{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

en lille tyran {{forumTopicSubject}}

Har fået en ny hvalp. han har været i huset siden sidste weekend. Han er meget drille/legesyg og kan sommetider se i min "gamle" hunds øjne at han er træt at den. Den kravler konstant rundt på ham og bider ham overalt. Sådan er hvalpe jo og den store må selv sige fra.. men men han er bare så go af sig og sætter en ikke på plads men flytter sig bare hvilket gør at den lille bare følger efter.. Skal jeg gå ind og stoppe det engang imellem eller må den gamle (4 år) bare selv sige stop?
Har lidt ondt af han sjældent får fred

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en lille tyran
  • #1   16. mar 2009 Louise S: vi har også en "gammel" hanhund på 9 år, plus en lille unghund på 1,5 år, ikke nok med det også en 3 årig søn smiley Vores den gamle gider altså ikke, alle de tosse streger de små laver. Luna hopper også rundt på Chilli ( gamle gnavpot) napper ham i øret og lægger op til leg konstant. Den regel vi har indført herhjemme for at alle har et hvile sted er, at går en af hundene i kurven, er det KUN manden eller jeg der har lov at gå derhen. Så Luna har lært, når Chilli går i kurven, skal hun lade ham være. Det er noget vi har bestemt skal være sådan, da han aldrig sagde noget til hende, men bare sukkede og blev ved med at flytte rundt. Så herhjemme er kun tilladt for hundene at drille hinanden, lege osv så længe ingen af dem går i kurven, for så slutter det. Og der hjælper jeg Chilli, hvis Luna ikke overholder reglen, og alligevel går over og prøver på leg eller andet.

• #2   16. mar 2009 Lyder jo som en super ide. Men hvordan så? hvis den gamle går i kurven er jeg over den lille hele tiden indtil den lader ham være...
    Hva så når jeg ikke er hjemme? Om natten sover de i samme kurv men det er vel også en dårlig ide? De har hver deres men den lille søger jo nok tryghed om natten ved at putte sammen.

• #3   16. mar 2009 Denne regel har været i hus siden Luna var 3 måneder, og det er som om Chilli har indset at i kurven må han altså godt sige fra. Så hvis hun nærmer sig nu, er det sjældent efterhånden vi voksne skal blande os, da han selv er begyndt at brumme. Forstår hun ikke hans signal, hjælper jeg eller manden ham med at gøre sig forståelig, ved at sige strengt nej. Når vi ikke er hjemme, kan jeg selvfølgelig ike være sikke på hun ikke "driller" men håber et eller andet sted, at reglen er indgroet så meget i Luna, at den også overholdes når vi ikke er hjemme. Hvis din gamle hund, ikke har noget imod, den lille sover hos ham, kan du jo have et fælles sted/kurv hvor de ved der kan man ligge og sove/slappe sammen. Men lad den gamles kurv være et fri-sted, hvor han ved han kan slappe og få ro. smiley

Kommentér på:
en lille tyran

Annonce