{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

at aflive nyfødte han hvalpe... {{forumTopicSubject}}

Hørte i går at der var nogle som havde fået et kuld hvalpe hvoriblandt der var 3 hanner og 3 tæver. (racen er ukendt, men det var små blandinger) de 3 hanner blev aflivet med det samme. Jeg spurgte jo selvfølgelig hvorfor, og dertil blev der svaret " sidste gang de fik hvalpe kunne de ikke få solgt hannerne, så de ville hellere aflive dem fra nyfødt istedet for at stå med 3 de ikke kunne komme af med" HOLD K*FT MAN siger jeg bare. Så skal man sku da ikke få sådan et blandings kuld hvis man på forhånd ved man ikke kan sælge halvdelen af dem. Fatter simpelthen ikke de menneskers tankegang. Og de blev garanteret ikke aflivet af dyrlægen, men nok nærmere i en spand vand eller knækket nakke)=

Andre end mig der synes det er fuldstændig forrykt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at aflive nyfødte han hvalpe...
  • #2   16. mar 2009 Jeg er ening med dig i at man ikke skal lave kuld uden at være forholdsvis sikker på aftagere til havlpene, men hvis nu kuldet kommer alligevel, så er der lidt ret i ikke at have for mange hvalpe som så senere bliver til et problem.
    Men nej, han burde ikke have lavet det kuld.

• #3   16. mar 2009 Daisie & fotomodellerne - Fister & Møv smiley nej det er rigtig. men så er der noget der hedder en abortsprøjte, eller at passe noget bedre på sin tæve når den er i løb. ELLER sterelisere.

• #4   16. mar 2009 Nej jeg synes IKKE det er forrykt------Hvis nu hvalpene er kommet og man ved på forhånd at man ikke kan komme af med hanhbundene----så er det helt fint for mig-------Det er faktisk ikke så længe siden at man konsekvent i nogle racer aflivede et af kønnene---fordi man ikke kunne bruge dem til noget dengang------
    Og der blev jo slet ikke lavet hunde som der bliver nu om stunder-----Så helt fornuftigt-------

• #5   16. mar 2009 Britta- hvil i fred min pige
    Fuldstændig enig !!

• #6   16. mar 2009 Jeg kan ikke forholde mig til, at man laver et kuld hvalpe - hvis man på forhånd ved, at man ikke kan komme af med det ene køn!!!

Jeg nægter samtidig, at tro på, at det er den eneste løsning, hvis prisen er herefter, så skal de også nok komme af med hvalpene!

Og så synes jeg, at det er vigtigt, at trådstarter kun gisner om, HVORDAN aflivningen er foregået - så, så længe ingen ved med sikkerhed, hvordan dette er sket, synes jeg måske ikke, at det er noget vi bør sidde og hidse os op over - bare min holdning

• #7   16. mar 2009 Ja, jeg vil nu også sige at det er et spørgsmål om pris, tror ikke på, at de virkelig ikke kan komme af med dem, hvis de ikke tager overpris.
    Jeg synes nu heller ikke i dagens DK, at der er noget, der hedder upskuld.....

• #10   16. mar 2009 Nej det er rigtig, men når nu det er 2. gang at deres tæve bliver drægtig ved et hul i hækken, og de på forhånd ved at de ikke kan komme af med hannerne, så burde man da ihvertfald give tæven en abortsprøjte 2. gang den bliver drægtig og derefter overveje sterelisation.

• #11   16. mar 2009 Pia
    helt enig, har man sagt A må man også sige B

• #14   16. mar 2009 Jeg ved at der er opdrættere der gør det samme. Får de for store kuld, så afliver de x antal hvalpe, har hvalpen en skønhedsfejl er det også slut for den, kommer de ikke af med alle hvalpene, jamen så aflives de overskydende.

Der er visse situationer hvor hvalpeaflivning kan forsvares, men er det kun på grund af afsætningen, så synes jeg det er usmageligt og jeg ville aldrig købe hund fra sådanne mennesker. Kan man ikke få afsat alle sine hvalpe, jamen så skal der ikke parres og det burde ejerne af tæven i dette tilfælde nok have overvejet fordi de jo af erfaring ved, at der ikke er købere til hannerne.

• #15   16. mar 2009 Jeg ved nærmest ikke hvad jeg skal sige det er da fuldstændig vanvittig. Endten må an lave være at få hvalpe ellers må man sørge for man kan finde købere til de hvalpe der kommer uanset hvad køn det bliver.

• #16   16. mar 2009 Jeg synes også at det er helt fair at aflive hvalpe, hvis der er mange i et kuld, på den måde giver man de resterende en bedre chance for at komme godt igang. Og der vil opdrætter naturligvis vælge hvalpe med fejl.

• #18   17. mar 2009 nej jeg kan selvfølgelig ikke sige det med sikkerhed. men eftersom de ikke gad betale for en abortsprøjte, tvivler jeg da på de så gider betale for at få 3 hvalpe aflivet.

• #19   17. mar 2009 Mine piger, jamen det er da det du skal til at gøre så......hmmmm:-) (ironi kan forekomme)

• #20   17. mar 2009 må da bestemt også sige det er da helt forrygt, og jo det er sku synd for hvalpene for det lader jo ikke til de bliver aflivet på en human måde.. folk skulle skamme sig.. man himler op om ups-kuld ikke burde finde sted og det er for dårligt man ikke passer på osv, men sidde og synes det er okay at aflive hanner det er helt okay, og så fra nogen som åbentbart ved på forhånd de ikke kan komme af med dem, føj siger jeg bare..

nå men jeg vil da gå ind og aflive de hvalpe jeg ikke kan komme af med "mine piger" for jeg har 2 små powder puff og 1 hårløs dreng.. hvad er det dog for noget..

Kommentér på:
at aflive nyfødte han hvalpe...

Annonce