{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Lige et stort spørgsmål. Hjælp {{forumTopicSubject}}

SKAL lige siges, - det omhandler ikke min hund - men min venindes hund.

Hunden hedder Maddie og er en slags labrador - en rigtig lille tyran. Den er ca. ½ år gammel, og den laver ballade konstant. Den har total ødelagt lejligheden, bidt hul i væggen, ødelagt hjørner, fordør, sine egne ting osv.

Ejeren til Maddie gør alt hvad hun kan - men noget må hun gøre forkert.

Skal lige siges at Maddie ødelægger kun når hun er alene hjemme og om natten!

Et godt råd jeg ka gi min veninde??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige et stort spørgsmål. Hjælp
  • #2   5. mar 2009 helle> ja selvf. øhm Altså hun lufter den 3-4 gange om dagen ca. Men går ikke til noget træning eller motion som sådan

Har sagt til hende at hunden kræver motion og aktivering, og hun vil vist også starte til noget træning med den

Men hvorfor ødelægger den ting? - keder den sig...

• #3   5. mar 2009 Først skal hun træne den mentalt. Lave øvelser hvor den skal bruge hovedet. fx den skal finde sin mad i haven. finde kiks under et viskestykke, eller noget at det træ"legetøj" man kan købe.
    Så skal hun træne alene hjemme træning.
    først gå 5 sek. så 10 sek. 30 sek. 1 min. 3 min. 10 min osv. hvis det går galt ved 5 min. så skal man trappe ned igen til kun 3 min fx.
    Det skal så lige siges, at hvis hun så går i en time en dag. så skal hun starte helt forfra.
    et laaangt arbejde.
    Som desværre ikke virkede på min golden.
    Jeg havde en adfærdsbehandler ude. Merethe Børgart. Som sagde det jeg lige har skrevet.
    Men intet hjalp. Malou to vægge, døre, karme, møbler, legetøj, og tilsidst gulvet.
    så satte jeg an radio til at spille, gav hende min bluse, dap dråber, + en adapter. Men så åd hun også bare radioen.

Så jeg købte et STORT hundebur til hende.
    Og Hvorfor Fa.... havde jeg ikke bare startet med det?
    Malou elskede sit bur. Der inde kunne hun jo bare slappe af.
    Jeg fik så a vide at hun følte at når jeg gik, så troede hun at man SKULLE ødelægge ting, fordi hun var vant til det.
    Hun sad i bur i ca ½ år. og nu er der INGEN problemer med at være alene hjemme.
    Det er det bedste jeg har gjort for hende. Hun gik frivilligt derin. hun brugte det i stedet for sin hundekurv.

Håber at min roman kan hjælpe lidt.

• #6   5. mar 2009 stavefejlene er gratis smiley

• #7   5. mar 2009 ja noget så eftertrykkeligt det er kedsomhed og hvis den så heller ikk har noget den må bide i (tænderne klør) ja så finder vi bare noget at bide i
    så er der det store spørgsmål hvor lang tid går hun med den ad gangen og sørger hun for at hunden får lov til at lege og løbe og ha det sjovt med andre hunde det er lige så vigtigt for en hund at ha et "socialliv" som for os andre ville nok spørge lidt mere indtil hvordan og hvad vi har hund så er det os nemmere for os andre at give de bedste råd om hvad i kan gøre

• #9   5. mar 2009 Du kan da ikke udtale dig om at det kun hjælper mig, og ikke min hund..
    Malou elskede sit bur, og alt andet var jo afprøvet.
    Det var ikke seperationsangst hun havde.
    ..og det er der heller ingen der ved om denne her hund i tråden har..
    Min hund kunne ikke falde til ro, når der var så meget hun troede hun skulle lave.
    Det har da ikke noget med dyreplagerri at gøre.
    Hun har jo kun siddet der i nogle timer hver dag, når vi var i skole og på job.
    Og ikke engang i 1 år.

• #11   5. mar 2009 Tusind tak for alle jeres svar - dem vil jeg gå videre med smiley

• #12   5. mar 2009 Nej. Det er bestemt ikke det eneste man kan se.
    Jeg kunne se at jeg fik en hund der kunne slappe af. en gladere hund, som ikke skulle skamme sig hver gang jeg kom hjem.
    så alt i alt, en meget bedre hund. Når jeg kom hjem, så sov hun jo.
    Og hun led bestemt INGEN nød.

• #13   5. mar 2009 Det kan godt være i siger det. og det siger alle de kloge hoveder også.
    Men uanset om jeg kom ind pg var glad, så skammede hun sig alligevel.
    Jeg skældte ikke ud, for det sagde adfærdsbehandleren at jeg ikke måtte.

Og jo, i mit tilfælde har det altså fjernet problemet.
    For hun sidder ikke i bur mere, og hun ødelægger ikke noget.

• #15   6. mar 2009 nå okay. men det må jeg jo selv bestemme om jeg vil tro på.

Kommentér på:
Lige et stort spørgsmål. Hjælp

Annonce