde til salg, og på over halvdelen af annoncerne kan man læse det er fordi ejeren ikke orker det mere...
Eller fordi man ikke har tid mere.
Det er så tydeligt at det er unge par, der ikke lige havde overvejet arbejdet i at have hund.
-Og det er sådan noget der for min kæreste og mig, har gjort det svært at få en hund...
Mange tror nemlig at vi pga af vores ALDER kunne vælge at kaste hunden ad hel**** til en dag.
-Og sådan er vi slet ikke!
Vi er begge utrolig fornuftige, og er selv begge vosket op med dejlige hunde omkring os.
Vi har udover det læst utrolig meget om hunde, og ved rigtig meget om hvordan og hvorledes.
Jeg er nu gået i gang med at lede efter en schæfer/labrador hvalp, fordi jeg rigtig gerne vil have en hund jeg kan få noget ud af.
Og ingen kan nogensinde komme og sige at vores hund ikke for det godt. Her vil den få to venner for livet.
Vi vil som med de hunde vi voksede op med, elske den og lege rigtig meget med den.
Udover dette vil hvalpen senere blive trænet i at kunne være vagt hund, og måske blive brugt til arbejde som hundevagt.
-Vi mangler sådan set bare guldklumpen i vores liv
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 194 Svar: 1.733
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
Men lad mig give dig et godt råd, lad være med at læse alle de der annoncer, man bliver bare godt gal i skralden og du kan alligevel ikke gøre en skid.
Jeg mener iøvrigt det marked helt skulle lukkes på denne side, men HG nægter jo deres med ansvar i alt håbløse hundehandel der finder sted her.
nov 2008
Vi alle skal bare slette hvors profil vis de ikke lukker det =) måske bare ønskes tænkning hehe...
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.576
mar 2007
Og HG leverer et suverænt værktøj til at formidle den kontakt, men ansvar tager man ikke, det gælder bare om at få nogle "hits" på hjemmesiden så mange kan tage flere penge for annonce pladsen.
nov 2008
mar 2007
Og markedet er i høj grad med til skabe endnu større trafik herinde, og dermed flere penge til folkene bag HG.
nov 2008
mar 2007
Måske ikke direkte men bestemt indirekte.
mar 2007
Men jeg har prøvet at skrive til både Hjælpe-Admin og folkene bag, men uden resultat.
mar 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Helt klart.
Men desværre har jeg ikke 10.000 kr kontant jeg lige kan give ud til en dejlig vovse.
Men jeg ved hvad jeg skal se efter hos en hund, og hvis jeg nogen steder støder på at hundene ikke har det godt vil ejeren også blive anmeldt.
Men nu leder jeg efter en blandings race, og den lille hvalp bliver heldige med kæresten og mig da vi virkelig vil sætte alt ind for en lille ny i familien
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Du har helt ret, når du nævner de mange hunde og især muskelhunde til salg. Og ja det er for det meste helt unge mennesker, som ikke har tænkt sig om ved køb.
Alle kan selvfølgelig komme ud i en situation, hvor de bliver nødt til at komme af med hunden, det kan være pga sygdom eller skilsmisse.
Men det er ikke gennemtænkt at et ungt par på 18-19 år køber en hund sammen, når de måske kun har været kærester i få måneder, og at ingen af dem har råd til at bo i lejligheden alene med hunde, hvis de går fra hinanden. Unge mennesker laver alt for mange impulskøb, og især med muskelhunde er det meget uheldigt.
Alle mennesker lærer af deres fejl, og spontanitet og naivitet er noget der hører ungdommen til (har jo heller ikke været bedre selv, da jeg var ung). Dette er ikke en kritik af unge mennesker, men blot en konstatering.
Problemet ligger bare i, at når der er så meget dårlig avl, og en masse muskelhunde bliver kastebolde, så vil det skabe nogle problemer.
Det er svært at fortælle unge mennesker, at de ikke skal købe hund, hvis det er det de har lyst til. Jeg håber bare at man tænker sig godt om, og får en masse ting på plads først, inden et køb.
-Hvis maner et par, hvem skal så beholde hunden, hvis man går fra hinanden, og har den person råd/tid til at tage sig af den alene..?
-Bopæl..., hør lige boligforeningen inden man køber hund, og få det på skrift, at man har lov til at holde pågældende hund/race
-Netværk..., Lav aftaler med venner/familie, som er villig til at hjælpe med pasning osv, hvis det er nødvendigt, feks. i en weekend.
-Tid..., har man den tid det kræver..? Det kan ikke hjælpe at vælge en aktiv race som en amstaff, hvis man bare vil ligge hjemme på sofaen og slappe af, eller ikke gider bruge den tid stimuleringen af sådan en hund kræver.
-Økonomi...., har man råd til at have hund og forsikring på den. Hvis man er på SU, har man så råd til en opration til feks. 10.000 kr...?
Jeg er ikke imod helt unge mennesker køber hund, hvis det er det de gerne vil, men ville bare ønske, at de tænkte sig mere om inden køb. De er i en risiko gruppe med mange ting job/uddanelse/bolig osv.
Hvis man køber en hund, så har man ansvaret for den, og man sælger den ikke bare videre, fordi den ikke passer ind i ens liv lige nu.
Der er godt nok mange unghunde til salg inde på markedet fra helt unge mennesker, med de mest åndsvage grunde til et salg.
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 67
Men du blir nødt til at ignorere alle de annoncer, for der kommer flere og flere af dem. en ny hver dag..
det er meget sørgeligt, hvor uansvarlige mennesker er.
det kræver jo en del overvejelse at købe hund - som jeg da kan se at I gør jer
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
mar 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Ja har kigget igennem, og har kontakt med en herinde lige nu
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
mar 2007
Det kunne gøres noget bedre.
Stakkels kamp hunde.