{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.589 visninger | Oprettet:

Chihuahua Hvalp Tisser Meget {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi har fået en lille chihuahua hvalp hjem i fredags. Han er en hvalp meget utolig meget energi=)

De føste par dage tissede han slet ikke inden for, men det er han begyndt på nu. I dag har han tisset 6 gange inden for den sidste time.. Det skal siges at vi lufter ham 6 - 9 gange i løbet af et døgn. og hver gang går vi en god tur..

Mvh. Christina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua Hvalp Tisser Meget
  • #1   17. mar 2009 Ikke nogle lange ture, det har hvalpen slet ikke brug for =)

Og ja, hvalpe tisser meget.. Efter leg, søvn, mad oftest ; )

• #2   17. mar 2009 vi har også lige fået en lille chi hvalp, han tissede kun 1 gang inde, de første 3 dage vi havde ham, men nu gør han også hvis ikke vi sørger for at læse ham. Tror det er fordi de først gør det når de er trygge i omgivelserne, men ved det ikke. tror vi er ude ca hver ½ time bare i haven, han har slet ikke været på ''gåtur'' endnu, han skal først lærer sit eget territorium at kende synes jeg:-)

• #4   17. mar 2009 Jeg har selv en lille chi - hvalp en tæve og hun er 12 uger nu,men har også brugt den i starten at vi kun bruger haven til at tisse/besørge end hvor man kan gå en tur,for det er så vigtigt at de lærer det nye hjem at kende og føle sig tryg ved først og når det så er gjort kan man se på den lille hvornår det er tid til at gå tur,synes jeg...Det jeg så har iforvejen men som hun ikke var vandt til,det er en kattebakke,og den bruger hun indimellem nu,er så blevet tryg nu så nu går vi tur også og hun er bare så dygtig til det hele og også bruge bakken hvis hun skal noget...Den synes jeg er god,for så slipper man for alt det rundt omkring...Det kunne i overveje jo...

• #5   17. mar 2009 1. Man går ikke "tur" med en hvalp på 8-16 uger, men går hen til det nærmeste sted hvor man ønsker at den skal besørge, og lader den rende og lege snuse og besørge på "Det sted" hvalpen skal naturligvis føle sig sikker på "stedet", også går man hjem igen.

2.Man skal altid lufte hvalpen efter den har sovet,leget og spist og drukket, uanset om kl. er 3 om natten.

3. Man skælder aldrig en hvalp ud fordi den besørger indendørs, det gør den bange og risikere kun at den tisser endnu mere pga. angst, nogle tisser også af glæde, selv voksne hunde. Så det er en mega dårlig idé.

Det er helt naturligt at hvalpe tisser mange små sjatter, de kan ikke holde sig endnu, de skal lige lære deres "lukkemuskulatur" at kende, først derefter kan de lære at holde sig.
    Mange små racer bliver hurtiger modne end store racer, og derfor er de også tit hurtigere til at blive renlige. Men det er kun en "tommelfinger regel"

Karin og Henriette, det er også det bedste at gøre, når man vel at mærke har en have. ;o)

Kommentér på:
Chihuahua Hvalp Tisser Meget

Annonce