I tvivl ang. Fodring ? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er lidt i tvivl med hensyn til fodring af den lille hvalp.
Han bliver 21 dage i overmorgen, og er det så der, jeg skal begynde at give ham hvalpefoder.
Hvalpefodert lægger jeg i lunkent vand fra vandhanen og lader det blødne en halv times tid, hvorefter jeg moser det med en håndmixer ?
Er det den rigtige måde at gøre det på ?
Jeg er også i tvivl om, hvor mange gange han skal ha mad om dagen.
Zena har masser af mælk i brysterne, så når han er 21 dage og skal begynde at ha hvalpefoder. Skal han så stadigt ha mælk af sin moder ikk ?
Er der nogen som ved, hvor mange gange den lille ca. skal have mad om dagen , når han er 21dage gammel ?
Skal han også have moset hvalpefoder om natten ?
Hvis ja, hvor ofte så ?
Han vejre 1500gram i dag.
Hvor meget foder skal han mon have ?
Ihh jeg er så lost og ved ikke en skrid. Selvom jeg har læst masser, så er jeg stadigt i tvilv om mange ting,
Specielt det med fodring.
Jeg håber virkeligt nogen kan hjælpe mig, så den lille kan blive fodret ordenligt.
Når ja, jeg ved at han også skal ha a38 efter en måltid mad, men hvor meget må han ca. få ?
Det fordi jeg er bange for at, jeg måske kommer til at give den lille for meget mad. Og der skal jo stadigt være plads til modermælken og jeg har bare ikke lyst til at overfoder den, fordi jeg er usikker..
Håber der er nogen som kan hjælpe med, hvor meget mad han skal have, hvordan han skal have det, og hvor mange gange om dagen/natten?
+ a38.
Og er det bedst af, jeg starter med hvalpefodringen når han fylder 21dage ?
Håber virkeligt nogen ved noget om dette emne,
På forhånd 1000 Tak.
Mange kærlige hilsner fra Cemile
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Brug endelig ikke varmt vand fra hanen, det skal være kogt, afsvalet vand.
Hvalpen skal samtidig have fuld adgang til mælkebaren.
Med hensyn til A38 - mange giver kun mælkesyrebakterier, hvis der opstår problemer. Det er ikke noget de SKAL have.
Personligt ville jeg have en tube zoolac klar i stedet, som så bruges efter behov.
Jeg har ingen fornemmelse af mængden af mad.
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 97
Så ca. 1dl fordelt henover dagen ? Drikker den selv vand til at starte med ?
Så jeg lægger en flad skål med moset hvalpefoder, blandet sammen med lidt a38. Og ved siden af, en underkop med vand i ?
Er utrolig spændt på det hele. Jeg håber bare at, det gå godt :)=
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 97
Men hvad er tube zoolac ? Skal den så kun ha a38 hvis den har lidt dårlig mave ?
Lige nu kan jeg ikke se hvad der kommer ud af den lille, fordi Zena gøre rent efter den
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.855
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Vores hvalpe er helt vilde med A-38 men dette kuld for tynd skid af det så det droppede jeg hurtigt.
Jeg koger vand og ligger foderet i til det er blødet op og så blender jeg det. Serveres lunkent. Gives mindst 4 gange om dagen men ikke om natten. Og fri adgang til mælkebaren. Husk at den fra nu af også skal
havde vand at drikke.
Jeg giver orme kur når hvalpene er 3, 5 og 7 uger gamle også til moderen. "alle " hvalpe har orm, så husk kurene, for det er noget uhyggeligt noget som også kan give diarre.
I tvivl ang. Fodring ?