529 visninger
|
Oprettet:
Hoppe op {{forumTopicSubject}}
Hvordan for vi vores hund til at lade være med at hoppe op ad folk? det er pisse ireterende!
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 245
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Ikke noget med at sige noget eller røre ved hunden, når den hopper op.
Men ellers få fat i det sidste nr. af Hund og Træning, der var nemlig en god artikel omkring dette.
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 513 Svar: 4.891
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 390
Du gør det at du faktisk kalder ham op til dig, klapper på din mave og siger hundens navn et par gange, når han så hopper op, så hold fast i poterne og tryk en smule. Hunde har følsomme poter og bryder sig ikke om dette, så når han prøver at vriste sig løs siger du ned og giver slip...
Efter ganske kort tid holdt simba op med at springe op af os... han hoppede let op i luften, men trak forbenene ind under sig selv, så han ikke satte poterne på os.. ganske fornøjeligt at se på
aug 2007
Jeg ville ikke bryde mig om at klemme min hunds poter på den måde hårdt eller ej...
jan 2009
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 36
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
aug 2007
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 66
mar 2009
mar 2009
Eric Letendre.... The amazing dog training man!
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
for det første virker det trick der IKKE på alle hunde.. Kender andre der har fulgt rådet, uden succes.
Når det så er sagt, er det svært! Jeg synes virkelig det er tricky!
Jeg har selv en (lalle)glad hund, som gerne vil hilse på alle.
Og hun mener altså at man hilser bedst når man hopper op af folk! Og med 25 kg bag sig, er folk ikke altid lige glade for det.
Jeg har selvfølgelig instrueret alle jeg kender i at ignorere hunden, så hun ikke hopper op af dem. For hun ved udmærket godt at det er forbudt, og hun kunne aldrig finde på at gøre det på mig!
Problemet er fremmede: Hun vil hilse på alle, og de fleste vil gerne hilse på hende.
Hun har ganske enkelt ALTID sele på. Når vi så skal hilse på fremmede, går jeg på hug, hvilket som regel får den hilsende person til også at gå på hug. Så sørger jeg således for at forhindre hende i at hoppe op, heller ikke "kun" på skødet.
Mens vi er dernede og hun står stille og roligt og lader sig ae siger jeg meget stille "dygtig pige" ikke noget voldsomt med at få hende op at køre, og så fodrer jeg hende med godbidder.
Så akn folk få lov at ae/hilse, og hun bliver dobbelt-forkælet med både slikkere og kram!..
Det er en laaangsom proces for mit vedkommende, men jeg kan helt sikkert mærke en forbedring! Hun er også kun en stor hvalp endnu..
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Dette er stadig en rigtig dårlig ide, da du måske nok lærer din hund ikke at hoppe op, men du lærer ham samtidig også, at når I skal prøve noget nyt kan han risikerer ubehag... Gør det nok gange, og du får en passiv hund, der ikke ønsker at forsøge sig med nye ting, da de som oftest er lig med ubehag....
Tænk hvilken ubehagelig fornemmelse det må være, at en person du stoler på beder dig om at gøre noget som bringer dig helt tæt på ham (i dette tilfælde hoppe op) og istedetfor en glad hilsen får du klemt dine poter...
Det var min mening, du har ret til at have din egen, men denne træner giver jeg ikke meget for....
mar 2009
Jeg ved da også godt at der er MANGE hunde-trænere derude og alle har deres egen metode at træne på, og det er vel bare med at finde den metode man synes bedst om og den træner man nemmest kan følge of forstå.
Jeg har brugt dette hoppe op trick på min egen og min kærestes hund, og det virkede, det var kun derfor jeg skrev at det kunne prøves.
Jeg har ingen problemer med at træne min hund efterfølgende, han ved bare at han ikke må hoppe op (selvom han godt kan glemme det når der kommer nye fremmede ind af døren) tilliden er ikke blevet brudt af, at jeg har holdt hans poter, han vil sagtens prøve nye ting, hele tiden, han forbinder ikke ny træning med ubehag, ved da ikke om jeg bare har en heldig hund eller hvad det er, men det er jo kun ved denne metode jeg har brugt at holde poterne, så jeg kan ikke se hvorfor han skulle tro det ville blive ubehageligt at lære at hoppe gennem en ring eller lign....
Alle har vi vores egne meninger og det skal vi da have ret til, det er jo det dejlige ved mennesker... Et sted som dette er jo bare en side hvor man kan dele sine meninger og erfaringer, og så må det være op til opretteren af tråden at følge de råd som han/hun synes virker og er bedst for dem at gøre det på...
Jeg har brugt Eric Letendre rigtig meget i min træning af Enzo med stor succes... så derfor refererede jeg til linket... Jeg synes sgu den mand er genial i sin træning, kan helt klart kun anbefale andre også at i hvert fald bare prøve at kigge på hans træning, han har rigtig mange videoer på youtube og også en hjemmeside man kan gå ind på...
Jeg er da også selv interesseret i at bruge en træning der virker og kan jeg blive præsenteret for en anden træner der også virker, og måske virker bedre på mig og min hund, så vil jeg da følge den træner i stedet for...
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 66
Hoppe op